וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הם שיקרו לכם, הם לא עשו מספיק

25.2.2015 / 18:00

ממצאי דוח מבקר המדינה על משבר הדיור לא יכולים להפתיע, שכן כל מי שחי כאן מושפע מהם. ובכל זאת, זו השעה לשאול את הפוליטיקאים איך הם נתנו יד במשך כל השנים לעליית המחירים ולא עשו דבר

אף אחד לא צריך להסביר לנו שיש בעיית דיור. אנחנו יודעים את זה טוב מאוד. מבקר המדינה עשה עבודה יסודית מאוד וייצר מסמך מפורט המונה 294 עמודים. מסמך שרוב האנשים כאן לא יקראו במלואו. למי יש זמן לקרוא את כל זה כשימי העבודה ארוכים כל כך והראש טרוד בחובות, בלשלם את הוצאות הדיור שבהם עוסק הדוח. ובכל זאת, זה נושא חשוב, וכל מי שרואה בו ככזה, חייב לנסות ולדלות אינפורמציה שבסך הכל אמורה לספק לנו תשובות לשאלה אחת - למה אנחנו עדיין משלמים יותר ויותר כסף על קורת גג.

דוח המבקר על מצוקת הדיור - סיקור מיוחד

אז מתברר שלא קבעו בכלל יעדים לבנייה, ולא קבעו בכלל כמה אנשים זקוקים לדיור בר השגה בישראל. מתברר גם שמשרד הפנים לא יודע כמה דירות צריך לתכנן וכמה יחידות זמינות לבנייה.

בנוסף, מתברר שהמידע הממשלתי בנושא לקוי ולא איכותי משנת 2010 ועד היום. אה, ומתברר גם שלא גובשה תכנית עבודה ארוכת טווח ולא גובשה גם תכנית עבודה בין משרדית.

ועכשיו, נותר לנו לשאול שאלות. שאלות קשות. ולא להרפות מהן. לדוגמא:

- אם לא גובשה תכנית עבודה בין משרדית, מה לעזאזל עשה "קבינט הדיור" כל הזמן הזה?

- למה נתניהו עשה כל כך הרבה מאמצים לשקר לציבור שיצא לרחובות ולהודיע שתוקם ועדה רצינית, אם אין בכלל נתונים מדויקים?

- אם במשך שנים כל כך ארוכות יש כשלים כה חמורים בנושא, האם הפוליטיקאים ידעו זאת? אם כן, איך הם מסבירים את העובדה הפשוטה שנתנו לזה יד? ואם לא, אז מה הם כן יודעים? ועל בסיס מה הם בכל מתראיינים על הנושאים לתקשורת כל הזמן?

ישיבת ממשלה, ינואר 2015. מרק ישראל סלם, מערכת וואלה! NEWS
איך הם מסבירים שהם נתנו למצוקת הדיור יד? שרי הממשלה היוצאת/מערכת וואלה! NEWS, מרק ישראל סלם
"גם עבור מבקר המדינה המחאה החברתית כאן. היא בועטת, היא מהדהדת, היא מחייבת התייחסות ושיפור ביצועים"

בסך הכול התמונה די קודרת. המחירים עלו וימשיכו לעלות כל עוד הכשלים הרבים לא יטופלו. כל עוד לא תשכיל ממשלה, שיש בידה כוח לשנות את המציאות ואת האחריות לעשות זאת - מאחר ואת המשכורות שלהם אנחנו משלמים.

בעוד רגע יתחיל הבלגן והמועמדים יאשימו אחד את השני, כל אחד יגלגל אחריות לאחר, ינסו לבלבל אותנו בנתונים, לעשות בהם שימוש כל אחד לבניית הטיעון שלו. אבל כל המילים שיגידו לא יעזרו להם. אנחנו יודעים את האמת. הם לא עשו מספיק. הם שיקרו לנו. הם סיבנו אותנו. הם הבטיחו לנו שיעשו ובנו על זה שנשכח מה שהבטיחו.

אבל למרות כל זה, תרשו לי לשים דגש על דבר אחד חיובי. חיובי מאוד. דוח המבקר מתייחס למחאה החברתית לא פעם ולא פעמיים. הדוח מתייחס לדרישה של הציבור ברחובות ישראל באותו הקיץ ומודד את העשייה הממשלתית ביחס לדרישה ולקושי ולשיח שהתחיל בשטח. מהבחינה הזו, אנחנו יכולים לרשום הישג משמעותי. בגלל שמתברר שגם עבור מבקר המדינה המחאה החברתית כאן. היא בועטת, היא מהדהדת, היא מחייבת התייחסות ושיפור ביצועים.

מערכת הבחירות הזו תסתיים עוד מעט. והגיע הזמן שיבינו כל המועמדים שהציבור התעורר כבר, ושהוא לא שוכח את מצוקת הדיור. התשלומים שיורדים בכל חודש מזכירים לו את זה בכל פעם מחדש. ראו הוזהרתם, אנשי החליפות. זו הולכת להיות קדנציה קשה עבורכם. אנחנו נדאג לכך.

לפרסום מאמרים בוואלה דעות לחצו כאן

המאמרים המתפרסמים במדור הדעות משקפים את עמדת הכותבים בלבד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully