וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפולות שלגים קטלניות באפגניסטן: יותר מ-100 נהרגו

"לא ראינו כל כך הרבה שלג או מפולות כבר 30 שנים", סיפר מושל מחוז פנג'שיר, אחד מארבעה מחוזות בצפון-מזרח המדינה שנפגעו קשה. השלג צפוי להימשך והתשתיות הרעועות רק מחריפות את האסון. "הממשלה חייבת לסייע"

סערה בקאבול, אפגניסטן, פברואר 2015. AP
שלג בקאבול, בירת אפגניסטן, אתמול/AP

לפחות 124 בני אדם נהרגו היום (רביעי) במפולות שלגים באפגניסטן, שנגרמו בעקבות השלג הכבד שירד במדינה בימים האחרונים וכיסה בניינים שלמים בצפון-מזרח המדינה. סגן מנהל הרשות לניהול אסונות טבע של אפגניסטן, מוחמד אסלאם סיאס, מסר כי יותר מ-100 בתים נהרסו או ניזוקו רק במחוז פנג'שיר, אחד מארבעת המחוזות שנפגעו באופן החמור ביותר.

אזורים נרחבים במדינה כוסו בשלג בעקבות הסערה, שהגיעה בעיצומו של חורף יחסית שחון. על פי השירות המטאורולוגי המקומי, השלג צפוי להמשיך ביומיים הקרובים. גם לתשתיות הרעועות בצפון המדינה, שחלקן קרסו תחת עומס השלג, ככל הנראה היה חלק במניין ההרוגים הגבוה.

עוד בוואלה חדשות:
יועצו הבכיר של נתניהו הופתע מנאומו בקונגרס
השמרנים באיראן קיימו תרגיל צבאי; רוחאני יצא לבקש תמיכה להסכם הגרעין
לראשונה מאז 1991: ארה"ב תמנה שגריר בסומליה

סערה בקאבול, אפגניסטן, פברואר 2015. AP
"לא יהיה מחסור במים בשנה הקרובה"/AP

גורמים במדינה מסרו כי הסופה הנוכחית היא החמורה במדינה זה שנים רבות, והזהירו מפני מצב חירום הומניטרי באזורים שנפגעו. "לא ראינו כל כך הרבה שלג או מפולות כה רבות כבר 30 שנים", אמר עבד א-רחמן כבירי, המושל בפועל של מחוז פנג'שיר. "אם הממשלה המרכזית לא תספק סיוע הומניטרי, ציוד ומזון בזמן הקרוב, זה יהפוך לאסון".

למרות ההשלכות ההרסניות של הסופה העזה, חקלאים רבים מצפים לכך שהשלגים יימסו, דבר שיספק להם מים לגידולים במהלך האביב והקיץ. "כעת, אנו אופטימיים בנוגע למצב החקלאות במדינה", אמר דובר משרד החקלאות בקאבול, לוטפוללה רשיד. "עם השלג והגשם שיורדים כבר במשך כמה ימים, לא יהיה מחסור במים בשנה הקרובה. אם לא היה כל כך הרבה שלג וגשם, בשנה הבאה היה יכול להיות אסון".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
סערה בקאבול, אפגניסטן, פברואר 2015. AP
סערה בקאבול, אפגניסטן, פברואר 2015/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully