וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

רגע לפני שהיום מתחיל ואתם צוללים לעומס בעבודה או בלימודים, קבלו חמישה דברים שאתם ממש צריכים לדעת היום

דוח הדיור

מבקר המדינה יוסף שפירא מגיש את דוח הביקורת השנתי ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין. נועם מושקוביץ
צילום: נועם מושקוביץ/נועם מושקוביץ

אתם צריכים לדעת שהיום בשעה 18:00 בערב יפרסם מבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף שפירא, דוח מיוחד הנוגע למשבר הדיור בישראל. הדוח צפוי לייחס את האחריות למשבר הדיור לשתי הממשלות האחרונות, בראשן עמד בנימין נתניהו. בדוח צפויה להיות מוצגת אחריות כוללת למשבר של ממשלת נתניהו: הזנחת הטיפול בצד היצע הקרקעות, היעדר מדיניות ויעדים והתרשלות במעקב אחרי יישום החלטות הממשלה בתחום הדיור. בדוח צפויה גם ביקורת על ממשלתו של אהוד אולמרט, שכיהנה עד תחילת שנת 2009, בעיקר בהקשר של החלטתה משנת 2008 להעדיף קידום תכניות למגורים בפריפריה על פני קידום תכניות במרכז הארץ.

טבח מערת המכפלה

ברוך גולדשטיין. AP
צילום: אי-פי/AP

אתם צריכים לדעת שהיום, לפני 21 שנים, בשנת 1994, אירע "טבח מערת המכפלה". ברוך גולדשטיין הגיע לפנות בוקר למערת המכפלה והתפלל עם עוד 12 יהודים ב"אולם אברהם" כאשר ב"אולם יצחק" הסמוך התפללו כ-800 מוסלמים בתפילת יום השישי שלפני צום הרמדאן. גולדשטיין ניגש לאולם הסמוך ובאמצעות רובה מסוג "גליל" שהחזיק ברשותו רצח 29 מתפללים מוסלמים ופצע 125 מהם. כאשר חדל מלירות, הצליחו להשתלט עליו המתפללים והרגו אותו באמצעות מטף לכיבוי אש. גולדשטיין היה חבר תנועת כ"ך, אך ועדת החקירה הממלכתית שחקרה את האירוע קבעה כי גולדשטיין פעל לבדו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

רבע הגמר

ברק בדש שחקן מכבי תל אביב מול עודד אלקיים שחקן עירוני קרית שמונה. ברני ארדוב
צילום: ברני ארדוב/ברני ארדוב

אתם צריכים לדעת שמפגש רבע גמר במסגרת גביע המדינה בכדורגל, בין מוליכת ליגת העל מכבי תל אביב לסגניתה עירוני קרית שמונה, יתקיים הערב בקרית שמונה. המשחק אמור היה להיערך לפני שבועיים, אך נדחה בשל הצפת המגרש. רק לפני מעט יותר משבוע נפגשו השתיים באצטדיון בלומפילד, והמשחק הסתיים בתיקו 1-1 לאחר שער מאוחר של ברק בדש ממכבי תל אביב. האלופה סובלת ממשבר, ולאחר שלא ניצחה כבר שלושה משחקים תקווה להשיג תוצאה טובה במגרש שבו כבר נוצחה העונה. קרית שמונה תשאף לניצחון, ביודעה שהעמקת המשבר הצהוב עשויה להשליך גם על המרוץ לאליפות.

Something

הביטלס. Keystone, GettyImages
צילום: Gettyimages/GettyImages, Keystone

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 46 שנים, בשנת 1969, הוקלט שירם המפורסם של הביטלס Something שיצא במסגרת התקליט Abbey Road. מדובר בשיר היחיד שכתב ג'ורג' הריסון בשביל הלהקה ושהעפיל לראש המצעד האמריקני. מלבד השיר Yesterday, זהו השיר של הלהקה שבוצעו לו הכי הרבה גרסאות כיסוי, בין השאר על ידי פרנק סינטרה, ריי צ'ארלס, אריק קלפטון, טינה טרנר ועוד. הריסון בתחילה חשב כי מדובר בשיר קל ופשוט מדי, אך לנון ומקרטני דחקו בו לשחרר את השיר.

יום העיקור העולמי

כלב נאבק ברוח במחוז דורסט שבדרום אנגליה. פברואר 2014. רויטרס
צילום: רויטרס/רויטרס

אתם צריכים לדעת שהיום הוא "יום העיקור העולמי" (World Spay Day) של ארגון HSUS ואגודת צער בעלי החיים הבינלאומית. ביום זה מעלים למודעות את החשיבות של העיקור (לנקבות) והסירוס (לזכרים) של בעלי החיים במטרה להציל את חייהם של חיות מחמד, חתולי רחוב וכלבי רחוב. תהליכי העיקור והסירוס גורמים להגבלת כמות בעלי החיים שמתגוררים ברחוב ושכתוצאה מכך סובלים מחום או מקור, ממחסור במזון, מתאונות דרכים, מפציעות ואף מהווים מפגע תברואתי לחברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully