וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו בפקחי הרכבת מתעמתים עם נוסע: "משכו לי בחולצה ובתיק"

24.2.2015 / 0:22

ויכוח פרץ בין שלמה טבול, תושב ירושלים בן 25, לבין פקחים, לאחר שחשדו שלא שילם על נסיעה. "הצגתי קבלה, התייחסו אליי כמו עבריין". חברת "סיטיפס": "לא מדובר בנוסע תמים"

צלמים זמניים מורשים

מהומה פרצה שלשום (ראשון) ברכבת הקלה בירושלים לאחר שוויכוח סוער פרץ בין פקחי חברת "סיטיפס", המפעילה את הרכבת, לבין אחד הנוסעים בנוגע לתשלום על נסיעה. חלק מהעימות תועד על ידי הנוסע, שלמה טבול, תושב העיר בן 25, שהעלה את הסרטון לדף הפייסבוק שלו. בתיעוד נשמע טבול צועק שהפקחים מושכים בחולצתו ובתיקו, כשהם נמצאים מחוץ לקרון הרכבת, ולאחר שהציג לטענתו אישור על תשלום נסיעה.

שלשום עלה טבול על אחד מקווי האוטובוס בעיר, המגיעים לתחנות הרכבת הקלה. בתחנת הרכבת "יפה נוף" עלה לרכבת ולדבריו תיקף את כרטיסו, אשר מקנה לו מעבר חופשי בין קווי האוטובוס לבין הרכבת למשך 90 דקות. באותו זמן עלו לרכבת גם פקחי "סיטיפס" לביצוע ביקורת. "הנחתי את הכרטיס על מכשיר הבדיקה שלהם, והפקחית אמרה לי שאין לי נסיעה בתוקף", סיפר טבול. "להגנתי הצגתי לה את הקבלה של האוטובוס והסברתי לה שאני נמצא בזמן המעבר החופשי של 90 דקות".

לדברי טבול, למרות שהציג אישור תשלום לנסיעה, ביקשה הפקחית לקחת ממנו את כרטיס ה"רב-קו" שלו. "היא כעסה עליי וצעקה שאני לא אלמד אותה את העבודה שלה ושהייתי צריך לתת לה את הכרטיס שלי, העברתי שוב את הכרטיס במכונה והיא ראתה ששילמתי", אמר. "בשלב הזה היא כבר ביקשה ממני תעודת זהות ואני סירבתי וביקשתי ממנה להזדהות ולהציג לי את הפרטים שלה. בשלב הזה שם לב הפקח השני לוויכוח שמתנהל בין שנינו, הוא הגיע אליי וביקש ממני גם להזדהות וסירבתי בשנית".

עוד בוואלה חדשות:
נציגי נפתלי פרסמו הקלטה של עובד לשעבר: "הזוג נתניהו משקר"
לקראת הסכם: "איראן תוכל להפעיל 6,500 צנטריפוגות"
גרמניה: בן 94 מואשם בסיוע לרצח 3,681 איש באושוויץ

הרכבת הקלה בירושלים. עומר מירון
"שניהם תפסו אותי בכוח". הרכבת הקלה בירושלים/עומר מירון

על פי חוקי הרכבת הקלה, פקח חייב להזדהות בפני הנוסעים ורק אז לבקש מהם תעודת זהות. בנוסף, על הפקח לוודא שקיים חשד סביר לאי-תשלום. לדברי טבול, משהציג בפניה את כרטיס התשלום מהאוטובוס, עברה הפקחית על החוק.

בהמשך ירד טבול באחת התחנות שברחוב יפו, ושני הפקחים בעקבותיו. לטענתו, הם נעמדו מולו וחסמו את הדרך. בסרטון נשמעים הפקחים אומרים לטבול שהוא מעוכב ושהוא צריך לחכות לניידת משטרה שהוזמנה. "אמרתי לשניים שעד שלא יציגו בפני תעודה כנדרש בחוק אין להם שום סמכות לעכב אותי. הצגתי שוב את ה'רב-קו' שלי, שם רואים בבירור שהנסיעה בתוקף במצלמה, שחור על גבי לבן, והתחלתי ללכת לכיוון האוטובוס הבא.

"בנקודה הבאה שניהם תפסו אותי בכוח", המשיך לתאר. "אני המשכתי ללכת כשאני גורר אותם יחד איתי, אחד תופס אותי בחולצה וכמעט קורע אותה והפקחית השנייה מושכת לי את התיק". לדבריו, בשלב זה הזעיקו הפקחים שני פקחים נוספים כדי שיסייעו להם. "מה אני גנב? זאת פשוט בריונות לשמה, ההתנהלות הזאת לא חוקית ומבזה את הצרכן, היא הכול חוץ מלהיות בסדר", אמר. "מגיעים אליך ארבעה פקחים ותופסים אותך כאילו אני אחרון העבריינים, זה ביזיון".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

"סיטיפס": "הסרטון ערוך בצורה מגמתית"

לדברי טבול, התנהלות הפקחים במקרה זה אינה חריגה. "כל אדם בירושלים מכיר ויודע איך הם מתנהגים, זקנים שעולים ברכבת ומסתבכים במכונת התיקוף מקבלים קנסות, ילדים שעולים ולפעמים נגמרות להם הנסיעות והם אבודים מורידים אותם מהרכבת, תיירים שמגיעים, קונים כרטיס בתחנה ומסתבכים כי אין שום הודעה באנגלית אז מקבלים קנסות", אמר. "ההתנהגות היא פשוט מחפירה וברברית, זאת התנהלות בריונית, אנחנו לא המצאנו את הרכבת הקלה, היא קיימת כבר הרבה זמן, יש תודעת שירות שצריך לספק ופתרונות. במקום להשתפר לוקחים חבורה של פקחים בריונים ודופקים קנסות וגם את האנשים בדרך".

מחברת "סיטיפס" נמסר בתגובה: "לא מדובר בנוסע תמים, אלא באדם המוכר היטב לפקחים ואשר ניסה ליצור פרובוקציה מכוונת. אין זה מקרי לכן שהסרטון ערוך בצורה מגמתית ומראה רק חלקים מסוימים מהאירוע. הנוסע לא תיקף את כרטיסו ברכבת ורק כאשר פנתה אליו הפקחית והבין שנתפס, מיהר ותיקף את הכרטיס. הסרטון כמובן מעלים חלק זה.

"למרות זאת, בסרטון רואים היטב שהפקחים משתדלים לשמור על איפוק, למרות שהאיש מנסה להימלט מהמקום לפני שתגיע המשטרה. המשתמטים הם עבריינים וטרמפיסטים שנוסעים בחינם על חשבון ציבור הנוסעים, ואנו לא נשלים עם התנהגות פסולה שכזו".

לפניות לכתבת: danayark@walla.com

(עדכון ראשון: 22:43)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully