וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרטון החתונה חושף: חברו של העבריין לא היה מעורב בתאונה

1.3.2015 / 18:26

לירן עובד, חייל לשעבר של העבריין עמיר מולנר, שילם 60 אלף שקלים לחבר ששקע בחובות כדי שיעיד שנהג באופנוע שלו בלילה שבו היה מעורב בתאונת "פגע וברח". אלא שסרט חתונה חשף תמונה שונה ועובד הואשם בגרימת תאונה ובהפקרה. צפו בראיות

עריכה: מתן חדד, ניב פוקס

לירן עובד, שהוגדר בעבר חייל של העבריין עמיר מולנר ונחשב כיום לאיש החזק בעולם הפשע של רמת גן, נעצר בסוף השבוע בחשד שניסה "לשתול" נאשם אחר בתאונת "פגע וברח" שבה היה מעורב, על פי החשד, באוקטובר 2014. מחקירת המשטרה עולה כי עובד שילם עשרות אלפי שקלים לחבר שנקלע לחובות כדי שיעיד שהוא זה שנהג בכלי הרכב בליל התאונה.

לפני התאונה בילה עובד, אחד היעדים המרכזיים של מחוז תל אביב במשטרה, יחד עם חברו ניר כוכבי, גם הוא יעד מודיעיני של ימ"ר תל אביב, בחתונה בפתח תקווה. בשלב מסוים עזבו השניים את המקום על האופנוע של עובד, ונסעו לכיוון שכונת נווה יהושע ברמת גן. על פי החשד, כשהגיעו לרחוב נגבה בעיר, הם התנגשו בעוצמה בצעיר שרכב על אופניים חשמליים. מעוצמת התאונה סבל רוכב האופניים משברים בגפיים ומחבלות, ומצבו הוגדר קשה. גם כוכבי נפצע באורח קשה מאוד, הוא איבד את הכרתו ונחבל בכל חלקי גופו. על פי חשד המשטרה, מיד לאחר התאונה הפקיר עובד את הפצועים במקום, עלה על האופנוע ועזב את הזירה.

עוד בוואלה חדשות:
פעוט בן שנה טבע בבריכה בצימר ביבנאל שבצפון; מצבו קשה מאוד
הנהגים שחזרו את התאונה בדרום: "לא הייתה רשלנות"
מני נפתלי הגיש תלונה במשטרה לאחר שדירתו בעפולה נפרצה

עמיר מולנר באולם בית המשפט המחוזי בת"א - אוקטובר 2009. אורי לנץ
בעבר נחשב עובד לאחד מחייליו. עמיר מולנר/אורי לנץ

לחוקרי אגף התנועה שהגיעו לזירה אמר כוכבי הפצוע שהוא לא יודע מי הסיע אותו על האופנוע. אלא שהחוקרים הצליחו לאתר את כלי הרכב ומצאו עליו סימנים שהתאימו, לטענתם, לפגיעות שנגרמו מהתאונה. עובד, בעל האופנוע, הכחיש את החשדות נגדו וטען כי מפתחות כלי הרכב מונחים דרך קבע מתחת למושב הנהג, וחבריו נוהגים לשאול אותו מתי שהם חפצים מבלי לבקש רשות. למרות גרסתו, סימני החבלה שמצאו החוקרים על גופו, אשר תאמו לפגיעה שספג האופנוע, הכריעו את הכף והביאו להגשת כתב אישום, שבו יוחסו לו סעיפים של גרימת תאונה והפקרה.

במשטרה ובפרקליטות העריכו כי הוא עשוי לקבל עונש של שנתיים מאסר בפועל, אם יורשע. אלא שלאחר הגשת כתב האישום, חלה תפנית בפרשה: תחילה נעלם עובד במשך חודש וחצי ולא התייצב לדיון בבית המשפט. לאחר מכן הוא התייצב במשרדי אגף התנועה של משטרת תל אביב עם חברו שי אהרון, וזה הודיע לחוקרים כי הוא זה שנהג באופנוע בליל התאונה. הוא התאים את גרסתו לזו של עובד וסיפר שלקח את האופנוע מביתו, ומיד לאחר התאונה השיב אותו. כדי ליצור אליבי, כך הוא טען, הוא נסע לחתונה של חבר בפתח תקווה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

"שי אהרון לא חייב לך מרגע זה שקל"

בהמשך התייצב כוכבי, שהיה על פי החשד עם עובד בליל התאונה, במשטרה, סיפר ששב אליו זיכרונו וכי אהרון הוא זה שנהג באופנוע בליל התאונה. בשלב זה החלו לחשוד בפרקליטות כי לפניהם ניסיון לשבש הליכי המשפט ו"לשתול" נאשם אחר בתאונה. "הם ביקשו מאתנו לחקור את העניין בצורה מעמיקה", סיפר רב-פקד אבי אוחיון ממרחב דן של המשטרה. החוקרים מיהרו לבצע בדיקה של מכשירי הטלפון הניידים של השלושה כדי להבין היכן היו בערב התאונה וזיהו מיד שעובד וכוכבי נכחו בה, ואילו אהרון בילה את כל הערב באזור התעשייה של פתח תקווה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שי אהרון בחתונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

במסגרת החקירה איתרו החוקרים ידידה שאיתה התכתב אהרון באותו לילה, והיא סיפרה למשטרה שהוא בילה בחתונה מ-21:00 בערב ועד 4:00 לפנות בוקר, ואף שלח לה תמונות מהאירוע. בשלב זה התמקדו החוקרים במניע של אהרון והבינו כי הוא שקוע בחובות. הם איתרו את אחד מבעלי החוב, וזה סיפר להם כי לפני כמה ימים הגיעו אליו עובד ואדם נוסף והודיעו לו כי הם קונים את החוב של אהרון, בסך 60 אלף שקלים. "הם אמרו לו 'שי אהרון לא חייב לך מרגע זה שקל. כל החוב הוא שלנו, אל תדאג, אתה תקבל את הכסף בימים הקרובים'", סיפר רב-פקד אוחיון.

בניסיון לחזק את הראיות המצביעות על כך שמדובר בניסיון הפללה שנועד לחלץ את עובד ממאסר, הוציאו במשטרה צווי חיפוש לכל אולמות השמחה באזור התעשייה בפתח תקווה ועברו על כל מצלמות האבטחה עד שזיהו את שי אהרון באחד האולמות בערב שבו אירעה התאונה. "בשלב הבא הוציאו במשטרה צווי חיפוש ותפיסה לתצלומים של אלבום החתונה ולצילומי הווידאו מהאירוע, ומצאו את אהרון מבלה בחתונה ברצף לאורך כל הערב. במשטרה טוענים כי גם בשעת התאונה המדויקת הוא צולם באולם השמחות. "בשלב זה הבנו שאנחנו סגורים עם חומר הראיות", סיפר גורם במשטרת תל אביב.

מפקד המחוז, ניצב בנצי סאו, ומפקד מרחב דן, ניצב-משנה שמעון לביא, אישרו לעצור את כל המעורבים, ובהם עובד, כוכבי ואהרון. "הוא עוסק בהלוואות ובסחיטה. יש לו גב של שני ארגוני פשיעה חזקים", אמר גורם במחוז תל אביב במשטרה. ביום שישי הובאו שלושת החשודים לבית המשפט, ושם הגישה המשטרה הצהרת תובע נגד עובד ואהרון. "אנחנו מאמינים שעכשיו נצליח להרחיק את השניים מהחברה הישראלית למשך כמה שנים", אמר קצין בכיר במשטרת תל אביב.

(עדכון ראשון: 10:02)

לפניות לכתב אבי אשכנזי: aviash123@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully