וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: שני אנשים מאזור הקווקז חשודים ברצח מנהיג האופוזיציה

7.3.2015 / 12:30

שירותי הביטחון במדינה הודיעו כי עצרו שני חשודים בהתנקשות בבוריס נמצוב, שהיה מתנגד בולט לפוטין. יתכן שמדובר בניסיון לטעון שהיה זה פיגוע טרור ולהדוף את ההאשמות כלפי מעורבת הקרמלין באירוע

עריכה: שניר דבוש

משטרת רוסיה עצרה שני חשודים ברצח מנהיג האופוזיציה בוריס נמצוב – כך אמר היום (שבת) ראש שירותי הביטחון הפדרליים במדינה, אלכסנדר בורטינקוב. השניים הם תושבי צפון הקווקז, שם פועלים חמושים איסלאמיסטים רבים. ייתכן שמדובר בניסיון של מוסקבה להדוף את ההאשמות שלפיהן מדובר בהתנקשות על רקע פוליטי, לנוכח התנגדותו העזה של נמצוב לשלטונו של הנשיא ולדימיר פוטין.

לקריאה נוספת בנושא
מנהיג האופוזיציה ברוסיה נקבר; "פוטין הרס את התקווה"
המונים צעדו במוסקבה לזכר מנהיג האופוזיציה שנרצח
בוריס נמצוב לא הראשון: מה הורג את מתנגדי פוטין?

חוקרי משטרה בוחנים את גופתו של בוריס נמצוב, בכיר באופוזיציה ברוסיה שנורה למוות במוסקבה, 28 בפברואר 2015. AP
גופתו של נמצוב בזירת הרצח במוסקבה, בשבוע שעבר/AP

"רציתי ליידע אתכם שהחקירה שהתבצעה הובילה למעצרם של שני חשודים בפשע הזה", מסר בורטניקוב בהצהרה ששודרה בטלוויזיה. "העצורים הם אנזור גובשב וזאור דדייב", הוסיף. לא נמסרו פרטים נוספים לגבי החשודים, אך סוכנות הידיעות רי"א ציטטה את בורטניקוב באומרו שמוצאם של שניהם הוא מהקווקז. בורטינקוב סיפר לערוץ 1 במדינה כי הנשיא פוטין עודכן לגבי התפתחות החקירה, שעדיין ממשיכה להתנהל.

נמצוב בן ה-55 נורה בראשו ביום שישי שעבר בסמוך לקרמלין, שם סעד עם בת זוגו האוקראינית. פוליטיקאים ודיפלומטים מערביים רבים נכחו בהלווייתו במוסקבה ביום שלישי האחרון, שם האשימו אזרחים רבים את הקרמלין בניסיון להשתיק את נמצוב. נמצוב, שכיהן כסגן ראש ממשלת רוסיה בתקופת שלטונו של בוריס ילצין, היה אמור לעמוד בראש עצרת המתנגדת למעורבות רוסיה בלחימה במזרח אוקראינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully