וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקטטה בבית האבות: הקשישה תואשם ברצח או בהריגה?

23.2.2015 / 11:42

היום תוגש הצהרת תובע נגד קלרה לוין בת ה-82, שחשודה בגרימת מותה של שותפתה בת ה-90 לחדר בבית האבות "בן יהודה" בחיפה לפני כשבועיים. הממצאים בזירה לא תאמו את גרסת החשודה שטענה להגנה עצמית. היא מאושפזת מאז בבית חולים פסיכיאטרי

צילום: ערן גילווארג, עריכה: ניב פוקס

פרקליטות מחוז חיפה תגיש היום (שני) הצהרת תובע לבית משפט השלום בעיר לקראת כתב אישום נגד קלרה לוין, בת 82, שחשודה בגרימת מותה של חברתה בת ה-90 בבית האבות "בן יהודה" בחיפה בלפני כשבועיים. בהתאם לראיות יוחלט בהמשך איזה עבירה תיוחס לחשודה – הריגה או רצח.

חקירת המקרה, שבמסגרתו התקוטטו שתי הקשישות עד מותה של אחת, הוטלה על היחידה המרכזית במחוז חוף, שעליה פיקד עד לפני שבוע ניצב-משנה מוטי חריב. גופת המנוחה נשלחה לנתיחה שלאחר המוות במכון לרפואה משפטית באבו כביר ונראה כי ממצאי הנתיחה לא עולים בקנה אחד עם גרסתה של החשודה שלפיה היא הותקפה בסכין.

עוד על המקרה
הרצח בבית האבות: "היא התנפלה עליי עם סכין כששכבתי במיטה"
הרצח בבית האבות בחיפה: הוארך מעצר הקשישה החשודה

המקרה אירע בערב יום שישי, לפני קצת יותר משבועיים. גופתה של בת ה-90, עולה מברית המועצות לשעבר, נמצאה בחדר בבית האבות החיפאי, כשעל גופה סימני אלימות. שותפתה לחדר, גם היא עולה מברית המועצות, נעצרה בחשד למעורבות ברצח. בחקירתה טענתה כי לא היה לה סכסוך קודם עם חברתה. מאז שנעצרה, נמצאת החשודה בבית החולים הפסיכיאטרי שבטירת כרמל.

"לא ידוע על סכסוך בין הקשישות"

הסנגור מטעם הסניגוריה הציבורית, עו"ד ליאוניד פרחובניק, אמר לאחר הדיון הראשון שבו דנו במעצר החשודה, כי הקשישה "טוענת להגנה עצמית". לדבריו, היא הגנה על עצמה לאחר שחברתה לחדר התנפלה עליה עם סכין. עוד אמר כי היא "נקלעה לסכנת חיים ממשית ונאלצה להדוף מעליה את המנוחה" כדי להפסיק את הדקירות עם סכין. "על גופה נמצאו סימני חבלה ודקירה. אני מצפה שהמשטרה תבחן את טענותיה ותעשה בדיקה שתבחן איך נגרמה החבלה על גופה", אמר.

רב-פקד זיו מלמוד, ראש משרד החקירות בתחנת משטרת חיפה, אמר שעות ספורות לאחר המקרה כי "יש דיווח על מאבק שהתנהל בין השתיים, אך לא ידועים פרטים לגבי אותו מאבק". לדבריו, "זה עדיין בחקירה ולא ידוע על סכסוך שהיה ביניהן". הוא הוסיף כי לא ידוע על אלימות בעבר בין השתיים, וכי לא ברור מה גרם לפרוץ הריב הקטלני.

בשל המצב המורכב, עדיין לא הוחלט מה יהיה סעיף האישום. בעניין סיבת המוות, נבדק הקשר הנסיבתי והעובדתי, כמו גם היסוד הנפשי, כדי לקבוע אם מדובר בעבירה של רצח. בנוסף נבדק אם גרסתה של החשודה מתיישבת עם הממצאים בזירה ועם דוח הנתיחה.

לפניות לכתב אלי אשכנזי elidanaa@gmail.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully