וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ידיעה מזויפת הופצה בווטסאפ: "מורה מהשרון נרצח בידי תלמידו"

24.2.2015 / 19:21

המורה זומן למשטרה, לאחר שידיעה מזויפת על רציחתו הופצה בקבוצת ווטסאפ של תיכוניסטים - והוסבר לו כי קיים חשש שמדובר באיום על חייו. במקביל, נעשה מאמץ לאתר את יוצרי ומפיצי התמונה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מורה תיכון נרצח". הידיעה הפיקטיבית שהופצה בקבוצת הווטסאפ/מערכת וואלה!, צילום מסך

בדיחה לא מוצלחת או איום ברצח? זו השאלה המעסיקה בימים האחרונים את חוקרי הנוער של משטרת שדות, לאחר שבקבוצות ווטסאפ של תלמידי בית ספר באזור השרון הופצה תמונה מעובדת של ידיעה עיתונאית פיקטיבית, על מורה לפסיכולוגיה שנרצח, יחד עם תמונתו.

כותרתה הראשית של ה"ידיעה" שגרמה לפתיחת חקירה ולשיחת היום בבית הספר, היא: "שערוריה במוסדות החינוך: מורה תיכון נרצח על ידי תלמיד כיתתו". בהמשך מצוין שמו המלא של המורה ונכתב כי הוא "נמצא מת בביתו כאשר צאצאיו אוכלים את גופתו".

עוד בוואלה חדשות:
אחרי הפיגוע בהר דב: צה"ל הציב בטונדות בצפון רמת הגולן
אב הבית הגיש תביעת דיבה: "שרה ניפחה את ההוצאות - לא אני"
סקר קבע: מאיזה בית חולים הישראלים הכי מרוצים?

על אף שייתכן שמדובר במעשה קונדס ותו לא, במשטרה מתייחסים לנושא במלוא הרצינות ולא מקלים בו ראש. זאת, מכיוון שקיים חשש שיוצר עיבוד התמונה התכוון לשלוח מסר לאותו מורה.

לדברי גורם במשטרת מרחב שרון, לאחר שנודע למשטרה על קיומה של התמונה, זומן המורה לפסיכולוגיה לשיחה בתחנת שדות שבה הוסבר לו כי קיים חשש כי מדובר באיום על חייו. באותו מעמד הגיש המורה תלונה על איומים. במשטרת שדות פועלים מאז לאתר את התלמיד או התלמידים העומדים מאחורי הכנת והפצת עיבוד התמונה.

לפניות לכתב אבי אשכנזי: Aviash123@walla.co.il

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully