וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמושים חטפו 89 ילדים בדרום סודאן כדי לגייסם כחיילים

האו"ם דיווח כי חמושים עברו מבית לבית בעיר הצפונית מלקאל, וחטפו עשרות ילדים בני 12 ומעלה שנבחנו בבתי ספר. רק בשנה החולפת גויסו כ-12 אלף ילדים – מרביתם בנים - וגויסו לשורות המורדים והממשלה

מורד בדרום סודאן, ספטמבר 2014. AP
מורד בדרום סודאן, ספטמבר 2014/AP

חמושים חטפו לפחות 89 ילדים בדרום סודאן – כך דיווחה היום (שבת) סוכנות הילדים של האו"ם (יוניצ"ף). התקרית אירע במחנה בעיר הצפונית מלקאל, שם שוהים אלפי עקורים שברחו מאזורי הלחימה בין כוחות הממשלה לבין המורדים.
על פי הדיווח, חיילים חמושים כיתרו את האזור וחיפשו אחר ילדים בני 12 ומעלה בעיר שנמצאת במדינת הנילוס העליון.

בהצרה של יוניצ"ף נמסר כי הילדים נחטפו בזמן בחינות שעשו בבית ספרם. הסוכנות לא מסרה איזה ארגון אחראי לחטיפה, אולם השימוש בילדים כחיילים נפוץ במדינה הצעירה ביותר בעולם, שבה מתחוללת מלחמת אזרחים עקובה מדם מאז דצמבר 2013. על פי נתוני האו"ם, בשנה החולפת גויסו כ-12 אלף ילדים – מרביתם בנים – לצורכי לחימה.

עוד ידיעות מהעולם
ארה"ב ניסתה לשתול "אקדח מעשן" בתכנית הגרעין האיראנית
מה הקשר בין רצח צעירה בטורקיה לבין גברים במיני?
לוב: דאעש השתלט על מצבורי נשק כימי של קדאפי

"הגיוס והשימוש בילדים על ידי ארגונים חמושים הורסים משפחות וקהילות שלמות", מסר ג'ונתן וייטץ', נציג יוניצ"ף בדרום סודאם. "הילדים חשופים לרמות של אלימות בלתי ניתנת להבנה, מאבדים את משפחותיהם ואת ההזדמנות ללכת לבתי ספר".

המלחמה בדרום סודאן, שקיבלה את עצמאותה ביולי 2011, התחילה כאשר הנשיא סאלבה קיר האשים את ריק מאצ'ר, סגנו המפוטר, בתכנון הפיכה נגדו. מאצ'ר הכחיש את הטענות הללו, אך ארגן כוחות מורדים שהחלו להילחם בממשלה. אלפי בני אדם נהרגו מאז, כ-1.5 מיליון בני אדם נעקרו מבתיהם ו-2.5 מיליון בני אדם מתמודדים עם מחסור חמור במזון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully