וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

רגע לפני שהיום מתחיל ואתם צוללים לעומס בעבודה או בלימודים, קבלו חמישה דברים שאתם ממש צריכים לדעת היום

נאום ראש הממשלה בקונגרס

נאום ביבי בקונגרס, מאי 2011. רויטרס
צילום: רויטרס/רויטרס

אתם צריכים לדעת שהיום יתקיים נאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בפני הקונגרס האמריקאי, נאום שדובר בו רבות. מחשש לתעמולה עקב קירבתו של יום הבחירות, ישודר הנאום בישראל בהשהיה של חמש דקות. מטרתו בנאום, כפי שהצהיר עליה ראש הממשלה, היא לדבר על העיסקה הפוטנציאלית עם איראן אשר עלולה לטענתו לסכן את קיומה של מדינת ישראל. עד כה הודיעו קרוב ל-30 חברי קונגרס דמוקרטים שבכוונתם להחרים את הנאום, זאת לצד סגן הנשיא, ג'ו ביידן, שהודיע כשבועיים לאחר ההודעה על הנאום על טיסה בהתראה קצרה לגואטמלה.

שידורי התעמולה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סרטון בחירות גנוז מ-1988/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתם צריכים לדעת שתשדירי התעמולה ברדיו ובטלוויזיה יחלו היום, שבועיים לפני הבחירות לכנסת. תשדירי הבחירות הופיעו לראשונה בישראל בשנת 1969, אולם בתחילה המפלגות לא ראו בהן כלי חיוני וההשקעות בהם היו בהתאם. במרוצת השנים התשדירים היוו חלק משמעותי במערכות הבחירות וחלקם אף זכו לחיי נצח, כמו אלו של ספי ריבלין (הליכוד) והגשש החיוור (המערך) ב-1984. כיום, לאור הפרסום באינטרנט והסרטונים שמפיצים הפוליטיקאים והמפלגות השונות בווטסאפ, בפייסבוק וביוטיוב, שוב עולה השאלה עד כמה השפעה יש לתשדירים ברדיו ובטלוויזיה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

בוא אלינו לים

צוערי קורס חובלים. דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל/דובר צה"ל

אתם צריכים לדעת שהיום, מתקיים טקס סיום קורס חובלים. קורס החובלים הוא אחד הקורסים הקשים, התובעניים, המאתגרים והיוקרתיים ביותר בצה"ל. אורכו כשנתיים וחצי,ובסיומו מקבל הבוגר דרגות קצונה (סגן) ותואר אקדמי במדעי המדינה מטעם אוניברסיטת חיפה. מבין אלפי המועמדים בשנה נבחרים בקפידה מעטים לתחילת המסלול המפרך,שבסופו כ- 30% בלבד יסיימו אותו ויזכו לענוד את סיכת הקצין הימי הנחשקת. הטקס יערך במעמד שר הביטחון, מר משה (בוגי) יעלון, ראש המטה הכללי, רב-אלוף גדי איזנקוט, מפקד חיל הים, אלוף רם רוטברג, קציני סגל הפיקוד הבכיר של חיל הים, משפחות החובלים, אורחים וחברים.

ריינוס מיכלס

מאמן נבחרת הולנד ב-1974, רינוס מיכלס. GettyImages
צילום: אימג’בנק, Gettyimages/GettyImages

אתם צריכים לדעת שהיום לפני עשר שנים הלך לעולמו מאמן הכדורגל ההולנדי ריינוס מיכלס, האיש שהיה אחראי לנבחרת הולנד הגדולה של שנות ה-70 וה-80. מיכלס אמנם אינו האיש שהמציא את ה"טוטאל פוטבול" – שיטה שבה כל שחקן מבצע כל תפקיד על המגרש, אך הוא שכלל אותה לרמת אמנות. בזכות שיטה זו הגיעה נבחרת הולנד לגמרי גביע העולם של 1974 ו-1978, בשניהם נוצחה על ידי הנבחרות המארחות, מערב גרמניה וארגנטינה. מיכלס השפיע על מרבית השחקנים הגדולים של הולנד, בהם יוהאן קרויף, יוהאן נייסקנס, ארי האן, מרקו ואן באסטן, פרנק רייקארד ורוד חוליט. הוא הלך לעולמו בגיל 77, לאחר שניתוח לב שעבר לא הצליח.

אלכסנדר גרהם בל

אלכסנדר גרהם בל, ממציא הטלפון. AP
צילום: AP/AP

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 168 שנים נולד מי שנחשב לממציא הטלפון, אלכסנדר גרהם בל. בל היה מדען וממציא ובנוסף היה גם איש חינוך מיוחד שעסק בעיקר בעבודה עם חירשים. בל עסק בהמצאת המצאות עוד בהיותו ילד אך כאשר התבגר הקדיש את כל מרצו להמצאת מכשירי עזר לחירשים – בין השאר בשביל לסייע לאמו שהחלה להתחרש כאשר היה ילד. במרץ 1876 בנה בל מכשיר טלפון שהיה הראשון בעולם שהצליח להעביר צלילי קול מדוייקים מחדר לחדר ומשפט הנסיון הראשון שעשה בו בל היה כשקרא לעמיתו ווטסון: "Mr. Watson, come here, I want to see you".המצאת הטלפון נרשמה כפטנט על שמו של בל אבל קיים ויכוח ארוך שנים סביב זכות הראשונים להמצאה והיו שטענו כי הקדימו את בל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully