וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנוכחות 500 אנשים שלא הכיר: המחבל מקופנהגן נקבר

עומאר עבד אל-חמיד אל-חוסיין שהרג שני בני אדם ופצע חמישה בפיגועי ירי בסוף שבוע האחרון נקבר מדרום לבירה הדנית. בטקס השתתפו רבים שלא הכירו אותו כלל וליוו את ארונו לקבורה. במשטרה טענו שמדובר ב"טקס פרטי"

צילום: רויטרס עריכה: ניב פוקס

הלווייתו של המחבל שהרג שני בני אדם ופצע חמישה בדנמרק בסוף השבוע האחרון התקיימה היום (שישי) בעיר בורנדבי שמדרום לקופנהגן הבירה. עומאר עבד אל-חמיד אל-חוסיין בן ה-22 נקבר בבית הקברות המוסלמי וזאת בתום טקס שנערך עבורו. לפי דיווחים של כלי תקשורת בדנמרק, לפחות 500 בני אדם השתתפו בהלוויה וליוו את ארונו מרחק של עשרה קילומטרים מהמקום שבו נערך הטקס לבית הקברות. לדבריהם, רבים מהנוכחים לא הכירו אותו כלל אך באו לחלוק לו כבוד. במשטרה המקומית סירבו להתייחס לנושא ואמרו כי מדובר ב"טקס פרטי".

עוד בוואלה חדשות:
הצפות בדרום וחסימות בצפון: השעות שאחרי הסערה הגדולה
עדות אב הבית: איש אמונו של נתניהו ש"מצפצף על הנהלים"
עשרות בקשות לאמץ התינוקת הירדנית שננטשה: "חייבים להצילה"

הלוויתו של המחבל מקופנהגן עומאר עבדל חמיד אל-חוסיין 20.02.15. רויטרס
"רבים מהנוכחים לא הכירו אותו כלל אך באו לחלוק לו כבוד". הלוויתו של המחבל, היום/רויטרס

ביום שבת האחרון אל-חוסיין ביצע שני פיגועים שונים. בראשון מביניהם פתח אל-חוסיין בירי אל עבר משתתפים בכנס למען חופש הביטוי שהתקיים בבית קפה בקופנהגן. ככל הנראה כוונתו הייתה לפגוע במאייר השוודי לאקס וילקס, שקיבל איומים על חייו מאחר שצייר את הנביא מוחמד. מהירי של אל-חוסיין נהרג יוצר הסרטים הדוקומנטריים הדני פין נורגארד. אירוע הירי השני התרחש בבית כנסת במהלך חגיגות בת מצווה, אז נורה למוות בידי המחבל המאבטח היהודי דן אוזן. ביום ראשון לפנות בוקר הגיע המחבל לתחנת רכבת סמוכה למקומות הירי, אז החלו חילופי אש עם כוחות המשטרה. שבהם נהרג אל-חוסיין.

מבצע מטורף למשפחה

חבילת סלולר ל-4 מנויים -ב100 שקלים וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
הלוויתו של המחבל מקופנהגן עומאר עבדל חמיד אל-חוסיין 20.02.15. רויטרס
נהרג בחילופי אש עם המשטרה. הקבר של המחבל עומאר עבד אל-חמיד אל-חוסיין/רויטרס

יממה אחרי אירועי הירי קרא ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ליהודי אירופה לעלות לישראל. ראש ממשלת צרפת, מנואל ואלס, הגיב לדבריו וטען כי הוא "מצר על הדברים שאמר בנימין נתניהו. מקומם של יהודי צרפת הוא בצרפת". נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, חיזק את דבריו של ואלס כשאמר "ליהודים יש מקום באירופה – ובצרפת בפרט". גם הרב הראשי של דנמרק, יאיר מלכיאור, הגיב לדברים ואמר כי "אסור להיכנע לטרור". מלכיאור הביע אכזבה, כלשונו, מדברי נתניהו והוסיף כי "תושבי דנמרק צריכים לעלות לישראל מתוך אהבת ישראל ומתוך ציונות, אך לא בשל מעשי טרור".

הלוויתו של המחבל מקופנהגן עומאר עבדל חמיד אל-חוסיין 20.02.15. רויטרס
מלווים את ארונו של המחבל עומאר עבד אל-חמיד אל-חוסיין/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully