וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנסים להתניע מחדש: אלפים יפגינו בשדרות ברוטשילד?

1.3.2015 / 8:00

כ-2,000 איש אישרו הגעתם לאירוע שיתקיים באותו מקום שבו החלה מחאת ההמונים על יוקר המחייה לפני כארבע שנים. "זו תהיה יריית פתיחה לחידוש המחאה החברתית בכמה תחומים"

צילום: יותם רונן, עריכה: שניר דבוש

(צפו בריאיון עם יוזם המחאה, שי כהן, השבוע)

עמוד פייסבוק שהקים שי כהן, אב לשניים מגבעתיים, תחת הכותרת "עוד מעט יש לי יום הולדת 40 ואין לי דירה", קורא לציבור להגיע היום (ראשון) בשעה 17:00 אל שדרות רוטשילד שבתל אביב כדי לחדש את המחאה החברתית של שנת 2011. עד כה אישרו את הגעתם יותר מ-2,000. "קיבלנו תגובות מעל ומעבר למה שציפינו" אמר כהן לוואלה חדשות. "זה יצר פתח להחיות את המחאה החברתית ברחוב".

כהן סיפר כי מטרת המחאה היא להשיב את סוגיות הדיור חזרה לתודעה של אזרחי המדינה, "החל מאנשים כמוני, בגילי, שרוצים לקנות דירה, ועד אנשים שהם זכאים לדיור ציבורי ולא מקבלים", הסביר. לדבריו, "זו תהיה יריית פתיחה לחידוש מחאה חברתית-אזרחית בכמה תחומים".

עוד בוואלה! חדשות:
לא רק דיבורים: איש הברזל מקהיר הכריז מלחמה על חמאס
חשד לרצח באשדוד: בת 37 נמצאה ללא רוח חיים בדירתה
חשד: בני 14 ו-12 סקלו חסרי בית ביפו ופצעו אותם קשה

שדרות רוטשילד אחרי פינוי האוהלים, ספטמבר 2011. דרור עינב
האוהלים יחזרו לרוטשילד? המחאה החברתית בשנת 2011/דרור עינב

במקביל, החלו להיפתח עמודים נוספים ברשת החברתית הקוראים לחידוש המחאה. "יש הרבה יוזמות שונות וקולות שונים שמגיעים, הולך להיות מחר מעניין מאוד", אמר כהן. "נכון לעכשיו כ-2,000 איש אישרו את השתתפותם, זה אומר שחלק מהם יגיעו ולא כולם, אבל בכל זאת הולך להיות שמח".

איתמר פרחי, שחבר ליוזמה של כהן, פנה לעיריית תל אביב וביקש ממנה אישור לפתיחת אוהלים בשדרות רוטשילד. "קיבלנו אישורים לשים אוהלים בשדרה משעה 17:00 עד שעה 23:00 בלילה", אמר פרחי. "על פי עורכי הדין שלנו, אין צורך באישור ואנחנו מתכוונים להישאר לישון שם גם לאחר השעה הזאת".

לדברי פרחי, תזמון האירוע בסמוך למועד הבחירות אינו מקרי, שכן מטרתם העיקרית היא העלאת המודעות בנושא המצב החברתי-כלכלי בתקופה זו. "הבחירות האלה נפלו בגלל הנושא הכלכלי, בגלל מע"מ אפס, בגלל משבר הדיור, ואנחנו לא מעוניינים שהוא ימשיך להתנהל כמאבק הכפשות בין הפוליטיקאים", אמר פרחי, והוסיף: "הבחירות הן לא על איזה פוליטיקאי הוא יותר יפה ואיזה יותר נחמד, הבחירות צריכות להתנהל על פי הנושא החברתי-כלכלי".

"הבחירות מתנהלות על שטויות ולא על הנושאים החשובים"

פרחי התייחס לתגובתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לדו"ח מבקר המדינה, שבה הזכיר בעיקר את נושא האיום האיראני, ואמר כי מדובר בדוגמה לפוליטיקאים "שמסיטים את הסדר יום הציבורי מהדברים החשובים". בנוגע לדעתו על הנאום שיישא נתניהו בקונגרס ביום שלישי הקרוב, אמר כי "מדובר בעוד דוגמה לדרך שהבחירות האלו מתנהלות".

ראש הממשלה נתניהו בישיבת ממשלה, פברואר 2015. אלכס קולומויסקי, מערכת וואלה! NEWS
"מנותק מהצרכים האמיתיים של אזרחי ישראל". ראש הממשלה בנימין נתניהו/מערכת וואלה! NEWS, אלכס קולומויסקי

גם כהן התייחס לתזמון האירוע ואמר: "אנחנו נמצאים בליבה של מערכת בחירות ואני וחלק גדול מהציבור חושבים שהן מתנהלות על שטויות וספינים ולא על הדברים החשובים. הבולט שבהם זה הנאום של נתניהו בקונגרס. הוא מנותק מהצרכים האמיתיים של אזרחי ישראל, נושאים כמו הדיור שהממשלה כשלה מלטפל בהם".

"אנחנו קוראים לאזרחי ישראל להגיע ולהשתתף בחידוש המחאה החברתית כדי שהדגש החברתי-כלכלי הוא זה שיהיה בלב ליבה של הבחירות הללו", סיכם פרחי. "המודעות מאוד עלתה וצריך לחזק אותה, צריך לעזור לאנשים להבין במי הם בוחרים. אנחנו מקווים שהמחאה שנוביל תהפוך להיות חלק משיקולי הבחירות הנוכחיות של אנשים".

לפניות לכתבת דנה ירקצי: danayark@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully