וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

רגע לפני שהיום מתחיל ואתם צוללים לעומס בעבודה או בלימודים, קבלו חמישה דברים שאתם ממש צריכים לדעת היום

קדימה, לבחור

נשיא המדינה ארח היום במשכנו את וועידת הנשיאים של כלל הארגונים היהודיים בארצות הברית בראשות רוברט שוגרמן. פברואר 2015. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
צילום: מארק ניימן, לע"מ/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

אתם צריכים לדעת שהיום בערב יערוך נשיא המדינה, ראובן רובי ריבלין, כנס תחת הקריאה "לא מתייאשים בוחרים לבחור". בכנס יארח הנשיא כמאה אזרחים שיוזמנו כיוון שהצהירו כי הם אינם מעוניינים לממש את זכות ההצבעה שלהם בבחירות הקרובות. באירוע הנשיא ישא דברים ויקיים שיחה פתוחה עם הנוכחים על החשיבות במימוש חובת ההצבעה ועל הסיבות שבגללן הם הצהירו כי לא יצביעו בשבוע הבא. על פי נתוני המכון הישראלי לדמוקרטיה – מאז שנת 1999, אז שיעור ההצבעה עמד על 79%, חלה ירידה משמעותית, ובבחירות של שנת 2013 הצביעו רק 66% מהציבור.

ליגת האלופות

מאמן פ.צ באזל, פאולו סוזה. רויטרס
פאולו סוזה/רויטרס

אתם צריכים לדעת שמשחקי הגומלין בשלב שמינית גמר ליגת האלופות ייצאו הערב לדרך. למרות שריאל מדריד תשחק מול שאלקה הגרמנית, המשחק המעניין יותר יתקיים בפורטוגל, שם תארח פורטו את פ.צ. באזל. הנקודה ה"ישראלית" בעימות הזה היא מאמן באזל פאולו סוזה, שאשתקד הצעיד את מכבי תל אביב לאליפות. במפגש הקודם סיימו שתי הקבוצות בתוצאה 1:1, וסוזה ושחקניו יוכלו לרשום העפלה לרבע הגמר אם ינצחו או יסיימו בתיקו 2:2 ומעלה. 1:1 תגרור את ההתמודדות להארכה ואולי אף לבעיטות הכרעה מ-11 מטר, 0:0 או ניצחון פורטוגלי יעלו את פורטו לשלב הבא.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

צ'אק נוריס

צ'אק נוריס בטקס בו הוכתר לטקסס ריינג'ר רשמי על-ידי מושל טקסס ריק פרי, 2010. AP
צילום: AP/AP

אתם צריכים לדעת שהיום חוגג צ'אק נוריס יום הולדת 75. קרלוס ריי "צ'אק" נוריס נולד בשנת 1940 באוקלוהומה והוא ידוע כאמן לחימה, שחקן סרטי פעולה והמייסד של ליגת הקרבות העולמית (WCL). הפריצה הגדולה של נוריס התרחשה ב-1972, אז שיחק יחד עם ברוס לי בסרט "שאגת הדרקון", שהפך אותו לכוכב בכל העולם. בעשור האחרון החלו להישמע בתרבות הפופולרית משפטים הומריסטיים על דמותו של השחקן– "עובדות צ'אק נוריס" המאדירות את כוחו של השחקן, לדוגמא: "צ'אק נוריס מחלק באפס" או "צ'אק נוריס לא עושה ספורט, ספורט עושה צ'אק נוריס".

שרון סטון

שרון סטון. GettyImages
צילום: אימג’בנק, Gettyimages/GettyImages

אתם צריכים לדעת שהיום חוגגת שרון סטון יום הולדת 57. סטון, שחקנית קולנוע דוגמנית ומפיקה ממוצא אירי, החלה את הקריירה כדוגמנית ואף שימשה כדוגמנית הבית של פורד והשתתפה בפרסומות לדיאט קולה ורבלון. בתחילת שנות השמונים החליטה סטון לעזוב את הדוגמנות לטובת עולם הקולנוע ובתחילת שנות התשעים התרחשה הפריצה הגדולה במותחן האירוטי "אינסטינקט בסיסי". לפני שנתיים הגיעה שרון סטון לישראל לרגל חגיגות יום הולדתו ה-90 של שמעון פרס ובביקור זה חגגה בכותל בר מצווה לבנה.

מרתון

מרתון תל אביב 2015. קובי אליהו
מרתון תל אביב/קובי אליהו

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 119 שנים, בשנת 1896 התקיים מרוץ המרתון הראשון בעת החדשה. את הרעיון לשחזור הריצה העתיקה העלו מארגני המשחקים האולימפיים הראשונים שהתקיימו באתונה ובשנים הראשונות לא נקבע מרחק אחיד לריצות אלו. משנת 1921 אומץ המרחק 42.195 קילומטרים על ידי התאחדות האתלטיקה הבינלאומית כמרחק הרשמי לריצות המרתון. מקור שמה של הריצה הוא בסיפור על פידיפידס, שליח אתונאי שרץ לאתונה מהעיר מרתון לספר על ניצחון האתונאים על הכובש הפרסי בשנת 490 לפנה"ס, אך הוא מת מיד לאחר שמסר את ההודעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully