וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

רגע לפני שהיום מתחיל ואתם צוללים לעומס בעבודה או בלימודים, קבלו חמישה דברים שאתם ממש צריכים לדעת היום

שביתה בדרום?

עובדי כיל הפגינו בשדרות רוטשילד. יותם רונן
צילום: יותם רונן/יותם רונן

אתם צריכים לדעת שהיום ידון בית הדין לענייני עבודה בבקשה להורות להסתדרות שלא לממש את איומה ולקיים את השביתה הכללית בדרום. את הבקשה למנוע את השביתה הגישו איגוד לשכות המסחר והתאחדות התעשיינים. ביום שני שמע השופט את שני הצדדים וקבע את הדיון הנוסף להיום. מאות מעובדי כיל ועובדים נוספים מהדרום יגיעו היום לירושלים ויפגינו מול משרד ראש הממשלה. אם בית הדין לעבודה ידחה את הבקשה לצו המניעה, תחל מחר שביתה כללית במחאה על משבר התעסוקה המתמשך באזור.

ליגת האלופות

שחקן פריס סן ז'רמן, זלאטן איברהימוביץ', מול שחקן צ'לסי, דייגו קוסטה. GettyImages
צילום: אימג’בנק, Gettyimages/GettyImages

אתם צריכים לדעת שהמשחק המסקרן ביותר בשמינית גמר ליגת האלופות יתקיים הערב באצטדיון סטמפורד ברידג' בלונדון, שם תארח צ'לסי את אלופת צרפת פריס סן ז'רמן. המפגש הראשון הסתיים ב-1:1, ולצ'לסי יספיק תיקו מאופס כדי להעפיל לרבע הגמר. הצרפתים, מאידך, הגיעו לרבע גמר המפעל אשתקד וירצו לכל הפחות לשחזר את ההצלחה, אולם צריך לזכור שכוכבם השבדי זלאטן איברהימוביץ' מעולם לא הבקיע מול קבוצה שאותה אימן ז'וזה מוריניו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

רעידת אדמה ביפן

רעידת אדמה ביפן, מרץ 2011. AP
צילום: AP/AP

אתם צריכים לדעת שהיום לפני ארבע שנים, בשנת 2011 התרחשה רעידת האדמה הגדולה ביפן בעוצמה של 9.0 בסולם ריכטר. רעידת האדמה גרמה לגלי צונאמי בגובה של כעשרה מטרים ואלו פגעו בעיר סנדאי שביפן. בעקבות גלי הצונאמי נהרגו 14 אלף בני אדם ולאחר חיפושים ממושכים, הוכרזו 5,000 בני אדם כנעדרים. רעידת האדמה גרמה גם לנזק באחת מתחנות הכוח בפוקושימה ופגיעה זו הביאה לעליית הלחץ והחום בחמישה כורים ולפיצוץ בשניים מהם. ברחבי יפן יערכו היום טקסי זיכרון ורכבות העיר טוקיו יעצרו לדקה בדיוק בשעה שבה התרחשה רעידת האדמה, 07:46 שעון ישראל.

פניצילין

אילוסטרציה. Luis Louro, ShutterStock
צילום: ShutterStock/ShutterStock, Luis Louro

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 60 שנים, בשנת 1955 הלך לעולמו הרופא והמדען הסקוטי הידוע בזכות המצאת הפניצילין – אלכסנדר פלמינג. הפניצילין, האנטיביוטיקה הראשונה, משמשת לטיפול במחלות זיהומיות והצילה מליונים ברחבי העולם ממוות. על המצאתו זו קיבל פלמינג פרס נובל לרפואה בשנת 1945. פלמינג החל לחפש תרופה לזיהומים לאחר ששימש כרופא במלחמת העולם הראשונה וב-1928 זיהה פלמינג כי לעובש תכונות הקוטלות חיידקים. מתוך העובש בודד פלימנג את הפניצילין, ולאחר בדיקות רבות מצא שהוא מסוגל לקטול חיידקים ביעילות, מבלי לפגוע בגוף גם כשהוא קיים בריכוז נמוך מאוד.

חוני המעגל

בצורת. ShutterStock
צילום: ShutterStock/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהיום, כ' באדר, הוא היום שבו על פי המסורת היהודית התרחש מעשה חוני המעגל וירידת הגשמים. חוני המעגל היה על פי המסורת תנא "צדיק" בימי בית שני, שהיה ידוע בכך שלתפילותיו יש נטייה להתקיים. על פי המשנה, התבקש חוני המעגל להתפלל לטובת הורדת גשמים בשנת בצורת וכשתפילותיו לא נענו, הקיף עצמו במעגל ונשבע כי לא יצא מתוכו עד שירד גשם. בתאריך העברי כ' באדר, החלו לרדת גשמים כה עזים עד שנאלץ חוני המעגל להתפלל להפסקתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully