וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר חצי שנה בכלא: נאשם באונס זוכה ושוחרר

4.3.2015 / 18:17

גדעון נשאווי, המואשם כי פרץ לביתה של אישה ואנס אותה, זוכה לאחר שהתגלו סתירות רבות בעדות המתלוננת והתנהלות בעייתית של המשטרה. "הדבר מעלה תחושות קשות", כתב השופט

אילוסטרציה. ShutterStock
הנאשם היה עצור במשך חצי שנה לפני שזוכה/ShutterStock

בית המשפט המחוזי בתל אביב זיכה היום (רביעי) את גדעון נשאווי, תושב מרכז הארץ העצור מזה חצי שנה, מאישומים של אונס, מעשה מגונה, מעשה סדום וכליאת שווא של מתלוננת - ומתח ביקורת על התנהלות המשטרה. בד בבד הורשע נשאוי בעבירה של איומים, לאחר שבמהלך דיון בהארכת מעצרו אמר לשוטר: "תיזהר ממני", ואיים כי ישרוף אותו.

על פי כתב האישום המקורי שהוגש בספטמבר האחרון, נשאווי הגיע לבית של המתלוננת בחולון בשנה שעברה, התחזה בשם אחר וכשזו פתחה את הדלת, הדף אותה ונכנס. או אז, לדבריה, אנס אותה וביצע בה מעשה סדום תוך שהוא מונע ממנה לצאת מהדירה במשך שעות.

עם זאת, בבית המשפט התגלתה סתירה בין עדותה של המתלוננת במשטרה לבין עדותה בבית המשפט - מה שהוביל לזיכויו של הנאשם בעבירות המין שיוחסו לו.

עוד ידיעות משפט ופלילים:
יממה בלבד אחרי האירוע: שופך המשקה על זועבי נאשם בתקיפה
מנהל מחלקה הושעה בשל חקירת חשד שתקף מינית רופאה
השוטר החשוד בהרג הצעיר ברהט הוצב בתפקיד חדש

בעדותה בבית המשפט סיפרה המתלוננת כי נשאווי הגיע אליה בשעה 20:00 ועזב את דירתה ארבע שעות לאחר האונס. לדבריה, בזמן הזה לא יצאה מהדירה. סנגורו של נשאווי, עורך הדין ישר יעקובי מהסנגוריה הציבורית, הפנה אז את המתלוננת לעדותה במשטרה, שם אמרה שבשעה 21:00 באותו ערב ירדה לקנות סיגריות. תגובתה הדהימה את בית המשפט: "אבל אני לא ירדתי. אחר כך היא (החוקרת, ג"ג) תיקנה את זה".

החוקרת עלתה לדוכן והסבירה: "יכול להיות שאני הבנתי אותה לא ברור ויכול להיות שהיא הסבירה את עצמה לא נכון". אז הסתבר כי החוקרת, שעלתה על הסתירה בדברים, התקשרה מיוזמתה למתלוננת וביקשה הסבר - דברים העולים עד כדי שיבוש חקירה. "כשהדברים לא מסתדרים, סימן שהיתה איזושהי אי-הבנה בינה לביני. יכול להיות שאני הבנתי אותה לא ברור ויכול להיות שהיא הסבירה את עצמה לא נכון", נימקה החוקרת את החלטתה.

"לא ניתן לקבל את הסבר החוקרת"

השופט ציון קפאח נדהם מהדברים. "לא ניתן לקבל את הסבר החוקרת", כתב בהכרעת הדין. "בית המשפט סמוך ובטוח כי דברי נאשמים ועדים נרשמים כהווייתם בעת מסירת העדות. האפשרות כי הדברים נרשמו כתוצאה מאי-הבנה מעלה תחושות קשות. יש לזכור כי אנשים מורשעים על בסיס דבריהם במשטרה, מתוך הנחה שהחוקר כתב את הדברים כלשונם".

מאוחר יותר אף התגלה כי עניין השעות לא היה הסתירה היחידה בעדותה של המתלוננת, לה היכרות מוקמת עם נשאווי. כך למשל, חברתה של המתלוננת טענה כי חברתה סיפרה לה שנשאווי הכה אותה מכות נמרצות באותו ערב ("פוצץ לה את הפנים"), בעוד שבבית המשפט סיפרה המתלוננת שבערב המדובר השניים "ישבו ועישנו סיגריות, הכול טוב ויפה".

סתירה נוספת התגלתה בגרסאותיה של המתלוננת, לאחר שפעם אחת אמרה שהשניים קיימו יחסים בעבר ובפעם אחרת שלא קיימו יחסים מעולם.

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully