וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: בכירים בג'בהת א-נוסרה חוסלו בתקיפה של צבא אסד

6.3.2015 / 0:21

דמשק הכריזה כי תקפה כינוס של הארגון המזוהה עם אל-קאעדה במחוז אידליב, שבצפון-מערב המדינה. בין ההרוגים "רמטכ"ל" הארגון. "המדינה האיסלאמית מדממת בעקבות החדשות על מותו של אבו המאם", מסר הארגון

יח"צ - חד פעמי

(תיעוד: פיצוץ מבנה מודיעין חיל האוויר במתקפה בחאלב)

סוריה הכריזה אמש (חמישי) כי הפציצה כינוס פסגה של מנהיגי ארגון ג'בהת א-נוסרה במחוז אידליב, שבצפון-מערב המדינה. במהלך התקיפה נהרגו ארבעה בכירים בארגון, המזוהה עם אל-קאעדה, בהם מי שנחשב ל"רמטכ"ל" הארגון – אבו המאם א-שאמי. בתחילה האשימו גורמים בתוך הארגון את הקואליציה האמריקנית בתקיפה, אך דובר מטעמה הכחיש זאת.

אבו המאם א-שאמי, "רמטכ"ל" ארגון ג'בהת א-נוסרה. טוויטר, צילום מסך
אבו המאם א-שאמי/צילום מסך, טוויטר

מדובר במכה קשה עבור הארגון - לא-שאמי היה ניסיון רב בשטח לאחר שנלחם באפגניסטן, בעיראק וגם בסוריה. התקיפה הגיעה על רקע הצלחות אחרונות של ג'בהת א-נוסרה בצפון סוריה, שם הצליחו לוחמיו לפרק ארגון מורדים מתון מנשקו. "המדינה האיסלאמית מדממת בעקבות החדשות על מותו של השהיד אבו המאם", נכתב בחשבון טוויטר המזוהה עם הארגון. "מדובר במכה קשה עבור א-נוסרה. מאוד כואבת ומאוד חזקה", אמר גורם בארגון, שדיבר בעילום שם בעקבות ההחלטה של הארגון לאסור על פעיליו להתראיין לכלי התקשורת.

בתחילה דווח כי מנהיג הארגון מוחמד אל-ג'ולני נפצע בתקיפה, אך ככל הנראה הוא לא היה נוכח במקום. בימים האחרונים דווח כי קטאר לוחצת על אל-ג'ולני להתנתק מאל-קאעדה ולהקים ארגון חדש, שיזכה במימון מצד דוחא ומצד מדינות המפרץ. זאת, כחלק מהמאבק בארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש).

תיעוד: פיצוץ מבנה מודיעין חיל האוויר במתקפה בחאלב.
פיצוץ מבנה חיל האוויר בחאלב, רביעי

אתמול קיבל ג'בהת א-נוסרה אחריות על מתקפה משולבת על מטה מודיעין חיל האוויר בעיר חאלב, שבצפון-מערב המדינה. לפחות 20 אנשי כוחות הביטחון של הממשל הסורי ו-14 מלוחמי כוחות המורדים נהרגו במתקפה. חלק מהמבנה נהרס, ודווח על רעש אדמה בעוצמה של 3 בסולם ריכטר בעקבות הפיצוץ.

"נכנסנו למבנה המודיעין האווירי ולבניינים הסובבים אותו, בשיתוף עם פלגים אחרים", נכתב בהודעה בחשבון טוויטר המזוהה עם הארגון. על פי הדיווחים, המורדים פוצצו מנהרה שנחפרה מתחת למבנה או בסמוך לו, ולאחר מכן הסתערו עליו. תושבי העיר דיווחו ברשתות החברתיות על שמיעת פיצוץ עז באזור.

(עדכון ראשון - 22:49)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully