וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר ישראלי: "שינינו את מערכת החץ בעקבות מה שלמדנו מאסד"

11.3.2015 / 8:31

ראש מחלקת מערכות שכבה גבוהה במנהלת חומה במשרד הביטחון חשף כי בישראל שיפרו את מערכת הטילים בהתאם לשימוש שעושה הצבא הסורי בטילי הסקאד במלחמת האזרחים. "אסד מספק לנו אוצר בכל הנוגע להבנה איך יורים טילי קרקע-קרקע"

צילום: כנס ניו טק לפיתוח יכולות צבאיות, משרד הביטחון; עריכה: שניר דבוש

מלחמת האזרחים בסוריה מספקת עבור קהילת המודיעין בישראל אפשרות להציץ ליכולות של הצבא הסורי ושל שאר הארגונים שלוקחים חלק בלחימה, ביניהם חיזבאללה. לצורך כך לא נדרשת פעילות ריגול מורכבת. זאת, משום שמרבית החומרים גלויים וניתנים לצפייה באינטרנט, כמו למשל השימוש שעושה צבא אסד במערך טילי הסקאד שברשותו נגד ריכוזי אוכלוסייה במקומות שונים.

אלוף-משנה אבירם חסון, ראש מחלקת מערכות שכבה גבוהה במנהלת חומה של משרד הביטחון, אמר אתמול (שלישי) בכנס "ניו-טק מגזין" לפיתוח יכולות צבאיות שנערך בפארק "איירפורט סיטי" שליד נתב"ג: "בעקבות מה שלמדנו מהשימוש בטילים במלחמת האזרחים בסוריה שינינו לחלוטין את מערכת החץ". לדבריו, "אסד מספק לנו אוצר בכל הנוגע להבנה איך יורים טילי קרקע-קרקע, איזה הכנות נעשות וכמה זמן לוקח התהליך".

עוד בוואלה חדשות:
משרד הבינוי הכניס 600 מיליון שקל לדיור ציבורי - ורכש רק 43 דירות
דאעש הוציא להורג את "סוכן המוסד הישראלי"
בניגוד לחוק? רב העיר צפת קרא להצביע לאלי ישי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
טליל סקאד מסוג B/מערכת וואלה, צילום מסך

לפני כשלוש שנים החל אסד בצעד השנוי במחלוקת של שיגור טילי סקאד מדויקים בעלי ראש נפץ קרבי של מאות ק"ג על אזרחים סורים. מתחילת השימוש בטילי הסקאד החלו במערכת הביטחון לעקוב אחר שיטת הפעלה שלהם ועל מסלול טיסתם. בידי סוריה בעיקר טילי סקאד מיושנים מדגם B, היכולים לשאת ראש קרב נפיץ סטנדרטי, ראש גרעיני בעוצמה של 5 עד 80 קילוטון או ראש נפץ כימי. בידי אסד ישנו גם דגם מתקדם יותר של הסקאד, D, שנוסף על יכולותיהם של הטילים הישנים, יכול לשאת גם ראש נפץ מסוג דלק-אוויר, 40 פצצות מצרר חודרות מסלולים או מאה מוקשים נגד אדם במשקל חמישה ק"ג כל אחד. לפי פרסומים זרים, טילים מסוג מתקדם זה הועברו גם לרשות חיזבאללה בלבנון.

מערכת "חץ" היא מרכיב מרכזי במערך ההגנה הרב-שכבתית של ישראל, המתבססת על ארבעה רבדים: מערכת "כיפת ברזל"; מערכת 'שרביט קסמים' (בפיתוח), מערכת "חץ 2" (מבצעית) ומערך "בני רשף" ומיירט "חץ 3" (בפיתוח). בעתיד הקרוב צפויים ניסויי ירוט עם מיירט "חץ 3", המהווה שכבת ההגנה העליונה למדינת ישראל, עד להפיכת המערכת למבצעית.

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM
ניסוי בטיל חץ. תעשיה אווירית,
ניסוי בטיל חץ/תעשיה אווירית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully