וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

רגע לפני שהיום מתחיל ואתם צוללים לעומס בעבודה או בלימודים, קבלו חמישה דברים שאתם ממש צריכים לדעת היום

י"א באדר

פסל האריה השואג לזכר גיבורי תל חי. Creative Commons
פסל האריה השואג לזכר גיבורי תל חי/Creative Commons

אתם צריכים לדעת שהיום לפי לוח השנה העברי מציינים את יום נפילת היישוב תל חי בשנת תר"פ (1920), בדיוק לפני 95 שנים. חצר תל חי נבנתה ב-1907 ובסוף שנת 1919 שיגר ועד ההגנה לגליל את יוסף טרומפלדור – מכונן הגדודים העבריים ותנועת החלוץ, והוא נטל על עצמו את הפיקוד על תל חי. ביום י"א באדר הגיעה לתל חי קבוצת חמושים שדרשו לערוך חיפוש אחר צרפתים בחצר. טרומפלדור נעתר לבקשתם כיוון שידע שלא ימצאו את מבוקשם אך כאשר נכנסו החלו מיד חילופי אש בין יושבי המקום והחמושים. טרומפלדור נפצע אנושות והרופא שטיפל בו העיד כי אמר לפני מותו את המשפט שהפך מאז לסמל: "אין דבר, טוב למות בעד ארצנו". עד היום קיים הויכוח האם אכן כך אמר.

ליגת העל

אלירן עטר חן עזרא מכבי חיפה חוגגים. ברני ארדוב
אלירן עטר חן עזרא מכבי חיפה חוגגים/ברני ארדוב

אתם צריכים לדעת שהיום יגיע רגע האמת של מכבי חיפה. שחקניו של מרקו בלבול יתמודדו הערב עם מכבי נתניה, במשחק שינעל את המחזור ה-23 בליגת העל. רחוקים שש נקודות מהמקום השישי, המבטיח פלייאוף עליון, הירוקים חייבים לנצח כדי לשמור על סיכוי להתברג לחלק העליון של הטבלה. מאחר שנותרו רק שני מחזורים לסיום העונה, תיקו או הפסד יהפכו את המשימה לבלתי אפשרית, יכתירו סופית את העונה של מכבי חיפה ככישלון ויגבירו את הלחץ על המועדון. בצד השני, רוני לוי ומכבי נתניה רוצים להמשיך את המומנטום, כשלמרות הצרות והקשיים במועדון ינסו בכל זאת להשתחל לפלייאוף העליון ולהכתיר את העונה לסנסציונית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

צלילי המוזיקה

ג'ולי אנדרוז באוסקר. GettyImages
ג'ולי אנדרוז באוסקר/GettyImages

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 50 שנים בשנת 1965, יצא לאקרנים הסרט "צלילי המוזיקה" בכיכובה של ג'ולי אנדרוז. הסרט והמחזמר מבוססים על חייה של מריה פון טראמפ ומגוללים את סיפורה של נזירה אוסטרית שהופכת לאומנת למשפחה בת שבעה ילדים, מתאהבת באביהם הקפטן וכל אלו על רקע הסיפוח של אוסטריה למשטר הנאצי הגרמני. הסרט היה מועמד לעשרה פרסי אוסקר, וזכה בחמישה, כולל פרס הבמאי הטוב ביותר ופרס הסרט הטוב ביותר. הוא הפך לאחת מההצלחות הקופתיות הגדולות ביותר, ונחשב לאחד מהסרטים האהובים ביותר בכל הזמנים, הרבה בזכות השירים של צמד המלחינים ריצ'רד רוג'רס ואוסקר המרשטיין.

דוקטור סוס

נשיא ארה"ב ברק אובמה מקריא מהספר "לא רעב ולא אוהב" של ד"ר סוס. הבית הלבן, אפריל 2010. AP
נשיא ארה"ב ברק אובמה מקריא מהספר "לא רעב ולא אוהב" של ד"ר סוס. הבית הלבן, אפריל 2010/AP

אתם צריכים לדעת שהיום, לפני 111 שנים, בשנת 1904 נולד סופר הילדים תאודור סוס גייזל הידוע יותר בכינויו "דוקטור סוס". ספריו של סוס זכו לפופולריות עצומה ברחבי העולם, ומספר העותקים שנמכרו מספריו עולה על 222 מיליון. בין ספריו המוכרים נמנים "חתול תעלול", "יום הולדת שמח!" ו"יום רביעי המשוגע". דוקטור סוס כתב את ספריו בצורה שמאופיינת בשירה כטטראמטר אנאפסטי והעקביות שלו במשקל זה היא אחד מסימני ההיכר שלו. ספריו של דוקטור סוס זכו להצלחה גדולה בישראל ובין מתרגמיו נמנות לאה נאור (שתרגמה 34 מספריו), לאה גולדברג ואבירמה גולן.

משהו ישן

יום דברים ישנים. ShutterStock
יום דברים ישנים/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהיום מציינים את "יום הדברים הישנים" - Old Stuff Day. ביום זה מתבקשים האנשים לאסוף דברים ישנים שאין להם צורך בהם עוד ולתרום אותם לצדקה, למסור למכרים או אפילו למכור כשהעיקר הוא למחזר ולא לזרוק. יוזמיו של היום מבקשים להדגיש ביום זה כי "ישן" זהו עניין של פרספקטיבה – ההווה שלנו יראה לילדנו כדבר ישן. בכך שאנו נותנים כבוד לדברים הישנים אנו נותנים כבוד גם להיסטוריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully