וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

רגע לפני שהיום מתחיל ואתם צוללים לעומס בעבודה או בלימודים, קבלו חמישה דברים שאתם ממש צריכים לדעת היום

כמה זה עולה לנו?

ראש הממשלה בנימין נתניהו בחוג התנ"ך בבית ראש הממשלה בירושלים, יוני 2014. נועם מושקוביץ
צילום: נועם מושקוביץ/נועם מושקוביץ

אתם צריכים לדעת שהיום יתפרסם דוח מבקר המדינה בעניין התנהלות מעון ראש הממשלה. בדיוק חודש לפני הבחירות ויממה וחצי אחרי הסרטון שחשף את עליבות הבית ברחוב בלפור, יפרסם יוסף שפירא את הביקורת על הוצאות מעון ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה. הסרטון אמנם חושף את השטיח הקרוע והדלתות החורקות במעון הרשמי, אבל הדוח צפוי לכלול גם את ההוצאות על הבית הפרטי של הזוג נתניהו בקיסריה, שם אולי מוצבים הנרות הריחניים שעבורם שילמו 6,000 שקלים בשנה. אף שפרשת מחזור הבקבוקים הייתה בכותרות לאחרונה, היא לא תופיע בדוח וכך גם פרשת ריהוט הגן, שכן הן נוגעות לגברת נתניהו, שהיא "גוף בלתי מבוקר".

ילכו לבחירות?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתם צריכים לדעת שהיום ידון בג"ץ בהחלטת ועדת הבחירות לפסול את מועמדותם של חברת הכנסת חנין זועבי ושל ברוך מרזל. כזכור, בשבוע שעבר החליטה הוועדה למנוע את התמודדותם של חברת הכנסת הערבייה ופעיל הימין הקיצוני בבחירות הקרובות וכעת ההחלטה מתגלגלת לפתחו של בית המשפט, כשהרכב של תשעה שופטים יקבע אם פסילתם היא סתימת פיות ופגיעה בדמוקרטיה. עבור זועבי זו אינה עמידה ראשונה בסיטואציה הזו, שכן גם לפני הבחירות הקודמות נפסלה מועמדותה, אולם בית המשפט שב והפך את ההחלטה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

סיפור פשוט

ש"י עגנון. AP
צילום: אי-פי/AP

אתם צריכים לדעת שהיום מציינים 45 שנה למותו של ש"י עגנון, מגדולי הסופרים העבריים. עגנון נולד בשנת 1887 בשם שמואל יוסף צ'צ'קס. הסיפור הראשון שפרסם בארץ ישראל היה "עגונות" ובעקבותיו שינה את שמו לעגנון. ספריו של עגנון עוסקים בשאלות הקשורות לעם היהודי, בפסיכולוגיה ובנושאים נוספים רבים. בין יצירותיו הבולטות: הרומנים "הכנסת כלה", "אורח נטה ללון", "תמול שלשום", הרומן הקצר "סיפור פשוט" והנובלות "והיה העקוב למישור", "בלבב ימים" ו"תהילה". עגנון ראה את הכתיבה כמרכז עולמו והקדיש לה את כל מרצו. הוא זכה בפרסים רבים על יצירותיו, ואפילו זכה לכך שרחוב מגוריו בשכונת תלפיות שבירושלים הפך לחד-סיטרי והנהגים התבקשו לשמור על שקט כדי שלא להפריע למנוחתו. בימים שבהם סערת פרס ישראל לספרות נמצאת בכותרות, ראוי להזכיר את פועלו של האיש שזכה פעמיים לפרס הנכסף וכן זכה לפרס נובל לספרות בשנת 1966. שלוש שנים לאחר מכן לקה בשבץ מוחי וכעבור כמה חודשים הלך לעולמו. הארכיון של עגנון נמסר לספרייה הלאומית וביתו משמש מוזיאון למורשתו.

אחרי שנתיים

אתם צריכים לדעת שהיום מציינים שנתיים למותו של שמוליק קראוס, מהיוצרים המוערכים במוסיקה הישראלית. קריירה ארוכה היתה לקראוס, שבכלל היה ימאי עד שהתוודע לגיטרה. הוא החל את דרכו כחלק מצמד העופרים, פגש את ג'וזי כץ ויחד איתה ועם אריק איינשטיין המנוח הקימו את "החלונות הגבוהים". בהמשך היה חלק מחבורת לול הבלתי נשכחת. "ידידי טינטן", "אצו רצו גמדים" ו"מיכאל" הם כמה משירי הילדים שהלחין קראוס הקשוח למילותיה של מרים ילן שטקליס, בהמשך הגיעו גם הלהיטים "איך שגלגל מסתובב", "אחרי עשרים שנה" ו"רואים רחוק רואים שקוף" שהפכו כולם לקלאסיקה. במהלך חייו הוא סבל ממשברים שונים ואושפז בבית החולים "אברבנאל" בשל גילויי אלימות ועבירות שונות. ההרכב "החצר האחורית", שאותו מוביל חברו ושותפו יענקלה רוטבליט, מוציא השנה לזכרו של קראוס שיר חדש שאת מילותיו כתב רוטבליט ללחן שכתב קראוס בשנות השישים ואותר לאחרונה.

הכינו את המייפל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צילום: דן לב/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתם צריכים לדעת שהיום מציינים את יום הפנקייק הבינלאומי. עבורנו הפנקייק הוא חביתית טעימה שנוהגים לאכול בהנאה בשבת בבוקר, אבל במקור הוא נועד כדי לפשר בין האלים. כן, בעבר האמינו שחילופי העונות הם מאבק בין האלים וכדי לסייע לאל הצמיחה והאביב להילחם נגד החורף נהגו לאכול פנקייקים חמים ועגולים שסימלו את השמש. כיום נוהגים לציין אותו 40 יום לפני הפסחא. זו תקופה של צום חלקי, שבמהלכו נמנעים בדרך כלל מבשר, ולכן אוכלים מאכלים שעשירים בביצים, בסוכר ובחלב כמו הפנקייק. כך או כך, עם מייפל או עם קצפת ותותים, לא באמת צריך סיבה מיוחדת להצטרף לחוגגים ברחבי העולם. בתיאבון!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully