וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל השיטפונות: תושבי עין גדי נצורים כבר יומיים

22.2.2015 / 0:34

עקב הסערה, דרכי הגישה לקיבוץ שבמועצה האזורית תמר חסומים מזה 48 שעות והתושבים נאלצים להסתדר ללא אספקת ציוד ומזון. כמו כן, החיפושים באזור אחרי שי יעקב נועם נמשכים ושני אזרחים שנשטפו עם רכבם בנחל הבשור חולצו באמצעות מסוק של צה"ל

צלם: רז רפאל, מועצה אזורית תמר, עריכה: טל רזניק

בעקבות מזג האוויר הסוער והשיטפונות העזים בנחלי מדבר יהודה בימים האחרונים, תושבי קיבוץ עין גדי נצורים בבתיהם זאת היממה השנייה ברציפות. כל הכבישים המובילים לקיבוץ חסומים לתנועה והתושבים נאלצים להסתדר ללא אספקת מזון וציוד. על אף הקשיים, חלק מדרי הקיבוץ שבמועצה האזורית תמר נהנים מהמערכת החורפית. בעקבות המצב, גם היום (ראשון) לא יתקיימו לימודים באזור.

"תושבי עין גדי רגילים למצב הזה", סיפרה מירב איילון, המתגוררת בקיבוץ, שהוסיפה כי "הפעם אפילו החשמל לא הפסיק, מה שהפך את הסופה להרבה יותר משמחת". הקיבוץ היה מנותק מהסביבה כמה פעמים בשנים האחרונות במהלך שיטפונות דומים, אולם בניגוד לפעמים קודמות, החשמל פועל הפעם כשורה. "מחמישי בלילה כל אזור עין גדי במצור ויש שיטפונות בכל נחלי האזור, ובכמה נקיקים, משעולים וערוצים שאפילו לא ידענו שהם יכולים לזרום". לדבריה, "יש כמויות אדירות של מים ושיטפונות מרהיבים שמהווים פיצוי לניתוק".

שרי גל שנתקעה במלון בעין גדי בשל שיטפונות  פברואר 2015. מירב איילון, מערכת וואלה! NEWS
"אנחנו רוצים להגיע בחזרה לביתנו ופשוט לא יכולים". הסופרת שרי גל, היום/מערכת וואלה! NEWS, מירב איילון

הסופרת שרי גל, שהגיעה מקריית טבעון להתארח בבית המלון בקיבוץ, סיפרה על החוויה החריגה. "ביום חמישי הגעתי לעין גדי כדי לתת הרצאה בנושא הרצח הפוליטי הראשון. התכוונתי לאכול ארוחת שישי עם הבנות בתל אביב, אבל אני ובעלי נתקענו ולא יכולנו לצאת", אמרה גל. "המלון נהדר והאוכל מצוין, אבל התכוונו לחזור לשגרה ביום שישי. אנחנו רוצים להגיע בחזרה לביתנו ופשוט לא יכולים. תכננו לילה אחד ועכשיו אנחנו כבר מתקרבים לילה שלישי".

כמו כן, תושבי הקיבוץ סיפרו כי תיירים רבים שהגיעו בימים האחרונים להתארח בבית המלון בעין גדי נאלצו להישאר בו ואינם יכולים לצאת ממנו. בנוסף לכך, בתום ישיבה של המועצה האזורית תמר הוחלט שגם מחר לא יתקיימו לימודים בבתי הספר במועצה והילדים יישארו יום אחד נוסף לפחות בבתיהם, אחרי שגם ביום שישי בוטלו הלימודים.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
חיפושים אחר המטייל שי יעקב נועם שעקבותיו נעלמו בעין גדי. דוברות המחוז הדרומי, חטיבת דובר המשטרה
שיטפונות בעין גדי, הבוקר/חטיבת דובר המשטרה, דוברות המחוז הדרומי

בתוך כך, החיפושים אחר הנעדר שי יעקב נועם, בן 31 מרחובות, שהגיע אתמול לאזור שמורת הטבע עין גדי ושם אבד עמו הקשר חודשו הבוקר. שטח החיפוש הורחב היום גם לאזור צומת אלמוג שבצפון ים המלח ולאזור ירושלים ורחובות. זאת עקב מידע שהתקבל אמש, שלפיו נראה הנעדר עולה מכיוון הצומת לכיוון קיבוץ קליה וירושלים.

"בשל מזג האוויר והשיטפונות שפקדו את האזור קיים חשש לחייו", נמסר מכוחות ההצלה. ליחידת חילוץ עין גדי הצטרפו היום אנשי יחידת חילוץ מגילות ובני משפחתו.

ועם יצא מביתו אתמול בשעות אחר הצהריים והגיע לטייל באזור השמורה. מהמשטרה נמסר שהוא נראה אתמול גם בשעה 05:30 באכסניית הנוער בעין גדי. מאתמול בבוקר פועלים אנשי יחידת חילוץ עין גדי לאיתורו לאחר שרכבו נמצא כשהוא נטוש במגרש החנייה של נחל ערוגות.

ניר ונגר, סגן מפקד יחידת חילוץ עין גדי של מחוז דרום של המשטרה אמר אתמול לוואלה חדשות כי נועם נראה לאחרונה בשעה 6:00 בבוקר על ידי אנשי משרד התחבורה, לאחר שרכבו נתקע בכביש עוקף 90. "יש מזג אוויר סוער, בולענים והרבה בוץ. אנחנו חוששים לבריאותו", הוסיף.

חיפושים אחר המטייל שי יעקב נועם שעקבותיו נעלמו בעין גדי. דוברות המחוז הדרומי, חטיבת דובר המשטרה
החיפושים אחר הנעדר שי יעקב נועם באזור עין גדי, הבוקר/חטיבת דובר המשטרה, דוברות המחוז הדרומי

בנוסף לכך, כוחות הביטחון חילצו בצהריים שני אזרחים שנשטפו עם רכבם בנחל הבשור, בכביש 222. בשל התנאים בשטח, הוקפצו למקום יחידת חילוץ הר נגב, בפיקודו של המתנדב גלעד שחף, וכן מסוק צה"ל שחילץ את השניים בשלום. הם פונו להמשך טיפול רפואי בבית החולים סורוקה בבאר שבע.

בשל מזג האוויר, כמה כבישים בדרום עדיין חסומים לתנועת כלי רכב. כביש 90 חסום מעין בוקק עד דרגות ומצומת הערבה עד נווה זוהר, בכביש 234 גשר צאלים עדיין חסום, כביש 40 חסום משדה בוקר עד מצפה רמון, כביש 222 חסום באזור רביבים וכביש 258 חסום מצומת חתרורים ועד צפית.

שיטפון בנחל צין, פברואר 2015. ניר שטיינברג, מערכת וואלה! NEWS
שיטפונות בנחל צין, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, ניר שטיינברג

רגע לפני סיום המערכת אפשר להתחיל לסכם כמויות. מהשירות המטאורולוגי נמסר בצהריים כי כמות המשקעים הגדולה ביותר בסערה שהחלה ברביעי ירדה בהרי יהודה: בתחנה שבבית ג'ימאל מדדו 111 מילימטרים, בירושלים 96 ובצובה 90. עוד מובילות את טבלת המשקעים לסערה – נגבה שבלכיש עם 82 מ"מ וכפר גלעדי שבאצבע הגליל עם 70 מ"מ. בבאר שבע בירת הנגב, שם גם ירד קצת שלג, ירדו מאז רביעי לא פחות מ-76 מ"מ – שהם יותר משליש הכמות השנתית בתוך יומיים וחצי.

כעת, כשיש עדיין יותר מחודש של חורף לפנינו, בבאר שבע כבר עברו את הרף השנתי, עם 119% יחסית לממוצע לעונה הגשומה כולה. בנגבה: 112%, בחוות הבשור 132%, בערד 133%, בבית דגן 121% ובמרחביה 108%.

שיטפון בנחל צין, פברואר 2015. ניר שטיינברג, מערכת וואלה! NEWS
שיטפונות בנחל צין, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, ניר שטיינברג

במהלך הערב הגשמים יחלשו בהדרגה ויפסקו. הלילה יהיה לרוב בהיר, אולם אנחנו ניוותר עם קור עז. יש חשש כבד לקרה במקומות המועדים, ולקפיאת מים על הכבישים. הנהגים מתבקשים לנסוע במשנה זהירות הלילה ומחר בבוקר. הערב יוחלט אם ישנם מקומות שלא ילמדו בהם מחר, או שהלימודים יעוכבו, בגלל הקרה והשלג.

בראשון ייעשה מעונן חלקית ותחול עלייה בטמפרטורות לצד ירידה בלחות. עם זאת עדיין יהיה קר מהרגיל. בשני מגמת ההתחממות תימשך ויהיה עדיין מעונן חלקית. בהרי הצפון ינשבו רוחות מזרחיות ערות. הגשם כנראה חוזר לביקור ביום שלישי.

הטמפרטורות החזויות להיום והלילה: בצפת מחמש מקסימום עד מעלה אחת מינימום הלילה, בדרום הגולן 0-8, בטבריה 5-15, בבית שאן 1-14, בחיפה 6-12, בעפולה 0-13, בתל אביב 6-14, באשדוד 7-15, בירושלים 1-6, בבאר שבע 2-11, במצפה רמון 1-7 ובאילת 7-16.

(עדכון ראשון: 17:09)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully