וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החוקרים הופתעו כשצפו בקפיצה בהילוך איטי של גמל שלמה

ניתוח של סרטון שאורכו 80 אלפיות שניה, בו נראה תינוק גמל שלמה קופץ, העניק לחוקרים מידע חדש ומפתיע על יכולות הקפיצה של החרק והם מקווים שזה יוכל לשמש בעתיד גם רובוטים

Gregory Sutton

גמלי שלמה הם קפצנים מעולים – כמו שאפשר לראות בסרטון הזה של תינוק גמל שלמה שמבצע קפיצה הירואית עם נחיתה מרשימה ומסובכת. סרטון ההילוך האיטי הזה ארך במציאות רק 80 אלפיות שניה - יותר מהיר ממיצמוץ. החוקרים מסבירים שניתן לראות שבניגוד לחרקים קופצים אחרים, כמו החגבים או הפרעושים, גמלי השלמה לא מסתובבים ללא שליטה באוויר בזמן הקפיצה.

עבור המדענים שצילמו את הסרטון הזה כחלק ממחקר שהתפרסם בסוף השבוע, מדובר בהפתעה גדולה. "הנחנו שהסחרור הוא רע, אבל שגינו – גמלי שלמה צעירים יוצרים בכוונה סחרור ומנצלים אותו באמצע הקפיצה בכדי לסובב את גופם וכך לנחות על המטרה שלהם", הסביר פרופ' מלקולם בורוס מאוניברסיטת קיימברידג' שעמד בראש המחקר, "לפי מה שאנחנו רואים, החרקים האלה שולטים בכל שלב של הקפיצה".

ניתוח של קפיצת גמל שלמה. Cambridge University, אתר רשמי
ככך נראית הקפיצה והסיבוב - שלב אחרי שלב/אתר רשמי, Cambridge University

מדען אחר שהיה מעורב במחקר, ד"ר גרגורי סאטון, משוכנע שהטכניקה שעובדת עבור גמלי שלמה יכולה לעבוד גם עם רובוטים. "עבור רובוטים קטנים, התעופה היא יקרה מבחינה אנרגית והליכה היא איטית מדי. נראה שהקפיצה היא הפתרון ההגיוני – אבל שליטה בסיבוב של רובוטים קופצים היא בעיה קשה. נראה שהפתרון של גמלי השלמה הצעירים האלה יכול לעבוד גם עבור הרובוטים", הוא אמר. גם פרופ' בורוס הסכים איתו ואמר למגזין ניוזוויק: "אולי יהיה ניתן לשים מייצבים עם גוף הרובוט ואז הוא יוכל לזוז ולקפוץ כמו גמל שלמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully