וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

רגע לפני שהיום מתחיל ואתם צוללים לעומס בעבודה או בלימודים, קבלו חמישה דברים שאתם ממש צריכים לדעת היום

שוב: תל אביב-קריית שמונה

שחקן מכבי תל אביב, ברק בדש, לפני וובה בראון, עירוני קרית שמונה. ג'יני
שחקן מכבי תל אביב, ברק בדש, לפני וובה בראון, עירוני קרית שמונה/ג'יני

אתם צריכים לדעת שבפעם השלישית בתוך שבועיים, ייפגשו הערב (רביעי) באצטדיון בלומפילד מוליכת טבלת ליגת העל בכדורגל מכבי תל אביב וסגניתה עירוני קריית שמונה. ההתמודדות תיערך במסגרת מחזור הגומלין של רבע גמר גביע המדינה. שני המפגשים הקודמים, הראשון בליגה בבלומפילד והשני בשבוע שעבר בגביע בקריית שמונה, הסתיימו בתוצאה 1:1. לאחר ניצחון הצהובים על בני סכנין וההפסד של קריית שמונה בבאר שבע, צמח הפער בליגת העל לארבע נקודות, והצפוניים ירצו לנצח הערב על מנת לאותת לאלופה כי לא ויתרה על התואר. יש לזכור כי בעקבות שער החוץ שכבשה במשחק הראשון, מכבי תל אביב יכולה להסתפק ב-0:0 ולהעפיל ללא הארכה.

רודף העפיפונים

חאלד חוסייני מאי 2013. AP
חאלד חוסייני מאי 2013/AP

אתם צריכים לדעת שהיום הסופר האמריקאי ממוצא אפגני המוערך, חאלד חוסייני, חוגג יום הולדת חמישים. חוסייני נולד בקאבול שבאפגניסטן בשנת 1965 לאמא מורה ואבא דיפלומט וביחד עברו לפריז בשנות ה-70 בשל עבודתו של אביו. כאשר התרחשה המהפכה הקומוניסטית באפגניסטן בשנות השמונים קיבלו משפחתו מקלט מדיני בארצות הברית. חוסייני התפרסם בזכות ספרו "רודף העפיפונים" שאף עובד לסרט וגם ספרו השני, "אלף שמשות זוהרות", זכה להצלחה גדולה.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

65 שנים לסינדרלה

65 שנים לסרט סינדרלה של וולט דיסני. ShutterStock
65 שנים לסרט סינדרלה של וולט דיסני/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 65 שנים, ב-1965, יצא לאקרנים הסרט סינדרלה שמבוסס על האגדה הנושאת את אותו השם של שארל פרו. סינדרלה היה הסרט ה-12 שהופק על ידי חברת וולט דיסני וסיפר את עלילתה של ילדה שאביה התאלמן ונישא מחדש לאישה אשר יחד עם בנותיה מתעללות בסינדרלה. הפקת הסרט הייתה הימור מבחינת וולט דיסני כיוון שלא היה לו להיט גדול מאז הסרט "שלגיה ושבעת הגמדים" שיצא 18 שנים קודם לכן. דיסני טען שאם סינדרלה יכשל יהיה זה גם סופם של אולפני וולט דיסני. אלא שאולפני דיסני המשיכו להתקיים – הסרט הפך להצלחה בקופות ועד היום מרוויחה החברה ממכירת המוצרים הנלווים לסרט.

יום הפנקייק העולמי

פנקייק מקמח מלא של משק ברזילי. נמרוד סונדרס
פנקייק מקמח מלא של משק ברזילי/נמרוד סונדרס

אתם צריכים לדעת שהיום הוא יום הפנקייק העולמי אשר מצוין בכל שנה כ-40 יום לפני חג הפסחא הנוצרי. מקורו של יום הפנקייק העולמי הוא בהלצה שעשו על לוח השנה הנוצרי – מחר יתחילו ימי התענית (ה-lent) שלפני הפסחא בהם נהוג היה בעבר להתנזר מכל מזון מן החי. ומהי הדרך הכי טובה להיפטר מהביצים שנשארו בבית לקראת ימי התענית שיסתיימו בחג הפסחא? כמובן – הכנת פנקייקים ביום שלפני התענית. בעברית הפנקייק נקרא "חביתית" או חמיטה והמתכון הבסיסי מכיל קמח, מרכיב נוזלי (מים/חלב) וביצים.

מגזין פיפל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 41 שנים יצא לאור בפעם הראשונה המגזין "פיפל" (people). המגזין יוצא פעם בשבוע ועוסק בענייני התרבות הפופולרית. השחקנית מיה פארו כיכבה על שער המהדורה הראשונה שפורסמה כאמור במרץ 1974 לרגל הסרט "גטסבי הגדול" שבו שיחקה, ויצא לאקרנים באותה התקופה. למגזין יש שלוש מהדורות מפורסמות במיוחד בכל שנה העוסקות בדירוגים של הידוענים: "הגבר הסקסי ביותר בעולם", "המתלבש הגרוע בעולם" "חמישים האנשים היפים בעולם". החל מסוף שנות ה-90 מוציא המגזין גם מהדורה לנוער.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully