וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו בתיעוד מרהיב: חמש שנים על השמש שמחליפה צבעים

נאס"א שחררה סרטון חדש שמתעד את כל ההתפרצויות, הצבעים והכתמים שמופיעים על הכוכב המופלא, שנחשב למאסיבי ביותר במערכת השמש

NASA Goddard

הפעילות המרשימה שמתחוללת על פני השמש תועדה במשך חמש שנים ורוכזה בסרטון מהפנט של שלוש דקות, ששוחרר לפני מספר ימים על ידי סוכנות החלל האמריקאית. בסרטון ניתן לראות את השינויים שחלו על פני השטח של השמש בין יוני 2010 לפברואר 2015. הסרטון פורסם דווקא עכשיו כיוון שבימים אלה חוגגים בנאס"א חמש שנים לחללית המתעדת את השמש.

ניתן לראות את השינויים שחלים בצבעה של השמש ובהתפרצויות שמתרחשות בגלל אורכי גל שונים של קרינה אלקטרומגנטית. "התמונות מעניקות הצצה למחול של החומרים הסולאריים דרך האטמוספירה של השמש, הקורונה. על ידי צפיה בשמש דרך אורכי גל שונים, מדענים יכולים ללמוד עוד על החומרים והתופעות שמתרחים בכוכב", אמר דובר מטעם NASA.

עוד בנושא
מרהיב: צפו בסרטון שמציג איך נראים החיים על השמש

מהי סופה סולארית?

לשמש יש מחזור בן 11 שנה. בשיא המחזור, השמש שלנו מאוד מאוד פעילה, דבר הבא לידי ביטוי במספר גדול מאוד של כתמי שמש. כתמי השמש הם אזורים מעט קרים יותר על פניה, ומייצגים אזור של פעילות מגנטית. לעיתים, מאזורים של כתמי שמש נפלט שטף של חלקיקים חזקים מאוד, אלקטרונים או פרוטונים, הנעים במהירויות גדולות מאוד ונושאים איתם אנרגיה גבוהה מאוד. אותם חלקיקים טעונים במטען חשמלי. כאשר כתמי השמש הללו פונים לכיוונינו, מתרחשת התפרצות געשית – שטף החלקיקים נע לכיוון כדור הארץ, כך הסביר מנהל מצפה הכוכבים מכון וייצמן למדע, אילן מנוליס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully