וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערב הנאום: ארגון אמריקני התומך בנתניהו מממן פרסומות נגד הילרי קלינטון

1.3.2015 / 0:24

ארגון ימין יהודי, שמייסדו מקורב לשגריר רון דרמר, ישקיע 200 אלף דולר בתשדירים נגד המועמדת האפשרית לנשיאות משום שלא הביעה תמיכה בנאום נתניהו בפני הקונגרס. צפו בפרסומת

קרדיט: עפר מאיר

(נתניהו ביקר בכותל ערב הנאום: "מכבד את אובמה")

ערב טיסתו של ראש הממשלה נתניהו לארצות הברית, שם יתקיים נאומו השנוי במחלוקת בפני הקונגרס, רכש ארגון ימין יהודי התומך בנתניהו זמן אוויר בטלוויזיה כדי לשדר פרסומות נגד שרת החוץ לשעבר ומועמדת אפשרית לנשיאות הילרי קלינטון. התשדירים תוקפים את קלינטון על כך שלא הביעה תמיכה בנאומו של נתניהו.

הארגון שערך את הפרסומות נגד קלינטון וישקיע 200 אלף דולר בשידורן נקרא "ועד החירום למען ישראל", ומייסדו הוא עיתונאי שמרן המקורב לשגריר ישראל בוושינגטון ויועצו הקרוב ביותר של נתניהו, רון דרמר. בניגוד לקו ההיסטורי של הארגונים הפרו-ישראליים בארצות הברית, שנמנעים ממעורבות בבחירות לנשיאות, ארגון זה עסק במהלך שנת 2012 בהפצת ביקורת קשה במיוחד נגד הנשיא ברק אובמה, והוא נחשב למזוהה עם המפלגה הרפובליקנית.

צפו בפרסומת נגד הילרי קלינטון

כאמור, בפרסומות שישודרו השבוע בוושינגטון, תוקף הארגון את קלינטון על כך שהיא אינה נוקטת עמדה לגבי נאומו של נתניהו בקונגרס. שרת החוץ לשעבר, ומי שמסומנת כמועמדת המובילה לנשיאות ב-2016, שומרת עד כה על שתיקה בנושא זה, אם כי היא הביעה תמיכה במדיניות הכללית של אובמה בנושא איראן והבהירה כי היא מתנגדת לחקיקת סנקציות חדשות על טהראן.

הילרי קלינטון בפאנל בנושא העצמה נשית של הבנק העולמי, מאי 2014. רויטרס
הדמוקרטים האנטי-ישראלים יחרימו את נאומו. ואיפה היא?". הילרי קלינטון/רויטרס

"ראש ממשלת ישראל יגיע השבוע לוושינגטון כדי לנאום בקונגרס. הדמוקרטים האנטי-ישראלים יחרימו את נאומו. ואיפה הילרי קלינטון"?, שואל התשדיר, שהוגדר בעיתון ניו יורק טיימס כ"אחד מתשדירי הבחירות הראשונים של בחירות 2016". הפרסומות נגד קלינטון צפויות להעמיק את המשבר בין נתניהו למפלגה הדמוקרטית, על רקע קרבתו הידועה של הוועד המפיץ אותן לשגריר דרמר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר בכותל לפני שיצא לנאום בקונגרס. מרק ישראל סלם / ג'רוזלם פוסט, מערכת וואלה! NEWS
נתניהו בכותל, היום/מערכת וואלה! NEWS, מרק ישראל סלם / ג'רוזלם פוסט

נתניהו ימריא לוושינגטון מחר בבוקר, שעון ישראל, וינאם בפני הקונגרס ביום שלישי בערב. בתום נאומו הוא ייפגש עם כמה סנאטורים בכירים, בהם מנהיג המיעוט הדמוקרטי בסנאט, הארי ריד. עד כה הודיעו קרוב ל-30 חברי קונגרס דמוקרטים שבכוונתם להחרים את הנאום, זאת לצד סגן הנשיא, ג'ו ביידן, שהודיע כשבועיים לאחר ההודעה על הנאום על טיסה בהתראה קצרה לגואטמלה.

טרם טיסתו, ביקר נתניהו בכותל המערבי והתייחס לביקורו הצפוי בוושינגטון ולמתיחות עם הממשל האמריקני. "בהזדמנות הזו אני מבקש לומר שאני מכבד את נשיא ארצות הברית ברק אובמה", הדגיש ראש הממשלה. "אני מאמין בעוצמת היחסים בין ישראל וארצות הברית ובעוצמתם להתגבר על חילוקי הדעות, אלה שהיו ואלה שמן הסתם עוד יהיו. כראש ממשלת ישראל, חובתי לדאוג לביטחונה של ישראל, ולכן אנחנו מתנגדים בתוקף להסכם שמתגבש עם איראן והמעצמות, שיכול לסכן את עצם קיומנו. מול הסכם כזה אנחנו חייבים להתאחד וגם להסביר את הסכנות שנובעות מההסכם הזה לישראל, לאזור ולעולם כולו".

(עדכון ראשון: 20:03)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully