וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק היום: אקסטזי ופטריות הזיה חוקיים באירלנד בגלל טעות

במשך 24 השעות הקרובות, רשימה ארוכה של סמים - ביניהם אקסטזי, קטמין ופטריות הזיה - מאושרים מבחינה חוקית לשימוש באירלנד. במקביל, האירים כמעט הפכו את הנישואים ללא- חוקיים

גם אתם רוצים? בואו להיות חברים שלנו

אקסטזי. ShutterStock
"שימוש בסמים הכוללים אקסטזי, כדורי הרגעה וחומרים פסיכואקטיביים אינם נחשבים עבירה על החוק"/ShutterStock

אירלנד אישרה בטעות שימוש חוקי בסמים כגון אקסטזי, קטמין ופטריות הזיה למשך 24 השעות הקרובות. המצב המביך הזה התאפשר לאחר שנמצאה פריצה בחוקי הסמים באירלנד, שמבטלת את חוק השימוש לרעה בסמים מ-1977 ובעצם מאפשרת לכל תושבי אירלנד לצרוך סמים בכל מקום, אפילו ליד ניידות משטרה, מבלי להסתבך עם החוק.

הדבר קרה כששלושה שופטים הכריזו פה אחד שהחוק הישן לא תקף עוד, כי הוא לא עבר אישור של הפרלמנט האירי. הצעת החוק המתקנת מיהרה להגיע, בזכות כינוס חירום של הפרלמנט - אך היא תכנס לתוקף רק 24 שעות לאחר החתימה, כך שנכון ליממה הקרובה - השימוש בסמים הללו במדינה הינו חוקי. באירלנד מיהרו להבהיר כי שורה שלמה של סמים עדיין אינה חוקית, ביניהם מריחואנה, קוקאין והרואין.

משרד הבריאות האירי הוציא הנחיה שאומרת כי "כתוצאה מפסק הדין, שימוש בסמים הכוללים אקסטזי, כדורי הרגעה וחומרים פסיכואקטיביים אינם נחשבים עבירה על החוק". אולם מסתמן כי הפריצה בחוק מאפשרת שימוש גם בקטמין, פטריות הזיה וסמים אחרים.

אולי זה בגלל הסמים, אבל האירים גם כמעט ביטלו את הנישואים

אילוסטרציה חתונה. ShutterStock
חיי הנישואים של מאות אלפים היו בסכנה/ShutterStock

זה היה יום עמוס למחוקקים האירים, שנאלצו בנוסף לשנות את הניסוח בשפה האירית של החוק המאפשר נישואים חד מיניים, כיוון שעלה חשש שבניסוח הנוכחי הוא עשוי להוציא אל מחוץ לחוק את הנישואים ההטרו-סקסואליים.

בנוסח האנגלי של החוק נכתב כי "נישואים יכולים להתקיים בהתאם לחוק על ידי שני בני אדם, מבלי אפלייה מינית". לעומת זאת, בתרגום של החוק לשפה האירית נכתב כי "זוג, בין אם מדובר בגברים או בנשים, יכול לחתום חוזה נישואים בהתאם לחוק"

מומחים למשפט וחוקה העלו חשש שהניסוח הזה, שמציין רק זוגות של גברים וזוגות של נשים, הופך למעשה את הזוגות ההטרו-סקסואליים לכאלה שנשואים שלא על פי חוק. הממשלה נאלצה לערוך היום שינוי ניסוח בחוקה ולהתאים את הנוסח האירי לזה האנגלי וכך להציל את נישואיהם של מאות אלפי זוגות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully