וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רדו מרוכבי האופניים החשמליים

19.2.2015 / 15:49

רוכבי האופניים החשמליים אינם אויבי המדינה כפי שמישהו החליט להציג. כלי התחבורה היעיל וחסר הזיהום הזה הוא גם זול ולכן נפוץ. רוצים להילחם בתאונות הדרכים? תאכפו את התקנות הקיימות

במדינה מוכת הזיהום שלנו – מישהו החליט שאופניים חשמליים הם אויבי הציבור. כאילו שאין מלחמות. כאילו שאין משבר דיור. הטרנד העכשווי הוא להיכנס ברוכבים הממונעים. מהורים מודאגים ועד רופאים, כולם מתייצבים בחזית אחת וזועקים נגד הסכנה הגדולה. אז נכון, יש רוכבים (צעירים בעיקר) שמתנהלים בחוסר אחריות משווע, דוהרים על מדרכות ובמקרים קיצוניים אפילו מעורבים בתאונות. אלה מקבלים את הכותרות השליליות אבל מהווים מיעוט מבוטל בקרב הרוכבים.

נראה שהגיע הזמן להזכיר שאופניים חשמליים הם כלי תחבורה נדיר באיכויותיו. הם חוסכים לכולנו זיהום אוויר, מפנים מקומות חניה לאחרים, עלות אחזקתם אפסית, הם מפחיתים את העומס על הכבישים וגם עולים בקנה אחד עם המדיניות המוצהרת של עיריית תל אביב, שמנסה - בהצלחה מסוימת - להוסיף עבורם עוד ועוד שבילים.

תקנות הנוגעות לשימוש באופניים כבר אושרו ביולי האחרון והן קובעות כי ההספק המרבי של מנוע האופניים יהיה 250 ואט, ומהירות האופניים לא תעלה על 25 קמ"ש. נוסף על כך, נאסרה רכיבה לילדים מתחת לגיל 14 ונאסר לרכוב על המדרכה. אבל איש לא טורח לאכוף את אותן תקנות, הרבה יותר פשוט להתנגח ברוכבים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
למה לאכוף את התקנות כשיותר קל להתנגח ברוכבים? אופניים חשמליים בנמל תל אביב/מערכת וואלה!, צילום מסך

אפשר רק להניח שמסע ההסתה הזה נגד רוכבי האופניים החשמליים יוביל בקרוב את הרשויות לחייב אותנו הרוכבים בשלל ביטוחים והגבלות שיהפכו גם את כלי התחבורה הזה ללא כדאי. כך יופקרו אלה שרק רוצים להגיע לעבודה ביעילות לחסדי התחבורה הציבורית הכושלת. הנה הצעה: מקדו את מאמצי האכיפה בצעירים שנוסעים שלא כחוק ובחנויות שמסכימות למכור להם אופניים, הגבירו את ההפרדה בין האופניים לתנועת כלי הרכב בכביש באמצעות עוד שבילים יעודיים, צאו בקמפיין הסברה על נהיגה נכונה ובטוחה, וכן, שפרו את האכיפה והורידו מהכביש אופניים המצוידים במנועים אימתניים ולא חוקיים.

אבל בבקשה, אל תשפכו את התינוק עם המים. השאירו לסטודנטים העניים, לזוגות הצעירים חסרי האמצעים, לעובדים העירוניים ולשוחרי איכות הסביבה כלי יעיל, מוכח ובטוח לנסיעה בתוך העיר, כפי שקורה בבירות רבות ברחבי העולם. כמה תיקונים קטנים ישפרו את בטיחות הולכי הרגל והרוכבים ויאפשרו לכולנו להרוויח את היתרונות הגדולים של הכלי הזה.

לפרסום מאמרים בוואלה דעות לחצו כאן

המאמרים המתפרסמים במדור הדעות משקפים את עמדת הכותבים בלבד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully