וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

35 כלבים הוחזקו בתנאים מחפירים לצורך מכירה - וחולצו

שלומי גבאי

6.3.2015 / 8:24

הכלבים נמצאו על ידי פקחי משרד החקלאות בכלובים מזוהמים משתן וצואה, במה שנראה כחוות הרבעה של כלבים גזעיים. זהות בעל הנכס ידועה למשטרה והוא צפוי להיחקר בקרוב. "ניצול פושע של בעלי חיים"

.

פינוי כלבים מוחזקים בתת תנאים במחסן באזור חדרה. מרץ 2015. נירית ציפורי ברקי, מערכת וואלה! NEWS
סבלו סבל יומיומי/מערכת וואלה! NEWS, נירית ציפורי ברקי

פקחי משרד החקלאות הצילו אמש (רביעי) 35 כלבים שהוחזקו בתנאים מחפירים במחסן חשוך ומצחין באזור חדרה. הכלבים הוחזקו בתוך כלובים מזוהמים משתן וצואה, מרביתם נקבות בהריון מתקדם, ואימהות שהמליטו גורים לפני כמה שבועות. הכלבים חולצו והועברו לטיפול ושיקום במתקן מוגן של משרד החקלאות ופיתוח הכפר ועמותת "תנו לחיות לחיות". בתום שיקומם יוצעו לאימוץ על ידי העמותה. "אלו התוצאות הקשות והבלתי נמנעות של תעשיית הכלבים הגזעיים" אמרה יעל ארקין, מנכ"לית עמותת תנו לחיות לחיות.

רב-פקד גיל אלחדד, סגן מפקד משטרת חדרה, אמר כי "בעקבות פניה שהתקבלה מהווטרינר העירוני של חדרה על הזנחה של בעלי חיים שמוחזקים בתת-תנאים, הגיעה ניידת למקום ונפתחה חקירה. זהות בעל הנכס ידועה והוא צפוי להיחקר בקרוב".

עוד בוואלה חדשות:
אחרי 4 שנים במקסיקו: הוסגר ונעצר חשוד בתאונת "פגע וברח"
התחזה לרופא בבתי חולים במשך 4 חודשים - ונתפס. צפו
חשד לרצח בבאר שבע: גופה שרופה נמצאה ליד התחנה המרכזית

פינוי כלבים מוחזקים בתת תנאים במחסן באזור חדרה. מרץ 2015. נירית ציפורי ברקי, מערכת וואלה! NEWS
התוצאות הקשות של תעשיית הרבעת הכלבים הגזעיים בישראל/מערכת וואלה! NEWS, נירית ציפורי ברקי

מבצע החילוץ התאפשר בזכות תלונה שהתקבלה בימים האחרונים במוקד של משרד החקלאות ופיתוח הכפר על עשרות כלבים שמוחזקים במחסן סגור באזור חדרה, שבעליו מגיע למקום פעם לשלושה ימים. צוות מפקחי אכיפה של צער בעלי חיים במשרד החקלאות ופיתוח הכפר שהגיעו למקום מצאו מבנה סגור לחלוטין, ללא חלונות וללא פתחי אוורור. מחוץ למבנה לא ניתן היה לראות את הכלבים, אך לדבריהם, היה ניתן להריח את ריח הצחנה החזק שעלה מן המקום. כל הניסיונות להשיג את בעל המקום ואת מחזיק הכלבים ששוכר את המחסן, עלו בתוהו.

משרד החקלאות ופיתוח הכפר פנה לבית משפט לקבל צו כניסה למקום על מנת להציל את חיי הכלבים המוחזקים במחסן. אמש, עם קבלת הצו, הגיעו למקום צוותי צער בעלי חיים של משרד החקלאות ופיתוח הכפר, בשיתוף צוות עמותת תנו לחיות לחיות, הווטרינר הרשותי של עיריית חדרה ומשטרת ישראל, וחילצו את הכלבים.

פינוי כלבים מוחזקים בתת תנאים במחסן באזור חדרה. מרץ 2015. נירית ציפורי ברקי, מערכת וואלה! NEWS
"ניצול פושע של בעלי חיים"/מערכת וואלה! NEWS, נירית ציפורי ברקי

ארקין הוסיפה: "לצערנו, אנחנו עדים שוב למשמעות ולתוצאות הקשות של תעשיית הרבעת הכלבים הגזעיים בישראל. מיד עם קבלת הדיווח על הכלבים ועל מצבם הקשה, נרתמה עמותת תנו לחיות לחיות ונערכה לחילוץ הכלבים, לקליטתם ולהענקת טיפול רפואי לאלו מביניהם שזקוקים לו".

ד"ר נירית צפורי-ברקי, סגנית הממונה על חוק צער בעלי חיים במשרד החקלאות ופיתוח הכפר, אמרה כי הכלבים ככל הנראה היו במקום במשך שנים, וסבלו סבל יומיומי למטרת מסחר ורווח ללא מתן תנאים בסיסיים. לדבריה, "התנאים הירודים שבהם מוחזקים הכלבים הינם עבירה, לכאורה, על חוק צער בעלי חיים והינם ניצול פושע של בעלי חיים. בנוסף, במשק לא נראה כל תיעוד אודות הטיפול בכלבים או היסטוריית חיסונים. אף אחד מהם לא היה מסומן או מחוסן נגד כלבת כנדרש בחוק".

פינוי כלבים מוחזקים בתת תנאים במחסן באזור חדרה. מרץ 2015. נירית ציפורי ברקי, מערכת וואלה! NEWS
פינוי כלבים מוחזקים בתת תנאים במחסן באזור חדרה. מרץ 2015/מערכת וואלה! NEWS, נירית ציפורי ברקי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully