וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "העיסוק בדוח המבקר נועד להסיח את דעתכם מהבחירות"

18.2.2015 / 12:57

ראש הממשלה הגיב בפייסבוק על הדוח, שחשף הוצאות מופרזות במעונו. הוא הדגיש כי חלק מהליקויים תוקנו והוא "נחוש להמשיך ולהוריד את ההוצאות". על עיתוי הדוח אמר: "מצער אם מערכת הבחירות תעסוק בנושאים אלה"

צילום: אבי כהן, מור שאולי; עריכה: מתן חדד

(תגובות במערכת הפוליטית על דוח המבקר, אתמול)

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב היום (רביעי) לראשונה על הדוח שפרסם אתמול מבקר המדינה יוסף שפירא בדבר ההוצאות במעונו ואמר כי הוא מכבד את הדוח ומודע לדברי הביקורת הכלולים בו. "חלקם הגדול כבר תוקנו, וזאת ניתן לראות באמצעות הירידה הדרמטית של הוצאות בית ראש הממשלה ב-2013", כתב נתניהו בעמוד הפייסבוק שלו. "אני נחוש להמשיך ולהוריד את ההוצאות עוד יותר באמצעות מתן תשומת לב מרבית לנושא ומתן דגש להתייעלות".

נתניהו טען כי העיסוק בדוח ובנושאים שעלו בו הוא מוגזם ומגמתי. "יהיה זה מצער אם מערכת הבחירות בשעה כה גורלית לעתידו של עם ישראל תעסוק בנושאים אלה, במקום באתגרי הביטחון האדירים ששוטפים את אזורנו, ובבחירה בין כלכלה חופשית וצומחת שאנו דוגלים בה, לכלכלה סגורה עם מעורבות ממשלתית גבוהה שבה דוגלים יריבינו", כתב נתניהו. "העיסוק בנושא הדוח נועד להסיח את דעתכם מהבחירה האמיתית – מי ינהיג את המדינה: הליכוד בהנהגתי או השמאל בהנהגת ציפי ובוז'י. מסך העשן התקשורתי נועד לאפשר לציפי לעשות התגנבות יחידים למשרד ראש הממשלה".

דוח המבקר נגד נתניהו - כל הכותרות:
"לא לתקוף את שרה": דוח המבקר מטריד בעיקר את הרצוג
בפרקליטות יכריעו אם לפתוח בחקירה פלילית נגד נתניהו
"בזבזנות מופרעת": התגובות במערכת הפוליטית לדוח המבקר

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת ממשלה. מרק ישראל סלם, מערכת וואלה! NEWS
"מסך העשן נועד לאפשר לציפי לעשות התגנבות יחידים למשרד רה"מ". נתניהו/מערכת וואלה! NEWS, מרק ישראל סלם

אתמול מסרה מפלגת הליכוד תגובה על ממצאי הדוח, שהעלה ראיות לבזבוז כספי ציבור לצרכים פרטיים במעון ראש הממשלה, וגם בה הותקף העיתוי של העיסוק בנושא ההוצאות. "מדובר בקמפיין תקשורתי שנועד בבירור להפיל את ראש הממשלה וממשלת הליכוד על ידי עיסוק בזוטות והסחת דעת", נמסר מהמפלגה. עוד הדגישו במפלגה כי בנושאים שבדק המבקר נמצא כי אין שום חשש לפגיעה בטוהר המידות "ובוודאי לא חשש לפלילים".

פרידה מהשופט אשר גרוניס, יוסף שפירא מבקר המדינה. ראובן קסטרו
לא ציין אם יש בממצאים חשד לעבירות פליליות. המבקר שפירא/ראובן קסטרו

מדוח המבקר שפורסם אתמול עלה בין היתר כי במעון ראש הממשלה הוציאו 162 אלף שקלים בשנתיים על הלבשה ואיפור מעבר לתקציב הקיים, הזמינו עבודות מחשמלאי במכרז מפוקפק, כולל קריאה לווילה בקיסריה ביום כיפור ושילמו "מס בצורת" במעון הפרטי על חשבון משלם המסים. כמו כן נמצא כי עובדים שילמו מכיסם עבור ראש הממשלה או משפחתו ולא קיבלו החזרים.

עוד העלה הדוח תקציב ניקיון מנופח לשני מעונות המשפחה, הזמנת מזון בעשרות אלפי שקלים בשנה במקביל להעסקת מבשלת והתערבות והשפעה של ראש הממשלה על הוועדה הקובעת את מקורות המימון של מעונות ראש הממשלה. עם זאת, המבקר לא ציין אם יש בממצאים חשד לעבירות פליליות או הפרה של המנהל התקין.

לפניות לכתב: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully