וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באירופה מבהירים לנתניהו: "מקומם של היהודים – כאן"

מנהיגי צרפת מבקרים בחריפות את רה"מ, שקרא ליהודים להגר לארץ בשל הפיגוע בדנמרק. שמעון פרס: ישראל - ארץ של תקווה, לא מקום של פחד. פרופ' אבינרי: נתניהו נוקט פופוליזם לקראת הבחירות

נשיא צרפת פרנסואה הולנד בשגרירות דנמרק בפריז – 15 בפברואר 2015. רויטרס
נשיא צרפת פרנסואה הולנד, אמש ביציאה מהשגרירות הדנית בפריז/רויטרס

יממה אחרי שראש הממשלה נתניהו קרא ליהודי אירופה לעלות לישראל, נשיא צרפת פרנסואה הולנד מבהיר כי "ליהודים יש מקום באירופה – ובצרפת בפרט". בעוד שדבריו של הולנד יכולים להתפרש כתגובה מרומזת לדברי נתניהו, הרי שראש הממשלה של צרפת, מנואל ואלס, כבר התייחס במפורש לדברי מקבילו הישראלי. "אני מצר על הדברים שאמר בנימין נתניהו", אמר הבוקר ואלס. "מקומם של יהודי צרפת הוא בצרפת".

ואלס הוסיף כי הוא "רוצה למסור ליהודי צרפת דבר אחד: צרפת פצועה לצדכם, וצרפת לא רוצה שתעזבו". הוא קרא ליהודים להישאר בצרפת והבטיח שיפעל באמצעים המשפטיים "החזקים ביותר" כדי להגן על בני הקהילה.

דבריו של נתניהו, שנאמרו אחרי הפיגוע בקופנהגן, התקבלו אמש בכעס ברחבי אירופה, שמזכיר את הכעס שהופנה אליו אחרי שקרא ליהודים לעלות מצרפת אחרי מתקפת הטרור בפריז. הרב הראשי של דנמרק, יאיר מלכיאור, אמר אמש כי "אסור להיכנע לטרור", והביע אכזבה, כלשונו, מדברי רה"מ נתניהו. מלכיאור אמר כי "תושבי דנמרק צריכים לעלות לישראל מתוך אהבת ישראל ומתוך ציונות, אך לא בשל מעשי טרור".

אבטחה מחוץ לבית הכנסת בו אירע פיגוע – קופנהגן, דנמרק, 15 בפברואר 2015. AP
שוטרים מחוץ לבית הכנסת שהותקף בקופנהגן, אתמול/AP

גם נשיא המדינה לשעבר, שמעון פרס, מתח ביקורת מרומזת על ראש הממשלה נתניהו, ואמר כי הוא "דוחה את הקריאות הפוליטיות מצד מנהיגי ישראל להגירה המונית של יהודי אירופה". "אל תבואו לישראל בגלל עמדה פוליטית, אלא בגלל שאתם רוצים לבוא ולחיות כאן. ישראל צריכה להישאר ארץ של תקווה, לא ארץ של פחד. פרס דיבר בניו יורק בכנס שערך האתר "טיימס אוף ישראל".

העיתון הבריטי הנפוץ "מטרו", המחולק חינם בתחבורה הציבורית בלונדון ונקרא על ידי מיליוני נוסעים, הקדיש הבוקר את כותרתו הראשית כדי להכריז: "זעם על ראש ממשלת ישראל, שקרא ליהודים לברוח מאירופה". הכתבה ציטטה את דבריו של הרב מלכיאור.

גם בארה"ב, ה"ניו יורק טיימס" הקדיש כתבה נרחבת לדברים. חתן פרס ישראל לחקר מדעי המדינה, הפרופ' שלמה אבינרי, אמר לעיתון כי דבריו של נתניהו מבטאים "טעות מוסרית ואינטלקטואלית", והאשים את ראש הממשלה "בנקיטת עמדה פופוליסטית לקראת הבחירות לכנסת". פרופ' אבינרי הוסיף כי "הלגיטימיות של ישראל אינה נשענת על האנטישמיות, אלא על זכותם של היהודים להגדרה עצמית במדינה היהודית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully