וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכותרות המרכזיות שעשו את סוף השבוע

מתנגד בולט לנשיא פוטין נורה למוות במוסקבה, דוח אמריקני חדש קובע כי ביכולתה של איראן לייצר נשק גרעיני ומצב הפצוע קשה מאוד מהמרתון בתל אביב השתפר. הכותרות שעשו את השבת

ערב נאום נתניהו: דוח אמריקני חדש חושף את יכולות איראן

"לאיראן אין מגבלות טכניות לייצר נשק גרעיני ומדובר רק בהחלטה פוליטית" - כך עולה מהדוח השנתי של המודיעין הלאומי האמריקני שפורסם אתמול (שישי) על ידי הוועדה לשירותים מזוינים של הסנאט. מהדוח עולה כי בהינתן ההחלטה, טהראן תוכל לפתוח בהליך מואץ של פיתוח נשק אטומי, אך יש לציין כי גם אם תיפול החלטה כזו היא תתעכב, משום שאיראן החלה בתהליך דילול האורניום המועשר שברשותה לרמה של 20%, בהתאם להסכם ההבנות עם המערב. פרסום הדוח מגיע על רקע המשא ומתן בין ארצות הברית ואיראן על הסכם קבע סביב תכנית הגרעין שלה ונאומו הקרוב של ראש הממשלה בנימין נתניהו בקונגרס בשבוע הבא.

הדוח קובע כי טהראן היא איום מתמשך על האינטרסים הלאומיים של ארצות הברית בשל תכנית הגרעין שלה, פיתוח יכולות צבאיות מתקדמות, מדיניות אנטי-ישראלית והתמיכה במשטרו של בשאר אסד בסוריה. עוד העריכו גורמי המודיעין כי יוקרתה של איראן, השפעתה האזורית וניסיונה לבצר את ביטחונה הן אלו שהובילו אותה לשמר את יכולתה לבנות שישה טילים שמסוגלים לשאת נשק גרעיני, אך לא ברור לפי הדוח אם היא בחרה לעשות זאת.

הרצוג: "טיסת השוקולד" - תוצאה של הפילוג שיצר נתניהו

יו"ר המחנה הציוני, יצחק הרצוג, התייחס הבוקר ל"טיסת השוקולד" של ישראייר, במסגרתה נוסעים התפרעו בטיסה וקיללו דייל שסירב למכור להם שוקולד, ואמר כי מדובר בתוצאה של הנהגתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. "מה שקרה בטיסת ישראייר, הוא תוצאה של הפילוג והשסעים שביבי מוביל אותנו אליהם", אמר הרצוג במהלך אירוע "שבתרבות" שנערך ברמת גן. "אני אפעל על מנת לאחד את העם. יש לי את היכולת לאחד בין ימין לשמאל, בין העולם החילוני לעולם המסורתי-דתי. ביחד, כל חלקי העם, נפעל למען חברה טובה, צודקת ושוויונית יותר".

בעניין העימות בין ראשי המפלגות, שנערך ביום חמישי בחדשות ערוץ 2 והרצוג ונתניהו נעדרו ממנו, אמר הרצוג כי הוא לא יכול היה להשתתף בעימות, משום שלדבריו הדבר היחיד החשוב הוא "מי יחליף את ביבי". "אני לא יכול להשתתף בעימות שחלק מהאנשים בו רוצים לגרש ערבים, אחד רוצה להיות שר אוצר ואחד רוצה להיות שר אחר, אחד חושב רק על כמה מנדטים הוא יביא, וכולם נלחמים אחד בשני", אמר. "השאלה היחידה היא מי יחליף את ביבי, על זה הבחירות האלה ורק על זה".

"ישראל ביקשה מארה"ב 300 מיליון דולר ל'חץ' ול'שרביט קסמים'"

לאחר שמשרד הביטחון הודה השבוע כי הניסוי במערכת ההגנה מפני טילים "חץ 2" כשל ובעקבותיו בוטל הניסוי במערכת "חץ 3" מטעמי בטיחות, ישראל ביקשה מהקונגרס האמריקני להקצות 317 מיליון דולרים מתקציב הסיוע השנתי לישראל עבור מימון מערכות "שרביט קסמים" ו"חץ 3" - כך דיווחה אמש סוכנות הידיעות האמריקנית "בלומברג". מדובר בחריגה מתקציב הסיוע הביטחוני של 158 מיליון דולר שהוצע מטעם הפנטגון עבור שנת התקציב, שמתחילה ב-1 באוקטובר.

על פי הדיווח, יאיר רמתי, ראש מנהלת חומה במשרד הביטחון אשר אחראית על מערכות ההגנה מפני טילים, הגיע בתחילת החודש להיפגש עם מחוקקים ועם עוזריהם על מנת להודות להם על הסיוע שניתן עד כה עבור מימון המערכות וכדי לבקש את הסיוע החריג. זאת, על פי גורמים שבחרו להישאר אנונימיים בפני "בלומברג".

בתוך יממה: מצב הפצוע קשה מאוד מהמרתון השתפר והפך קל

שיפור משמעותי נרשם הבוקר במצבו של אחד מהנפגעים במרתון תל אביב, שאושפז אתמול בבוקר בבית החולים בילינסון בפתח תקווה במצב קשה מאוד. מצבו מוגדר כעת קל, לאחר שמצבו השתפר אתמול במהלך הערב והוגדר בינוני עד קשה.

בנוסף, מצבם של ארבעה מתוך חמשת הרצים שאושפזו בבית החולם איכילוב בתל אביב במצב קשה כשהם מונשמים התייצב והם נושמים הבוקר בכוחות עצמם. נפגעת אחת עדיין מונשמת ומצבה מוסיף להיות קשה.

כ-90 בני אדם שהשתתפו אתמול במרוץ נזקקו לטיפול רפואי שהוענק על ידי צוותי מגן דוד אדום. הם סבלו בעיקר מחבלות קלות ומכאבי שרירים. בנוסף לששת הנפגעים שאושפזו באיכילוב ובבילינסון, פונו 13 רצים לבתי החולים השונים באזור. ארבעה מהם אושפזו במצב בינוני ותשעה נוספים פונו במצב קל. מצבם לא השתנה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

ארה"ב: נאום נתניהו לא יפגע בשיחות הגרעין עם איראן

דובר הבית הלבן ג'וש ארנסט התייחס אמש לביקורו הקרוב של ראש הממשלה בנימין נתניהו בארצות הברית וטען כי וושינגטון לא רואה בביקור כדבר שעלול להזיק לשיחות הגרעין עם איראן. דבריו דוחקים מעט לשוליים את חשיבות הנאום, לאחר שרק ביום רביעי פרסם הממשל הודעה תקיפה יותר, שהביעה תמיכה בדבריה של היועצת לביטחון לאומי סוזן רייס, שטענה כי נאומו של נתניהו "הרסני ליחסי ארצות הברית-ישראל".

ארנסט הוסיף כי הוא מקווה ששש המעצמות - ארצות הברית, רוסיה, סין, צרפת, בריטניה וגרמניה - יצליחו להישאר מאוחדות במשא ומתן עם טהראן. נתניהו ינאם בפני הקונגרס ביום שלישי הקרוב והוא צפוי להביע את התנגדותו להסכם המתגבש עם איראן סביב תכנית הגרעין שלה.

אחד ממתנגדיו הבולטים של פוטין נורה למוות במוסקבה

בוריס נמצוב, איש אופוזיציה רוסי הידוע כמתנגד בולט לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין, נורה אמש למוות בבירה במוסקבה. נמצוב נורה ארבע פעמים בגבו ממכונית חולפת, כשהיה על הגשר הצופה על בניין הקרמלין שבמרכז העיר. דובר משרד הפנים מסר: "נמצוב מת בשעה 23:40 כתוצאה מארבעה כדורים שנורו בגבו". בכמה ראיונות שהעניק לאחרונה לתקשורת אמר נמצוב כי הוא חושש שפוטין יהרוג אותו בגלל התנגדותו למלחמה באוקראינה.

נמצוב בן ה-55 היה אחד מיושבי הראש של מפלגת "החופש העממי" של רוסיה, מפלגת אופוזיציה ליברל-דמוקרטית שהוקמה בתחילת שנות ה-90. הוא היה אמור להשתתף ביום ראשון הקרוב בהפגנת האופוזיציה הראשונה שנערכת במוסקבה מזה כמה חודשים. מאז שנות ה-90 כיהן נמצוב בתפקידים רבים בממשלה, בין השאר כסגנו של ראש ממשלת רוסיה לשעבר בוריס ילצין.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין גינה את הירי ואמר כי יתכן שבוצע על ידי רוצח שכיר. עוד הוא ציין שפוטין קיבל דיווח מידי על הירי והורה לכוחות הביטחון לפתוח בחקירה.

נחשפה תמונה ראשונה מחייו הבוגרים של ג'ון הג'יהאדיסט

רשת "סקיי ניוז" הבריטית חשפה אתמול את תמונתו של מוחמד אמווזי, הידוע בכינויו "ג'ון הג'יהאדיסט" המשמש עורף הראשים של ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש). מדובר בתמונה הראשונה של אמווזי מחייו הבוגרים המתפרסמת מאז נחשפה זהותו. התמונה נמצאה ברישומי אוניברסיטת ווסטמיניסטר, שם למד אמווזי בן ה-27 מנהל עסקים וניהול מערכות מידע.

ביום חמישי טען הגרדיאן הבריטי כי אמווזי התחיל להתחכך עם גורמי ג'יהאד כבר לפני כשבע שנים והיה תחת הכוונת של ה-MI5 הבריטי עוד בטרם הצטרף ל"מדינה האיסלאמית" בסוריה. באוגוסט 2009 טס אמווזי לטנזניה כחלק מטיול ספארי לכאורה, אך עם נחיתתו בעיר הבירה הוא נעצר על ידי הרשויות והוחזק במעצר במשך הלילה. אמווזי החליף תכתובות בדואר האלקטרוני עם ארגון "CAGE", העוקב אחרי קהילות שמושפעות מהמלחמה בטרור, שם טען כי הוא הוכה על ידי כוחות הביטחון של טנזניה שסירבו להכניסו לשטח המדינה.

בית משפט במצרים הכריז רשמית: חמאס - ארגון טרור

בית משפט במצרים הכריז היום (שבת) על חמאס ארגון טרור. בסוף ינואר הוכרזה הזרוע הצבאית של הארגון, גדודי עז א-דין אל-קסאם, ארגון טרור, והוחלט להוציאה מחוץ לחוק. ואולם, הפעם מדובר בהכרזה שכוללת את הארגון כולו.

חמאס גינה את החלטת בית המשפט המצרי ומסר כי מדובר בקביעה "מזעזעת ומסוכנת הפועלת נגד העם הפלסטיני ופלגי ההתנגדות שלו". עוד מסר הארגון כי ההחלטה לא תשפיע על התנועה "שנהנית מהכבוד של כל האומה ומנהיגיה". חבר הלשכה המדינית של חמאס, חוסאם בדראן, כתב בעמוד הפייסבוק שלו כי "אם תמיכה בתנועות טרור היא פשע, על המשטר במצרים לעצור עשרות מיליונים שתומכים בחמאס 'הטרוריסטית'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully