וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

רגע לפני שהיום מתחיל ואתם צוללים לעומס בעבודה או בלימודים, קבלו חמישה דברים שאתם ממש צריכים לדעת היום

יום האישה הבינלאומי

יום האישה הבינלאומי. ShutterStock
צילום: ShutterStock/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהיום מציינים את יום האישה הבינלאומי החל ב-8 במרץ בכל שנה. במקור נקרא יום האישה "יום הפועלות הבינלאומי", ואכן החל כאירוע סוציאליסטי ואף נקבע בכמה מדינות במזרח אירופה כחג קומוניסטי. היום, נהוג ביום האישה הבינלאומי להביע הערכה כלפי נשים שהתבלטו בכלכלה, בפוליטיקה ובחברה ולהעלות סוגיות פוליטיות הקשורות בשוויון לנשים. בהודו למשל, צפויות היום לצאת נשים מכל רחבי המדינה להביע מחאתן על הטרדות מיניות. נושא יום האישה הבינלאומי השנה, כפי שקבעו באו"ם הוא "העצמת נשים, העצמת האנושות: תמונה זהה".

קרית שמונה - מכבי חיפה

טובארנו פינאס שחקן עירוני קרית שמונה שומר על מדו שחקן מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
צילום: אדריאן הרבשטיין/אדריאן הרבשטיין

קבוצות הכדורגל של עירוני קרית שמונה ומכבי חיפה יתמודדו הערב במשחק מפתח שעשוי להכריע עבור שתיהן עונה שלמה. קרית שמונה איבדה מומנטום בשבוע החולף, כשהפסידה בליגה להפועל באר שבע ובגביע המדינה למכבי תל אביב, וכעת היא רחוקה ארבע נקודות מהפסגה. הירוקים של מרקו בלבול צברו שבע נקודות בשלושת משחקיהם האחרונים, אבל הפסד ואפילו תיקו יצמצמו כמעט לאפס את סיכוייהם להעפיל לפלייאוף העליון. בכל מקרה, שתי הקבוצות ייאלצו להמתין למפגש בין מכבי תל אביב לבית"ר ירושלים ביום שני, כדי לקבל תמונת מצב טובה יותר באשר למצבן בטבלה.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

הטיסה המלזית

בקואלה לומפור מתפללים לשלום נוסעי טיסה 370 של "מלזיה איירליינס", 17 במרץ 2014. רויטרס
צילום: רויטרס/רויטרס

אתם צריכים לדעת שהיום מציינים שנה להיעלמותה של טיסה 370 של מלזיה איירליינס. הטיסה יצאה מבירת מלזיה קואלה למפור והיתה אמורה להגיע לבייג'ינג, אך עקבותיה נעלמו והסיבה לכך עדיין לא ידועה. בטיסה נכחו 239 בני אדם, מתוכם 12 אנשי צוות. למרות שלא נמצאו הוכחות חד משמעיות – כולם הוכרזו באופן רשמי כהרוגים. אחד החשדות המרכזיים הוא כי אדם שהיה על המטוס שינה בכוונה את מסלול הטיסה וגרם להתרסקותה, שכן היו על הטיסה לפחות ארבעה נוסעים בעלי דרכונים גנובים. משפחות ההרוגים יערכו היום אירוע זיכרון בקואלה למפור.

ממשלת ישראל הראשונה

דוד בן גוריון. GettyImages
צילום: אימג’בנק, Gettyimages/GettyImages

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 66 שנים, בשנת 1949 הציג בן גוריון את ממשלת ישראל הראשונה בפני הכנסת. הממשלה קיבלה את אמון הכנסת כעבור יומיים לאחר ש-73 חברי כנסת תמכו בה. בהסכמים הקואליציוניים נקבע כי הממשלה תיתן שוויון לכלל האזרחים, תחתור לשלום, לא תבחר צד במלחמה הקרה ותעודד עלייה. את כהונתה סיימה הממשלה הראשונה כבר באוקטובר 1950 בגלל חוק שקבע כי אם ממנים שר חדש, על הממשלה להתפטר ולהציג את עצמה מחדש עם אותו שר להבעת אמון מחודשת. ואכן, הממשלה תפקדה במשך 16 ימים כממשלה זמנית עד לכינון הממשלה השנייה והחוק תוקן.

רם אורן

רם אורן. נמרוד סונדרס
צילום: נמרוד סונדרס/נמרוד סונדרס

אתם צריכים לדעת שהיום חוגג הסופר רם אורן יום הולדת 79. אורן החל את דרכו כעורך דין ועיתונאי בידיעות אחרונות, שם ערך בין היתר את מוסף "7 ימים". בשנת 1994 פרסם את ספרו הראשון "פיתוי" שבתחילה אמנם נכשל במכירות אך הפך לרב מכר לאחר שהופיע בתכנית המעגל של דן שילון באותה התקופה. אורן הקים את הוצאת הספרים "קשת" שם יוצאים כיום ספריו שרובם רבי מכר וחלקם תורגמו לאנגלית ולצרפתית. מספריו הנוספים: "משחק מכור", "לב", "אשראם", "צל של ספק", "אש חיה", "אות קין", "חווה ואדם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully