וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטוסי חיל האוויר התקרבו זה לזה באוויר - מערך הקרב קורקע

26.2.2015 / 9:11

מפקד החיל, אלוף אמיר אשל, הורה להשבית ליממה את טיסות האימונים. זאת, אחרי שורת תקריות בטיחות בשבוע החולף. בשתיים מהן, שמצטרפות לשורת תקלות מהשנים האחרונות, חלפו אחד על פני השני מטוסים באוויר, בניגוד לנהלים

מטוס F-15I של חיל האוויר בטקס סיום קורס טיס, יוני 2013. רויטרס
מטוס F-15 של חיל האוויר/רויטרס

מפקד חיל האוויר, אלוף אמיר אשל, הורה להשבית היום (חמישי) את מערך מטוסי הקרב של חיל האוויר, למעט פעילות מבצעית וכוננויות, בעקבות כמה אירועי בטיחות חמורים שאירעו בשבוע החולף. לפי החלטתו של אשל, אנשי מערך הקרב יעסקו במהלך היום בלימוד ושיפור בטיחות הטיסה.

שני האירועים הבולטים, שבגינם החליט מפקד חיל האוויר לקרקע את המטוסים, היו כאלה שבמסגרתם חלפו שני מטוסי קרב, תוך כדי אימונים, זה על פני זה בטווח קרוב וכמעט התנגשו. המקרה הראשון אירע בשבוע שעבר, כששני מטוסי F-15 טסו קרוב מאוד אחד לשני, בניגוד לנהלי הבטיחות. בתום תחקיר בנושא נמצא כי אחד הטייסים הוא האחראי לתקלה. הוא נשפט על ידי מפקד בסיס תל נוף לחמישה ימי מחבוש.

עוד בוואלה חדשות:
הקרב על הגולן הסורי: המאמץ של אסד וחיזבאללה מקרטע
"העיר הלבנה": תל אביב הוקירה 14 נשים - אף לא אחת מזרחית
מכת הסמים בבתי הספר: "הפך לנורמה, מורים מעלימים עין"

מפקד חיל האוויר, אלוף אמיר אשל, בכנס החלל הבינלאומי של מכון פישר וסוכנות החלל הישראלית במשרד המדע. סיוון פרג', מערכת וואלה! NEWS
מפקד חיל האוויר, אלוף אמיר אשל/מערכת וואלה! NEWS, סיוון פרג'

במקרה הבולט השני, שהתרחש אמש, חלפו זה על פני זה מטוס הרקולס ומטוס קרב מסוג F-16, תוך רמת סיכון גבוהה מאוד. במקרה נוסף שאירע עלה כלי רכב על מסלול בסמוך להמראת מטוס, ובזכות ערנות של הצוותים נמנע אסון.

התקריות מהימים האחרונים מצטרפות לשורת תקלות בטיחות מהשנים האחרונות, שכללו גם טיסה קרובה מדי בניגוד לנהלים של מטוסים. רק בחודש אפריל האחרון קרקע אלוף אשל את מערך מטוסי הקרב בעקבות תקרית מסוג זה. באירועים השונים היו מעורבים גם קצינים בכירים, שננזפו על כך. עם זאת, חיל האוויר של ישראל ידוע כאחד מחילות האוויר הבטוחים בעולם. זאת, בשל הנהלים המחמירים שנקבעו וההקפדה עליהם.

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully