וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

רגע לפני שהיום מתחיל ואתם צוללים לעומס בעבודה או בלימודים, קבלו חמישה דברים שאתם ממש צריכים לדעת היום

נוצרים את האש

בדלן אוקראיני עומד בסמוך לטנק בעמדה שנכבשה מצבא אוקראינה במחוז דונייצק, 05 בפברואר 2015. AP
צילום: אי-פי/AP

אתם צריכים לדעת שהיום תיכנס לתוקפה הפסקת האש באוקראינה. שלושה ימים אחרי שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין ונשיא אוקראינה פטרו פורושנקו הודיעו על הסכם ההפוגה בתום שיחות השלום במינסק, יניחו הצבא האוקראיני והבדלנים הפרו רוסים את נשקם, יסיגו את כלי הנשק הכבדים ממזרח המדינה ויקימו איזור חיץ מפורז. במסגרת ההסכם, שהגיע אחרי שנשיא ארצות הברית ברק אובמה איים לחמש את הכוחות האוקראינים אם שיחות השלום ייכשלו, אמורה להשתחרר גם הטייסת האוקראינית נדיה סבצ'נקו שנמצאת בכלא הרוסי. מאז תחילת הלחימה באיזור באפריל נהרגו יותר מ-5,400 בני אדם.

מצרפת באהבה

חזה אווז באגסים וקלבדוס של רלי שולמן מסעדת אלגונקווין.
צילום: יח"צ

אתם צריכים לדעת שהיום ייפתח שבוע הקולינריה הצרפתי בישראל. זו השנה השלישית בה מגיעים לארץ עשרות שפים צרפתים מובילים וביחד עם שפים מקומיים מ-20 מסעדות - בתל אביב, ירושלים, חיפה, באר שבע, טבריה, בנימינה ועכו - בונים תפריטים מיוחדים שיציעו לקהל המקומי את חווית המטבח הצרפתי. השנה יתמקד האירוע בחבל הרון, כששבעה שפים מאיזור יציגו את מוצרי החקלאות, המזון והיקבים שלהם. בנוסף, ייערכו ברחבי הארץ סדנאות וכיתות אומן עם השפים הצרפתים, לצד טעימות יין וקוניאק בשורה של חנויות, ובהמשך השבוע יהפוך שוק הנמל בתל אביב לשוק איכרים צרפתי.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

בית מטבחיים

העיר דרזדן אחרי ההפצצה ב-1945. AP
צילום: אי-פי/AP

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 70 שנה הסתיימה הפצצת העיר דרזדן. המתקפה המפורסמת ביותר של בעלות הברית נגד עיר גרמנית במלחמת העולם השנייה ארכה שלושה ימים, ובסיומה נהרגו על פי ההערכות כ-30,000 אזרחים, וכ-85% ממבני העיר נחרבו לחלוטין. רבים מאמינים שעוצמת ההפצצה נגד בירת מדינת סקסוניה הייתה תגובה לבליץ הנאצי נגד קובנטרי ושאר ערי בריטניה, ונועדה יותר מכל לנסות ולשבור את המוראל הגרמני. הסופר קורט וונגוט, שהיה שבוי אמריקני בדרזדן באותם ימים, כתב על זוועותיה בספר הקאלט "בית מטבחיים חמש".

עדיין בשידור חי

אתם צריכים לדעת שהיום תציין תכנית הטלוויזיה המיתולוגית "סאטרדיי נייט לייב" 40 שנים לעלייתה לשידור. תכנית המערכונים שהפכה למוסד טלוויזיוני גידלה לאורך השנים את מיטב הקומיקאים בארצות הברית, ואת החלפת הקידומת היא תחגוג בספיישל של ארבע שעות עמוסות בכוכבים. הופעת האורח המיוחדת מכולם צפויה להיות של אדי מרפי, שעזב את התוכנית לפני יותר מ-30 שנה בעקבות סכסוך עם המפיק המיתולוגי שלה לורן מייקלס. פרט אליו יגיעו לעשות כבוד, בין היתר, גם ג'ק ניקולסון, ג'רי סיינפלד, מייק מאיירס, טינה פיי, וויל פרל, אדם סנדלר, ג'ים קארי, כריס רוק, טום הנקס, רוברט דה נירו, דן אקרויד, כריסטופר ווקן ובטי וייט.

אבק כוכבים

קיירי אירווינג שחקן נבחרת המזרח במשחק האולסטאר. AP
צילום: אי-פי/AP

אתם צריכים לדעת שהיום ייערך משחק האולסטאר של ה-NBA. המהדורה ה-64 של משחק הכוכבים השנתי של הליגה הטובה בעולם מתקיימת בניו יורק. אחרי שבמהלך סוף השבוע נערכו תחרויות ההטבעות והשלשות יעלו לפרקט במדיסון סקוור גארדן השחקנים הטובים בליגה למשחק המסורתי בין המזרח למערב. במוקד העניינים יעמוד סטפן קרי, שקיבל את מספר ההצבעות הרב ביותר על ידי האוהדים שבחרו את החמישיות. פאו ומארק גאסול יהיו צמד האחים הראשון שפותח באולסטאר, פאו במזרח ומארק במערב, ועל הקווים יעמדו מאמני שתי הקבוצות המפתיעות של העונה: סטיב קר של גולדן סטייט ומייק בודנהולצר של אטלנטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully