וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דנינו: יש מקום לבדיקה בעניין מעון ראש הממשלה

יוסי אלי וגלי גינת

22.2.2015 / 10:13

חומר החקירה שמסר מני נפתלי בעניין מעון ראש הממשלה יועבר היום מהמשטרה לפרקליטות, והיועץ המשפטי לממשלה צפוי להחליט לקראת סוף השבוע אם לפתוח בחקירה. הערכה: בני הזוג נתניהו יידרשו למסור את גרסתם

עריכה: גדי וינסטוק

האם תיפתח חקירה פלילית בעניין פרשות מעון ראש הממשלה, בעקבות עדותו של מני נפתלי? מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו, אמר הבוקר (ראשון) כי "על פניו יש מקום לבדיקה בעניין נפתלי, אך יש לאפשר ליועץ המשפטי לממשלה לבדוק את כלל החומרים". בהמשך דבריו, שנאמרו בטקס הענקת דרגות שנערך במשרד הפנים, אמר דנינו: "זו לא בדיקה. גבינו עדות שלו במשך שעות ארוכות ורבות, עד אור בוקר יום שישי. הבוקר, יועבר החומר ליועץ המשפטי לממשלה. בסופו של דבר, המונחים של בדיקה או חקירה הם למעשה זהים, כי חלק גדול מהחקירות התחילו בבדיקות. על פניו יש מקום כאן לבדיקה, אך צריך שהיועץ המשפטי לממשלה יקבל את ההחלטה".

גורמים משפטיים מעריכים כי אם תפתח חקירה פלילית, בני הזוג נתניהו יצטרכו למסור עדות בעניין הדברים. היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, יכריע לקראת סוף השבוע האם אכן תיפתח חקירה. בשלב זה, החשדות הם למעשים פליליים בדרג הניהולי של מעון ראש הממשלה.

המבקר נגד ראש הממשלה - כל הכותרות
עדות אב הבית: איש אמונו של נתניהו ש"מצפצף על הנהלים"
מני נפתלי מאיים בתביעת דיבה נגד הזוג נתניהו: "עברו כל גבול"
נתניהו: "העיסוק בדוח המבקר נועד להסיח את דעתכם מהבחירות"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו בטקס הדלקת נר שביעי עם עולים חדשים בבית קנדה, ירושלים. צילום אלכס קולומויסקי, מערכת וואלה! NEWS
יידרשו להעיד במשטרה? בני הזוג נתניהו/מערכת וואלה! NEWS, צילום אלכס קולומויסקי

בסוף השבוע פורסם בוואלה חדשות כי עזרא סיידוף, סמנכ"ל נכסים ומשאבי אנוש במשרד ראש הממשלה, הוא מי שצפוי לעמוד במרכז החקירה. סיידוף הוא מקורבם של בני הזוג נתניהו, ובתצהיר שהגיש נפתלי בתביעתו לבית הדין לענייני עבודה בירושלים, טען כי סיידוף ידע "לסייע ולעגל פינות כשנתבקש לעשות זאת", ואף הורה, לטענתו, להוציא חשבוניות פיקטיביות. בתמלילים מאחת השיחות של נפתלי עם סיידוף, שפורסמו בוואלה חדשות, הסביר סיידוף לנפתלי, לכאורה, כיצד ניתן לעקוף בעורמה את הנהלים המקובלים. גם בחקירתו האחרונה במשטרה העביר נפתלי חומרים על סיידוף, וככל הנראה הוא יהיה בין הראשונים שיוזמנו לחקירה באזהרה.

הבדיקה בנושא מעון ראש הממשלה מתמקדת בשלוש פרשות: ראשית, הבדיקה אם ניתנה הוראה מצד שרה נתניהו להעברת מתנות רשמיות מהמעון הרשמי לבית נתניהו, כפי שטען נפתלי בעדותו ביום חמישי האחרון. שתי הפרשות האחרות הן פרשת רהיטי הגן, ופרשת הבקבוקים. באשר לאחרונה, ההערכה היא כי ישנם היבטים פלילים בלקיחתהפיקדון הבקבוקים על ידי שרה נתניהו, לאחר שהעובדים במעון אספו עבורה את הבקבוקים. עם זאת, משום שכספי הפיקדון כבר הוחזרו, קיימת בעייתיות בקביעה שמדובר בעבירה פלילית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
פרקליטתו של נפתלי: מר וגברת נתניהו, תתביישו לכם. אבי כהן
דנינו מעריך שהחומרים שהעביר יביאו לפתיחת חקירה. מני נפתלי/אבי כהן

באשר למעורבותו של ראש הממשלה עצמו, נראה כי הסיבה המרכזית בגללה תידרש עדותו היא סביב שאלת העסקתו של החשמלאי אבי פחימה. גורמים משפטיים מעריכים כי תידרש בחינה אם אכן היה קשר כלשהו בין היותו פעיל מרכז ליכוד, לבין העסקתו בביתו של נתניהו. שמו של פחימה לא עלה במסגרת עדותו של מני נפתלי במשטרה, אלא בעיקר במסגרת בדיקת מבקר המדינה. חומרי הבדיקה, טרם הועברו לידי המשטרה.

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully