וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

רגע לפני שהיום מתחיל ואתם צוללים לעומס בעבודה או בלימודים, קבלו חמישה דברים שאתם ממש צריכים לדעת היום

צל"שים לדרום

טקס צל"שי הרמטכ"ל. דובר צה"ל
טקס צל"שי הרמטכ"ל/דובר צה"ל

אתם צריכים לדעת שהיום יתקיים טקס צל"שים בראשות מפקד פיקוד דרום, האלוף שלמה (סמי) תורג'מן ללוחמים ומפקדים שפעילותם במבצע "צוק איתן" מעוררת השראה ומשמשת דוגמא לכלל הלוחמים. במעמד זה, יוענקו ציונים לשבח על אומץ הלב והגבורה של שבע יחידות ו-19 לוחמים ומפקדים ושלושה מכתבי הערכה לחיילים מצטיינים במערכה. מקבלי הצל"ש מגיעים משלל יחידות וחטיבות, בהן גולני, חטיבה 7, אגוז, גבעתי, עוצבת בני אור, ויהלם.

ליגת האלופות

מסי חוגג עם ניימאר שחקני ברצלונה. GettyImages
צילום: Gettyimages/GettyImages

אתם צריכים לדעת שליגת האלופות תשוב הערב לפעולה עם מפגש מסקרן בין מנצ'סטר סיטי האנגלית לברצלונה הספרדית, עדיין בשלב הראשון של משחקי שמינית הגמר. סיטי, בכושר טוב, חזרה לתמונת מאבק האליפות באנגליה לאחר 0:5 משכנע על ניוקאסל, אולם הסיפור המעניין יותר הוא זה של ברצלונה. קבוצתו של לואיס אנריקה חזרה לעניינים ודרסה את יריבותיה, אך בשבת ספגה הפסד ביתי מפתיע 1:0 למלאגה, שהרחיק אותה מריאל מדריד. כעת יהיה מעניין לראות האם וכיצד ליאונל מסי וחבריו יצליחו להתאושש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

העפלה

אניית המעפילים "סטרומה". Creative Commons
צילום: Creative Commons/Creative Commons

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 73 שנים, בשנת 1942 הוטבעה ספינת המעפילים "סטרומה". הספינה נשאה על סיפונה כ-760 פליטים יהודיים מרומניה שניסו להימלט מהמשטר הפשיסטי של יון אנטונסקו. מנוע הספינה, שלא היתה כשירה להפלגה בים ולא נועדה להכיל על סיפונה יותר מ-100 נוסעים, התקלקל בלב הים השחור וה"סטרומה" נגררה לאיסטנבול שם עגנה מעל לחודשיים. בליל ה-23 בפברואר גררו הטורקים את הספינה ללב ים ולמחרת צוללת סובייטית שקיבלה הוראה לפגוע בכל אונייה לא מזוהה בים השחור שיגרה טורפדו לעבר "סטרומה". כל המעפילים ואנשי הצוות למעט שניים טבעו יחד עם הספינה והאירוע נחשב לאסון הגדול ביותר בתולדות ההעפלה לארץ ישראל.

סטיב ג'ובס

סטיב ג'ובס מציג את האייפון הראשון, 2007. AP
צילום: אי-פי/AP

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 60 שנים, ב-1955 נולד סטיב ג'ובס, מייסד ומנכ"ל אפל. את חברת אפל הקים ג'ובס יחד עם חבריו מתוך המוסך של הוריו כאשר היה רק בן 20. ג'ובס נזרק מהחברה אותה הקים ב-1985 ומייד לאחר מכן עסק בהקמת החברות פיקסאר ו-NeXT עד שהאחרונה נרכשה על ידי אפל וג'ובס חזר לחברה אותה ייסד. משנת 2000 ג'ובס שימש כמנכ"ל הקבוע של אפל והציג בתקופה זו דגמים חדשניים כמו איי-מק ואייפוד. באוקטובר 2011 נפטר סטיב ג'ובס לאחר מאבק ממושך בסרטן הלבלב ובהלוויתו על פי בקשתו של ג'ובס ניגן נגן הצ'לו יו-יו מה סוויטה לצ'לו מספר אחת של באך.

שקלים חדשים

מטבעות כסף. ShutterStock
צילום: ShutterStock/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 35 שנים, בשנת 1980 "הלירה הישראלית" הוחלפה במטבע ה"שקל". כבר בשנת 1969 קיבלה הכנסת חוק שהעביר שניאור זלמן אברמוב שקבע כי שמו של המטבע הישראלי יהיה "שקל". כיוון שסמוך לקביעה זו כבר יצאה סדרת שטרות חדשה עליה נכתב "לירה" הוחלט כי שר האוצר יישם את החוק על פי שיקול דעתו. "הלירה הישראלית" הומרה בשקל לפי שער המרה של עשר לירות לשקל חדש אך ב-1985 כבר החל תהליך החלפת השקל ב"שקל חדש". האינפלציה הגואה היתה הסיבה לשתי ההחלפות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully