וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

7 שנים לאחר שנגנב: הספר הנדיר הושב לספרייה הלאומית

19.2.2015 / 0:27

ערנותו של קצין הביטחון של הספרייה לצד פעולתם המהירה של בלשי מרחב יפתח של המשטרה, הביאו לאיתורו של ספר תלמוד נדיר מהמאה ה-19, שהוכרז אבוד. הוא נמצא בקטלוג של מכירה פומבית - שהייתה אמורה להיערך בהמשך השבוע

ספר תנ"ך שהוברח מסוריה לישראל בפעילות של המוסד והוצג בספרייה הלאומית, 5 באוקטובר 2014. AP
ספר תנ"ך שהוברח מסוריה ומוצג בספרייה הלאומית/AP

שבע שנים לאחר שנגנב מהספרייה הלאומית בירושלים, הוחזר שלשום (שלישי) ספר תלמוד בבלי מהמאה ה-19 למקומו, בזכות ערנותו של קצין הביטחון (קב"ט) של הספרייה ועבודה יעילה של הבלשים ואנשי המודיעין של תחנת משטרת שרת במרחב יפתח. בתחילת השבוע, בדק הקב"ט את אתרי האינטרנט של חברות המכירות הפומביות, כפי שהוא עושה באופן קבוע. כשהגיע למוצג מספר 84 בקטלוג המכירה הקרובה של חנות "מורשת" הממוקמת בתל אביב, נותר הקב"ט המום. היה זה הספר הנדיר, שהוכרז על ידי צוות הספרייה מוצג אבוד, והיה אמור להימכר השבוע במכירה הפומבית ב"מורשת".

לפני שבע שנים, נגנבו מהספרייה כמה כתבים וספרים יקרי ערך. החשד נפל על מחסנאי של אחת המחלקות בספרייה, אשר גנב באופן שיטתי ספרים. הוא נעצר על ידי משטרת ירושלים, אשר פעלה במשך חודשים ארוכים לאיתור הספרים והכתבים שנגנבו. חלק גדול מהם אותר, אולם ספר התלמוד הבבלי לא נמצא במשך כמה שנים, והוכרז כאמור כאבוד.

עוד בוואלה חדשות:
אמה של אדל בת הארבע: "היא נרצחה על קידוש השם"
מפקד הימ"מ שנחשד באי-דיווח של הטרדה מינית: "פעלתי כנדרש"
לעיני עשרות תלמידים: בת 8 נדרסה על המדרכה, רגלה נקטעה

נשיא המדינה ורעייתו אירחו את חברי הפורום הבינלאומי של הספרייה הלאומית, במשכן הנשיא. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
הנשיא ראובן ריבלין בספרייה הלאומית/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

קצין הביטחון שעיין בקטלוג המכירה הפומבית, הצליח להבחין בחותמת של הספרייה הלאומית בתמונתו של הספר. לאחר שהבין כי מדובר ככל הנראה בספר האבוד, הוא מיהר ליצור קשר טלפוני עם משטרת תל אביב, ותוך זמן קצר ארגן רב-פקד עמית אהרונסון, קצין המודיעין של תחנת שרת, מבצע לאיתור הספר.

מצוידים בצו חיפוש, הגיעו השוטרים לחנות "מורשת" ואיתרו את הספר. אחד מבעלי החנות סיפר כי הוא הופקד בחנות לשם מכירתו. הבעלים הסבירו כי אין להם אחריות למוצר, אולם לדברי המשטרה, אחד מהם הודה כי הבחין בחותמת של הספרייה הלאומית, והתקשה להאמין כי הספר ניתן למכירה חופשית. חוקרי המשטרה קשרו את הודאתו לעבירה של החזקת רכוש גנוב.

במקביל, מנסים כעת במשטרה לאתר את האדם שהפקיד את הספר למכירה. לטענת השוטרים, זהותו ידועה לחוקרים והוא עשוי להיעצר בימים הקרובים. על פי שיטת העבודה בחנות, בעלי המקום מקבלים או מאתרים תשמישי קדושה ומוצרי יודאיקה יקרי ערך, ואחת לכמה זמן נערכת מכירה פומבית, אשר בסיומה גובים הבעלים עמלה בשיעור של כמה אחוזים מערך המכירה.

(עדכון ראשון: 22:27)

לפניות לכתב: aviash123@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully