וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 30 שנה: מנהיג הכורדים בטורקיה קורא להניח את הנשק

עבדוללה אוצ'לאן, מנהיג המחתרת שכלוא מאז 1999, מסר הודעה מיוחדת מבית הסוהר שבה אמר כי זאת "הצהרה היסטורית על הכוונה להחליף את המאבק החמוש בהליכים דמוקרטיים". ארדואן בירך, אך היה זהיר: "מקווה שיעמדו בהצהרותיהם"

מנהיג המחתרת הכורדית עבדוללה אוצ'לאן PKK. רויטרס
מנהיג הכורדים עבדוללה אוצ'לאן/רויטרס

עבדוללה אוצ'לאן, מנהיגה הכלוא של המחתרת הכורדית בטורקיה (PKK), קורא לתומכיו להניח את נשקם ולסיים את העימות המזוין עם צבא טורקיה שנמשך כבר יותר מ-30 שנה. בהצהרה שהוקראה אתמול (שבת) בטלוויזיה על ידי מחוקק כורדי, הצהיר אוצ'לאן כי הוא מעוניין ב"החלטה היסטורית" שתשיג "פתרון דמוקרטי" למשבר. הוא קרא לקיום כנס מיוחד באביב, שבמהלכו יוכרז על סוף הסכסוך.

"אנחנו נמצאים בתהליך שנועד להביא לסיומו של עימות שנמשך ב-30 השנה האחרונות, ולהגיע לשלום קבע", נמסר בהודעה שהוקראה. "המטרה העיקרית שלנו היא להגיע לפתרון דמוקרטי. אני קורא ל-PKK לכנס כינוס מיוחד בחודשי האביב, להגיע להחלטה אסטרטגית והיסטורית סביב סיום העימות המזוין המבוססת על הסכמות הדדיות. הקריאה הזאת היא הצהרה היסטורית על הכוונת להחליף את המאבק החמוש בהליכים דמוקרטיים".

עוד חדשות מהעולם:
בית משפט במצרים הכריז רשמית: חמאס - ארגון טרור
בוריס נמצוב לא הראשון: מה הורג את מתנגדי פוטין?
זריף: ההפחדות של נתניהו לא ימנעו את ההסכם עם המעצמות

אבו מאזן בביקור בארמון הנשיאותי באנקרה, טורקיה. רויטרס
"מקווה שהם יעמדו מאחורי ההצהרות". נשיא טורקיה ארדואן/רויטרס

הנשיא רג'פ טייפ ארדואן בירך על החחלטה, אך שמר על נימה של זהירות. "מובן שההצהרה היא דיבר חיובי, אבל מה שיותר חשוב הוא ליישם אותה", הסביר הנשיא. "כמה מכך ייושם בפועל לפני הבחירות?", הוסיף ארדואן במהלך מסיבת עיתונאים, בהתייחסותו לבחירות הקרובות לפרלמנט, שיערכו בחודש יוני הקרוב. "אני מקווה שהם יעמדו מאחורי ההצהרות הללו".

יותר מ-40 אלף בני אדם, רובם כורדים, נהרגו מאז החלה המחתרת במאבקה למען הקמת מדינה עצמאית בדרום-מזרח טורקיה ב-1984. אוצ'לאן עדיין עומד בראש ה-PKK - מפלגת הפועלים של כורדיסטן –אך נמצא בכלא מאז 1999, אחרי שנגזר עליו מאסר עולם בעוון בגידה. עם זאת, עדיין יש לו השפעה בקרב המפקדים והלוחמים במחתרת ולרוב הודעותיו מהכלא מיושמות. ב-2013 הוא הכריז על הפסקת אש, שעדיין מיושמת חרף חוסר אמון בין הכורדים לשלטונות באנקרה.

(עדכון ראשון: 22:46)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully