וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו המריא לוושינגטון: "שליחות גורלית והיסטורית"

בטרם יצא לדרכו לארצות הברית לקראת נאומו השנוי במחלוקת בקונגרס ביום שלישי, מסר ראש הממשלה הצהרה לתקשורת: "אני מרגיש שאני שליח של כל אזרחי ישראל, גם של אלה שלא מסכימים"

צילום: לע"מ, עריכה: יאיר דניאל

ראש הממשלה בנימין נתניהו המריא הבוקר (ראשון) לוושינגטון לקראת נאומו השנוי במחלוקת המתוכנן ביום שלישי בפני שני בתי הקונגרס האמריקני. "כמה ימים לפני תענית אסתר, אני יוצא לוושינגטון בשליחות גורלית, אפילו היסטורית", אמר נתניהו לעיתונאים בנתב"ג טרם המראתו. "אני מרגיש שאני שליח של כל אזרחי ישראל, גם של אלה שלא מסכימים, של העם היהודי כולו. אני חש דאגה עמוקה וכנה לביטחונם של כל אזרחי ישראל, לגורל המדינה, לגורל העם שלנו ואני אעשה כל מה שביכולתי כדי להבטיח את עתידנו".

לפני הנסיעה הסבירו הבוקר גורמים מדיניים בסביבתו של ראש הממשלה כי למרות העימות עם ממשל אובמה, נסיעתו לוושינגטון היא ההזדמנות האחרונה לבלום את הסכם הגרעין המתגבש עם איראן. נוסף על כך, סיפרו הגורמים כי הם חשים מעודדים מכך שהתחזיות על כך שהקונגרס צפוי להיות ריק בעת הנאום מאחר שרבים יחרימו אותו, התבררו כלא נכונות. לטענתם, לנתניהו צפויה להיות תמיכה רבה הן מהצד הדמוקרטי והן מהצד הרפובליקני.

עוד על נאום נתניהו:
נתניהו יוצא לארה"ב; בליכוד מקווים "להחזיר 2 מנדטים"
ערב הנאום: ארגון אמריקני התומך בנתניהו מממן פרסומות נגד קלינטון
זריף: ההפחדות של נתניהו לא ימנעו את ההסכם עם המעצמות

ראש הממשלה בנימין נתניהו בצאתו לוושינגטון. עמוס בן גרשם, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו ורעייתו שרה בנתב"ג, הבוקר/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשם

משימתו של נתניהו בביקורו היא למנוע את הסכם הגרעין עם איראן ולגייס כ-15 סנאטורים נוספים לחקיקת סנקציות חדשות נגדה, רובם מטעם המפלגה הדמוקרטית. בתום נאומו ביום שלישי הוא צפוי להיפגש עם כמה סנאטורים בכירים, ובהם מנהיג המיעוט הדמוקרטי בסנאט, הארי ריד. אלא שמאז ההכרזה על הנאום, שתואם מול נציגי המפלגה הרפובליקנית וללא ידיעת אובמה, הדמוקרטים זועמים, ועד כה הודיעו כבר קרוב ל-30 חברי קונגרס דמוקרטים שבכוונתם להחרים את הנאום. זאת לצד סגן הנשיא, ג'ו ביידן, שהודיע כשבועיים לאחר ההודעה על הנאום על טיסה בהתראה קצרה לגואטמלה.

החלטתו של נתניהו לשאת את הנאום בקונגרס שבועיים בלבד לפני הבחירות בישראל, בניגוד לדעת הממשל האמריקני, הופכת את הביקור הזה בראש ובראשונה לעימות חזיתי עם הנשיא אובמה. היועצת לביטחון לאומי, סוזן רייס, כינתה את הביקור "הרסני", שר החוץ קרי הטיל ספק בשיקול הדעת של ראש הממשלה נתניהו, ואילו הנשיא אובמה תהה "למה עכשיו?".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
מעודדים את יציאת ראש הממשלה לוושינגטון ליד נתב"ג, מרץ 2015. מטה ההסברה של הליכוד,
מעודדים את נתניהו לקראת נסיעותו ליד נתב"ג, היום/מטה ההסברה של הליכוד

נתניהו ומקורביו טענו בשיחות סגורות שהנזקים שנגרמו מוצדקים אל מול הסכנה של איראן גרעינית. עם זאת, נתניהו מתקשה להסביר, גם כיום, איך הנאום אמור להשפיע לטובה בהיבט הזה. עד כה, ההתפתחות המשמעותית ביותר מאז נחשף הנאום, הייתה החלטת הדמוקרטים לדחות את חקיקת הסנקציות עד לסוף מרץ - הישג עבור הנשיא אובמה ומפלה לנתניהו.

לפניות לכתב: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully