וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: סוריקטות המליטו גורים בספארי ברמת גן

12.2.2015 / 12:34

עד כה הסוריקטות, יונק שמקורו בדרום אפריקה, לא המליטו בספארי וחיו שם רק סוריקטות בוגרות. כעת נולדו לזוג לימור ולירון שני גורים. "אנו מקווים שאלו רק הסנונית הראשונה"

גורי סוריקטות נולדו לראשונה בספארי, 11 בפברואר 2015. טיבור יגר,
מעולם לא היו עדים להמלטה של גורים. גורי הסוריקטות בספארי/טיבור יגר

בפעם הראשונה: המלטת גורי סוריקטות בספארי ברמת גן. בספארי כבר היו סוריקטות בוגרות אך מעולם לא היו עדים להמלטה של גורים, מה שהפך את המאורע ליוצא דופן. שני גורי הסוריקטות החדשים נולדו לזוג ההורים לימור ולירון שהגיעו לספארי לפני שנה וחצי. "חצר הסוריקטות שלנו מעולם לא נראתה שמחה כל כך. אנו מקווים ששני הגורים הללו הם רק הסנונית הראשונה ובחצר ייוולדו עוד גורים רבים", אמרו מטפלי הספארי.

היריון הסוריקטות ארוך ונמשך 11 חודשים. מטפלי הספארי מספרים כי הם הבחינו בהיריון של לימור: "ראינו התרחשות והתנהגות קצת משונה, ההורים חפרו יותר מחילות מתחת לפני הקרקע וכמעט לא יצאו החוצה, מה שאומר שיש שם גורים. הצצנו וראינו גורים קטנים מאוד, והם החלו לצאת החוצה לפני שבוע וחצי".

עוד על בעלי חיים בוואלה! חדשות:
חמוד ומסוכן: ביקור בכפר בו גרים בכיף 100 שועלים
עצב בספארי: ג'ירף בן שנתיים מת בגלל ניתוח שהסתבך
צפו: תיעדה במקרה את אחד הלוויתנים הנדירים ביותר בעולם

גורי סוריקטות נולדו לראשונה בספארי, 11 בפברואר 2015. טיבור יגר,
היריון הסוריקטות נמשך 11 חודשים/טיבור יגר

הסוריקטה היא יונק ממשפחת הנמייתים, שמקורו במדבר קלהארי שבדרום אפריקה. הוא פעיל ביום ורגיש לקור ולכן עולה בשעות הבוקר ממערכת המחילות כדי להתחמם בשמש. הסוריקטות מכונות גם "התאים הסולריים של עולם החי" מאחר שהן קולטות את חום השמש בבטנן הכהה. במהלך היום הסוריקטות עסוקות בטיפוח חברתי ובניקיון גופן זו של זו - דבר המחזק את הקשר בין הפרטים בקבוצה. כמו כן, יוצאות הסוריקטות לשחר אחר טרפן במחילות שהן חופרות בעצמן עבור מטרה זו. הסוריקטה חופרת מצוינת ומחילותיה יכולות להגיע לעומק של שלושה מטרים. המחילות משמשות עבור חיפוש מזון – חרקים, עכבישים, חולייתנים קטנים, שורשים, פקעות וחומר צמחי אחר.

המחילות משמשות גם למגורים, ולכן כשיש גורים ישנה מערכת מחילות מסועפת וייחודית מתחת לפני השטח. לפי הערכת מטפלי הספארי, ייתכן שגם בעבר התרחשה המלטת גורי סוריקטות במחילות שנחפרו, אך ככל הנראה הבוגרים הקודמים לא הצליחו לטפל בהם היטב, מה שהביא למותם.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
גורי סוריקטות נולדו לראשונה בספארי, 11 בפברואר 2015. טיבור יגר,
מסוגלות לסתום את אוזניהן כדי למנוע כניסת חול/טיבור יגר

מושבה של סוריקטות כוללת עד ל-30 פרטים. במושבה ישנה חלוקת תפקידים: חלק שומרות, חלק עושות "בייבי-סיטר" והשאר משחרות מזון, שאותו יחלקו עם הצעירים. פרטים לא מתרבים תורמים בשמירה ובהבאת מזון לצעירים ולאימהות המיניקות.

הסוריקטות ששומרות בשעת השיחור, שנעשה בעזרת חוש הריח, משמשות צופות, בעיקר מפני נצים ודורסים אחרים. במצב חירום אמיתי השומרות פולטות נביחת אזהרה ואז שאר המושבה תופסת מחסה. הסוריקטות לא משחרות באותו מקום יומיים ברציפות, אלא חוזרות לאתר שיחור רק שבוע לאחר מכן. זאת, כדי שמזון יספיק להצטבר. אם קורה שהמזון אוזל מאתר שיחור, הסוריקטות מקימות מחילה חדשה במרחק 1-2 ק"מ מהישנה.

סערת החול שתקפה את ישראל ביומיים האחרונים לא הפריעה לסוריקטות בספארי: יש להן תכונה ייחודית והן מסוגלות לסתום את אוזניהן כדי למנוע כניסת חול. התנוחה האהובה על הסוריקטות היא תנוחת "החצובה" - עמידה על שתי רגליים אחוריות והישענות על הזנב.

לפניות לכתבת דנה ירקצי: danayark@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully