וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הפעם זה לא גבולי": שלג משמעותי בסוף השבוע, גם בבירה

ניר שטיינברג

16.2.2015 / 12:20

בשונה מהאכזבה שחוו הירושלמים בשבוע שעבר, החזאי בועז נחמיה מבטיח "תנאים קיצוניים לשלג" החל מחמישי בערב ועד שבת בבוקר. לדבריו, ייתכן שלג בכל ההרים מגובה 400 מטרים. "מגיע אוויר קר הרבה יותר מהסערה הקודמת"

צילום: אילן הדר, ניר שטיינברג, מועצה אזורית גולן; עריכה: גדי וינסטוק

(סופת השלגים בצפון רמת הגולן בשבוע שעבר)

חורף 2015 ממשיך לספק הפתעות: שבוע בלבד אחרי מכת האובך בדרום וסערת השלגים בצפון, לפנינו מערכת חורפית עוצמתית נוספת, שתגיע לשיאה בסוף השבוע הקרוב. בשונה מהאכזבה שחוו הירושלמים בשבוע שעבר, הפעם נראה שהם הולכים לקבל מנת שלג רצינית, שתביא עמה לא רק את המראה הלבן המהודר, אלא גם חסימות צירים. שלג, כך לפי המודלים כעת, יירד בכל ההרים מהחרמון ועד הנגב, בעיקר בלילה שבין חמישי לשישי. יש אפשרות לשלג בגבהים לא שגרתיים, מ-400 מטרים ומעלה, כך שייתכן שגם החיפאים ייהנו משכבה לבנה.


עוד בנושא
בזכות הסערה האחרונה: גם בצפון עברו את הממוצע לעונה כולה
כדור הארץ השתגע - וכך זה משפיע על החורף הישראלי

שלג בצפון רמת הגולן, פברואר 2015. ניר שטיינברג, מערכת וואלה!
שלג בצפון הגולן בשבוע שעבר/מערכת וואלה!, ניר שטיינברג

בשיחה עם וואלה חדשות הסביר החזאי בועז נחמיה, מנהל אתר מזג האוויר הפופולרי "ירושמיים", את התנאים הסינפוטיים לקראת סוף השבוע הסוער. "אפיק רום יורד מרוסיה עם אוויר קר מאוד. במקביל, שקע נוצר מזרחית לקפריסין, ממש לידנו, ולא בים התיכון החמים יחסית, וזה מאפשר בתצורה הכללית ירידת שלגים משמעותית. יש תנאים קיצוניים לשלג מחמישי בערב עד שבת בבוקר, מדובר בחלון הזדמנויות די גדול".

שלג בירושלים, 14 בדצמבר 2013. טלי מאייר
צפויים לנו מראות כאלה, שוב? הסערה בירושלים בדצמבר 2013/טלי מאייר

לדבריו, כשמדברים על חלון ההזדמנות – הכוונה היא שצריך שבכל השכבות באטמוספירה, בצורה מסונכרנת, תהיה טמפרטורה מתאימה לשלג, ושיהיו תנאים להיווצרות עננים. "זה אומר – שאם קר בשכבה תחתונה, צריך שיהיה קר יותר בשכבה הבינונית והכי קר בשכבה העליונה. כשאין סנכרון מתפקשש השלג, או שהוא יורד בגבהים גבוהים בלבד. במקרה שלפנינו זה נראה טוב, אף שאנחנו ארבעה ימים לפני האירוע וצריך לסייג. עם זאת, בחמישי בלילה ובשישי בבוקר יש תנאים קיצוניים", הבהיר. "בגלל המכניזם של היווצרות השקע, כפי שזה נראה, האוויר הקר מגיע הפעם יותר קר מאשר מערכות שלג גבוליות לגבי ההרים".

לפיכך, הוסיף, "השלג יגיע גם לגבהים נמוכים של 400 מטרים ואולי יותר נמוך במרכז ובצפון". בשישי בצהריים רום השלג יעלה קצת, ובשבת בבוקר הוא יירד שוב, אולם השיא הוא כאמור בין חמישי בלילה לשישי בבוקר. "מוקדם לדבר על היערמות אבל ברור שצפויות בעיות תנועה וחסימות צירים. מדובר בשלג משמעותי".

שלג במרום גולן. פברואר 2015. אילן הדר,
מרום גולן, בשבוע שעבר/אילן הדר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עין זיוון מושלגת/מערכת וואלה!, צילום מסך

עד אז צפויים ימים קרירים למדיי עם גשמים בעוצמות משתנות, בעיקר בצפון ובמרכז. היום (שני) מזג אוויר יהיה מעונן חלקית, ועד הצהריים צפוי לרדת ברחבי הארץ גשם מקומי קל. במהלך הלילה יהיה מעונן חלקית וייתכן טפטוף בעיקר בצפון הארץ. גם מחר יהיה מעונן חלקית עם גשם מקומי קל, בעיקר בצפון הארץ. ברביעי עדיין צפוי גשם מקומי, בעיקר בצפון הארץ ובמרכזה.

ביום חמישי הסערה כבר תגיע לאזורנו. גשם מידי פעם מלווה ברוחות ערות יירד מצפון הארץ עד צפון הנגב. בחרמון ובפסגות הרי הצפון צפוי שלג כבר בשעות היום. במקביל, קיים חשש משיטפונות בנחלי הדרום והמזרח. הטמפרטורות ירדו במידה ניכרת ויהיו נמוכות באופן קיצוני מהרגיל לעונה. בלילה, כאמור, צפוי שלג גם בהרי המרכז.

בשישי יימשך מזג האוויר הסוער, עם הרבה משקעים ברוב הארץ, ועם שלגים בהרים. רק בשבת תתחיל מגמת היחלשות.

מכ"ם הגשם המתעדכן

גשם בתל אביב, 13 בפברואר 2015. ניב אהרונסון
סוער בתל אביב בשבוע שעבר/ניב אהרונסון
רוחות עזות ליד הים, יפו. פברואר 2015. ניב אהרונסון
צפויות גם רוחות בשפע/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully