וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרופ' שמעון אולמן הוא חתן פרס ישראל בחקר המתמטיקה והמחשב

אולמן זכה בפרס עבור תרומותיו מרחיקות הלכת בתחום הבינה מלאכותית בכלל, ובתחום הראייה הממוחשבת בפרט. עוד הוא זכה על תרומתו המשמעותית לפיתוח התעשייה עתירת הידע בישראל. התחום לא היה חלק מסערת פרס ישראל

פרופ' שמעון אולמן, זוכה בפרס ישראל בחקר המתמטיקה ומדעי המחשב. מכון ויצמן למדע,
פרופ' שמעון אולמן/מכון ויצמן למדע

משרד החינוך הודיע הערב (שבת) על זכייתו של פרופ' שמעון אולמן בפרס ישראל בתחום חקר המתמטיקה ומדעי המחשב. בנימוקי הוועדה של הפרס ציינו השופטים כי הוועדה החליטה פה אחד להמליץ על פרופ' אולמן בזכות תרומותיו מרחיקות הלכת בבינה מלאכותית וקוגניציה בכלל, ובתחום הראיה הממוחשבת בפרט וכן על תרומתו המשמעותית לפיתוח התעשייה עתירת הידע בישראל. לאחרונה צצה סערה סביב פרס ישראל בעקבות התערבותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, אך תחום זה לא היה חלק ממנה.

במקביל למחקר המדעי, עסק אולמן בתחומי שימוש מעשיים של הראייה הממוחשבת ופיתוח תחום זה בישראל. הוא נמנה על מקימי חברת אורבוטק ועד לאחרונה שימש המדען ראשי של החברה. כמו כן, במהלך השנים האחרונות הקדיש אולמן חלק מזמנו לנושאים הקשורים למדיניות ההשכלה הגבוהה בישראל, בעיקר כחבר במועצה להשכלה גבוהה (מל"ג), וועדות נוספות כגון ועדת שוחט. במל"ג הוא עוסק בעיקר בתחום המצוינות במחקר, במסגרת הוועדה לביקורת איכות במוסדות האקדמיים, ובחינוך טכנולוגי במסגרת הוועדה לתוכניות טכנולוגיות.

ב-2008 זכה אולמן בפרס הבינלאומי המרכזי בתחום המדעים הקוגניטיביים ששוויו מאה אלף דולר. הפרס ניתן לו על תרומת המודלים החישוביים שלו בחקר הראייה בפרט והמדעים הקוגניטיביים בכלל. לאחרונה נבחר להצטרף לאקדמיה הישראלית למדעים ואומנויות וכן זכה בפרס אמת לשנת 2014.

עוד על פרס ישראל בוואלה חדשות:
שופטי פרס ישראל לחקר הספרות שפרשו: לבטל את הפרס השנה
גם דן מרגלית נוטש את פרס ישראל: "הפרס מזוהם"
פרסום ראשון: יונה אליאן לא חוזרת בה מהתפטרותה מתפקידה כשופטת בוועדת פרס ישראל

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully