וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

רגע לפני שהיום מתחיל ואתם צוללים לעומס בעבודה או בלימודים, קבלו חמישה דברים שאתם ממש צריכים לדעת היום

זמן למשפחתיות

משפחה סועדת ארוחת ערב חגיגית נכדים הורים סבתא. ShutterStock
צילום: ShutterStock/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהיום הוא יום המשפחה. יום האם, שנקבע בישראל ב-ל' בשבט, הפך בשנות ה-90 ליום המשפחה, ומטרתו להדגיש את הקשר בין בני המשפחה, ואת מחויבותם ותרומתם המשותפת לתא המשפחתי. בארץ החלו לציין את היום בתאריך זה ב-1951, כשעיתון הילדים "הארץ שלנו" יצא ביוזמה בעקבות הצעתה של הקוראת בת ה-11 נחמה פרנקל בידרמן לחגוג את יום האם בתאריך פטירתה של הנרייטה סאלד, מקימת ההסתדרות הציונית הדסה וארגון הנשים הציונית. סאלד כונתה "אם הילדים" מכיוון שהיוותה דמות אם לרבים מהילדים שעלו לארץ במסגרות השונות.

ושוב: סוער

שלג בירושלים, שישי, 9 בינואר 2015. טלי מאייר
צילום: טלי מאייר/טלי מאייר

אתם צריכים לדעת שהיום ישוב לפקוד אותנו מזג האוויר הסוער. ירידה ניכרת תחול בטמפרטורות בכל הארץ, והחל משעות הבוקר יירדו גשמים בצפון ובמרכז, שילוו בסופות רעמים וברד. בהמשך יתפשט הגשם עד לנגב, וקיים חשש לשיטפונות באזור, וכן בבקעת הירדן ובמדבר יהודה. בחרמון ובצפון רמת הגולן יירד שלג, שיגיע בשעות הצהריים להרי הגליל ולצפת, משעות אחר הצהריים גם להרי המרכז ולירושלים ובערב הוא עשוי להתפשט גם להרי הנגב, לכרמל ולגבעות מודיעין. בשל הסערה הודיעה עיריית ירושלים שיום הלימודים בבירה יסתיים ב-12:00.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

למידה יהודית-ישראלית

אביתר בנאי בטקס אקו"ם 2014. ניב אהרונסון
צילום: ניב אהרונסון/ניב אהרונסון

אתם צריכים לדעת שהיום ייפתח כנס לימוד ערבה. הכנס שמציע חווית לימוד בחברותא, סדנאות, הרצאות, סרטים, פאנלים, מופעים וסיורי מדבר מודרכים ייערך זו השנה השביעית ביישוב ספיר שבערבה התיכונה. המשתתפים בכנס הם חילונים, מסורתיים ודתיים אשר באים לדון ולשלב תוכן יהודי בסדר היום הישראלי תוך בחינת הרלוונטיות שלו להוויה הישראלית, ושמירה על רב גוניות והבעת עמדות מכל גווני הקשת. בערב הפתיחה יופיע אביתר בנאי, ובין הדוברים בכנס יהיו סתיו שפיר, פנחס ולרשטיין, אילן גילאון, ינון מגל ויואב גלנט.

קבלו את שנת הכבשה

זיקוקים. ShutterStock
צילום: ShutterStock/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהיום הוא ראש השנה הסיני. החג החשוב והמשמעותי ביותר בתרבות הסינית נחגג מדי שנה על ידי כמעט מיליארד וחצי איש בסין, הונג קונג, טייוואן וסינגפור. החג הוא בבסיסו חג משפחתי שאחד מעקרונותיו הבסיסיים הוא ניקיון מאסיבי של הבית וסביבתו כדי לאפשר ליושביו כניסה טהורה לשנה החדשה. בגלגל המזלות הסיני ישנן 12 חיות שכל אחת מהן מייצגת שנה, והשנה החדשה שמתחילה היום תהיה שנת הכבשה - שמסמלת שלום, הרמוניה ושלווה. העובדה שהכבשה היא המזל השמיני בגלגל המזלות הופכת את הספרה 8 לספרת המזל של השנה שבפתח.

עסקאות בדקה ה-90

דיוויד בלאט מאמן קליבלנד קאבלירס עם ג'יי אר סמית'. GettyImages
צילום: אימג’בנק, Gettyimages/GettyImages

אתם צריכים לדעת שהיום הוא היום האחרון שבו ניתן לבצע העברות ב-NBA. כחודשיים לפני פתיחת שלב הפלייאוף בליגה הטובה בעולם, ינסו 30 הקבוצות לנצל את ההזדמנות האחרונה כדי להתחזק, וכמובן גם את ההזדמנות להיחלש אם מדובר באחת הקבוצות שבונות על הגרלת הלוטרי בתום העונה. קליבלנד של דיוויד בלאט, שצירפה לפני חודש וחצי את טימופיי מוזגוב, ג'יי אר סמית' ואימון שאמפרט שעזרו לה לצאת מהמשבר ולדהור לעבר צמרת המזרח, תנסה ליזום עוד טרייד אחד לפחות כדי לעבות את הסגל, ואם לא תצליח לעשות זאת עד 22:00 שעון ישראל, היא תיאלץ להסתפק במציאות בשוק השחקנים החופשיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully