וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

רגע לפני שהיום מתחיל ואתם צוללים לעומס בעבודה או בלימודים, קבלו חמישה דברים שאתם ממש צריכים לדעת היום

מקום קבורתם לא נודע

יהושע חבר ז"ל, המקל"ן האחרון שנמצא ונהרג בקרבות ב-48'. דובר צה"ל
יהושע חבר ז"ל, המקל"ן האחרון שנמצא ונהרג בקרבות ב-48'/דובר צה"ל

אתם צריכים לדעת שהיום מצוין בישראל "יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל שמקום קבורתם לא נודע". יום זה נקבע על ידי הרבנות הצבאית בז' באדר, יום לידתו ומותו של משה רבנו, כיוון שעל פי המסופר בספר דברים, מקום קבורתו של משה לא ידוע: "[...] ולא ידע איש את קבורתו עד היום הזה" (דברים, ל"ד, ו'). טקס האזכרה הממלכתי ייערך היום בבית הקברות הצבאי בהר הרצל בשעה 11:00 בגן הנעדרים לזכר נופלים שמקום קבורתם לא נודע. מאז מלחמת העצמאות הוגדרו 179 חללים שמקום קבורתם לא נודע ובצה"ל ממשיכים לעשות מאמצים לאתרם בעזרת הענף לאיתור נעדרים.

הטקס הממלכתי לציון יום שחרור אילת

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתם צריכים לדעת שהיום בשעה 17:00 ייערך הטקס הממלכתי לשחרור אילת ולציון הנפת דגל הדיו. הטקס יתקיים במעמד נשיא המדינה ראובן ריבלין וראש עיריית אילת מאיר יצחק הלוי ועל הבמה יופיעו אביב גפן ולהקות מקומיות. במסגרת מבצע "עובדה" במלחמת העצמאות שחררו חיילי חטיבת הנגב את אום רשרש, מקום מושבה של המשטרה הבריטית ששכנה לחופו של הים האדום. במקום הונף דגל הדיו ובכך הסתיימה מלחמת השחרור. לאחר ששוחררה אילת שיגרו הלוחמים מברק לממשלה: "העבירו לממשלת ישראל: ליום ההגנה ולי"א באדר, מגישות חטיבות הנגב וגולני את מפרץ אילת למדינת ישראל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

ילדים עולים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צילום: זולטן קלוגר, לע"מ)/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתם צריכים לדעת שהיום יתקיים יום עיון לציון 70 שנים ל"עליית האלף" באוניברסיטת בר אילן. מבצע העלייה הדרמטי ביותר מסוריה התרחש ב-1945 וכונה "מבצע האלף" במסגרתו הגיעו שיירות של 1350 ילדים ונוער חלוצי מלבנון וסוריה, בעיקר מדמשק, ללא הוריהם ונקלטו בקיבוצים בארץ ישראל. לאחר שההורים שוכנעו לשלוח אותם לבדם לארץ ישראל, רבים מהם התנו את אישורם בכך שגם אחי הילדים שנבחרו יצטרפו אליהם וכך גדל מספר הילדים העולים באופן משמעותי. רישומיהם של 913 מהילדים נשמרו ב"מחברת לוזיה" שאסף אחד מיוזמי עליית הילדים, מנחם לוזיה, והיא כוללת את שמות הילדים, שם האב, גיל, תאריך הגעה, היישובים בהם נועדו להיקלט ותנועתם לאחר מכן.

טופ 16

ג'רמי פארגו שחקן מכבי תל אביב (ימין) מול דימיטריס דיאמנטידיס שחקן פנאתינייקוס. GettyImages
ג'רמי פארגו שחקן מכבי תל אביב (ימין) מול דימיטריס דיאמנטידיס שחקן פנאתינייקוס/GettyImages

אתם צריכים לדעת שארבעה ימים לאחר שזכתה בגביע המדינה בכדורסל, אלופת אירופה מכבי תל אביב תארח הערב את פנאתינייקוס היוונית, במשחק שיפתח את הסיבוב השני בשלב הטופ 16 של היורוליג. הצהובים צפויים להעפיל למשחקי ההצלבה בסופו של דבר, אך לאחר ההפסד הביתי המפתיע לאלבה ברלין לפני שבועיים דעכו סיכוייהם לסיים באחד משני המקומות הראשונים בבית. על מנת לשמור על האפשרות הזו, שתקנה להם הגרלה נוחה יותר במשחקי ההצלבה, יהיו חייבים לנצח הערב את היוונים. מצבו של הסנטר סופוקליס שחורציאניטיס, שנפצע ברגלו ונעדר מהמשחק עם הפועל ירושלים, עדיין לא ברור.

יום הפיסטוק

פיסטוקים. ShutterStock
פיסטוקים/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהיום הוא "יום הפיסטוק העולמי" (Pistachio Day). הפיסטוק, ששמו העברי הוא "אלת הבטנה", גדל על עצים שגובהם כעשרה מטרים ומוצאם מהרי איראן, טורקמניסטן ומערב אפגניסטן. בישראל נהוג לאכול את הפיסטוק לאחר שהומלח ונקלה, אך במדינות ערב דווקא מוצאים את פרי הפיסטוק במגוון מאכלים מתוקים כמו בקלווה, רחת לוקום וכנאפה. כדאי גם לדעת כי מדובר בפרי עם ותק: העדויות העתיקות ביותר לאכילתו התגלו בארץ, בחפירה ארכאולוגית סמוך לגשר בנות יעקב, והן מתוארכות 780,000 שנים אחורה. עדויות מאוחרות יותר התגלו בעיראק, שם אכלו פיסטוקים כבר לפני עשרת אלפים שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully