וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפתק המרגש של בן השמונה לאמו הגוססת מסרטן

12.2.2015 / 8:10

"אפילו שהסרטן ניצח, את עדיין תהיי מתוקה כמו פרח", כתב גבריאל לאמו ימית קרנט בזמן חגיגת בר המצווה של בנה האחר, אוריאל שהתקיים לבקשתה שנה וחצי לפני הזמן. "אהיה תמיד איתך", אמרה ימית לבנה באירוע השמח והעצוב

עריכה: גדי וינסטוק

"הייתי מאוד רוצה לחגוג את מסיבת בר המצווה כמו כל הילדים, בגיל 13. אבל היום אני רוצה להיות עם אימא, אני רוצה שתהיי מאושרת וגאה בי" - כך נשמעה אמש (רביעי) הדרשה של אוריאל קרנט בן ה-11, שריגשה עד דמעות את מאות האורחים באולם בית העם במושב כפר ברוך שבעמק יזרעאל, שבו הוא מתגורר עם אביו, עם ארבעת אחיו עם ואמו חולת הסרטן.

עד לפני שבוע לא האמין אוריאל כי את חגיגת בר המצווה שלו יציין שנה וחצי לפני המועד. אלא שביום חמישי שעבר הביעה אמו ימית את משאלתה האחרונה ממיטתה שבבית החולים רמב"ם בחיפה, לאחר שחלה הידרדרות משמעותית במצבה הבריאותי עקב מחלתה. הטיפולים הכימותרפיים שקיבלה הופסקו, וימית נותקה מהמכשירים.

עוד בוואלה חדשות:
עצים קרסו, עמודים התעופפו: הסופה מכה עם רוחות חריגות
נתניהו להנהלת כיל: "עצרו את הפיטורים באופן מידי"
תיעוד: סיכול הברחת אמצעי לחימה של חמאס בעזה

כך הפך האירוע לסערת רגשות של שמחה מהולה בעצב כבד. "אני מבטיח לך שאשמור על האחים שלי, אעזור לאבא שלי ותמיד נהיה ביחד. אני אסתכל למעלה ואדע שתמיד את נמצאת ושומרת עליי, מלווה אותי ומכוונת את דרכי", אמר אוריאל באולם שבו נכחו בני המשפחה והחברים, שהתקשו להסתיר את התרגשותם.

ימית קרנט חולת הסרטן שחגגה בר מצווה מוקדמת לבנה אריאל בן ה-11, 11 בפברואר 2015. קרדיט: שלומי גבאי,
ימית קרנט עם בנה אוריאל, אתמול בחגיגות בר המצווה/קרדיט: שלומי גבאי

את בר המצווה המוקדם ארגן גדי שבתאי, פעיל חברתי מקיבוץ ראש הנקרה שביקר את ימית ביום חמישי, והיא ביקשה ממנו להגשים את משאלתה האחרונה. "יש לי חלום להספיק לעשות לאוריאל משהו סמלי עם המשפחה", אמרה בסרטון הווידאו שהפיץ שבתאי בין חבריו, פעילי "מחוברים לחיים" המסונף לעמותת "עזר מציון". "בעוד שנה וקצת יהיה לו בר מצווה ואני לא אהיה שם אתו. יש לי רצון לשמח אותו, שנוכל לעשות משהו ביחד, משהו מיוחד שהוא יוכל לזכור".

בתוך זמן קצר הצליחו המתנדבים לגייס תרומות של קייטרינג, שירותי הסעה, הלבשה, הנעלה, תקליטנות והופעות של זמרים אורחים, ובהם ריקי גל ואלון לוקו. ארבע שעות אחרי שימית הביעה את משאלתה, בישר לה שבתאי כי מסיבת בר המצווה תתקיים כפי שביקשה בתוך שישה ימים בלבד.

"באירוע הזה הכול קרה מעכשיו לעכשיו", סיפר שבתאי. "הכול התחיל מאחיזת יד של ימית ומשם זה התגלגל. אנחנו כל חיינו רגילים להגשים את החלומות שלנו, של ילדינו, ולהגשים חלום של מישהו אחר ולמצוא מסביבך מאות אנשים שנרתמים ועושים הכול בהתנדבות, והשכר שלהם הוא בעצם המעשה והחיוך שלו הם זוכים - זה דבר מופלא".

עוד בוואלה!

חווית גלישה וטלוויזיה איכותית בזול? עכשיו זה אפשרי!

לכתבה המלאה
ימית קרנט חולת הסרטן שחגגה בר מצווה מוקדמת לבנה אריאל בן ה-11, 11 בפברואר 2015. קרדיט: שלומי גבאי,
ימית על האלונקה שעמה הגיעה לאירוע, אתמול/קרדיט: שלומי גבאי

בשעה 16:00 אחר הצהריים התייצבו במחלקה האונקולוגית ברמב"ם המלבישה והמאפרת, והצליחו לטשטש כמעט כל רמז למחלתה של ימית. בשעה 18:00 בערב הגיע אמבולנס המשאלות של מד"א ואסף אותה מבית החולים. באותה שעה הגיעה לימוזינה לבנה ואספה את עופר בעלה ואת חמשת ילדיה - דניאל בת ה-13; אוריאל בן ה-11, חתן בר המצווה; גבריאל בן השמונה, מיקאל בן החמש ושיראל בן הארבע. אמבולנס המשאלות והלימוזינה חברו זה לזה בטבעון ומשם המשיכו יחדיו לאולם השמחות שאכלס 200 אורחים שהיו חנוקים מדמעות. אז יצאו בני המשפחה מרכביהם ברחבת בית העם וימית הוכנסה באלונקה לאולם השמחות.

מכתב שכתב גבריאל קרנט בן ה-8 לאמו ימית חולת הסרטן שחגגה בר מצווה מוקדמת לבנה אריאל בן ה-11, 11 בפברואר 2015. קרדיט: עדי חשמונאי,
"אפילו שהפעם הסרטן ניצח, את עדיין תהיי מתוקה כמו פרח". מכתבו של גבריאל בן השמונה שהגיש אתמול לאמו/קרדיט: עדי חשמונאי

לאחר מכן הובל חתן בר המצווה אוריאל אל עבר אמו כששני מתופפים מלווים אותו. "אהובי הצעיר, היום, עם הפיכתך לנער אני רוצה להודות לך על מה שהיית, על מי שאתה ובעיקר על האיש והגבר שתהיה", בירכה ימית את בנה מול הקהל הנרגש כשהיא כובשת את דמעותיה.

"אני, אבא וכל האחים, כל הקרובים וכל החברים. נהיה פה תמיד איתך ובשבילך", אמרה. "צא לחיים, גבר צעיר ואהוב שלי. כבוש את הפסגות הכי גבוהות וחפש את האתגרים הכי משמעותיים. תלמד לאהוב, להתפתח, ותצמח, וזה בכלל לא משנה לאיזה גובה תגיע. אני אהיה בשבילך תמיד האהבה הראשונה. בני היקר, העולם מחכה לך. צעד אליו בכל הכוח, תהנה מכל רגע ותזכור שאימא שם בשבילך בכל רגע והכי אוהבת אותך בעולם". כשסיימה ימית את דבריה, עלתה לבמה ריקי גל והחלה לשיר את השיר "היי שקטה", כשברקע האם הנרגשת לא מצליחה לכבוש את דמעותיה וחמשת ילדיה עוטפים אותה באהבה.

"אישה אמיצה שמרגשת עם שלם"

במהלך האירוע, הגיש בן אחר של ימית, גבריאל בן השמונה, פתק מרגש לאמו. "אפילו שהפעם הסרטן ניצח את עדיין תהיי מתוקה כמו פרח, עם עלי כותרת ורודים וגם קצת אדמדמים", כתב הבן לאם הנרגשת.

"אני רוצה שתביטו באישה אמיצה אחת שלא מוותרת לעצמה", אמר לוואלה חדשות עופר קרנט, בעלה של ימית. "אישה שאוספת את כל הכוחות שלה ומרגשת עם שלם. לא היה אחד שנשאר עם עין יבשה. ימית היא אימא מדהימה ואוהבת, ששומרת כמו לביאה על הילדים שלה. אני רוצה להודות לכל האנשים המופלאים שהצליחו להגשים חלום של אימא אחת. אלה מלאכים מופלאים שרק בזכותם הצלחנו להרים ערב מדהים ומקסים ולשמח את המשפחה שלי".

"התחושות היום הן תחושות מעורבות", סיפר. "אלה תחושות של שמחה - הרצון לשמח את אוריאל ואת אמו, שהחלום שלה היה לחגוג אתו את מסיבת בר המצווה שלו. עשינו פאוז לכל המצב הקשה שאנחנו נמצאים בו במשך כמה שעות שאנחנו חוגגים ונהנים ועושים חיים, רק בשביל אוריאל ובשביל המשפחה. זה גם רגע שהוא עצוב, אבל כרגע אנחנו לא חושבים על זה. כרגע אנחנו עסוקים רק בלשמוח", הוסיף.

ימית קרנט חולת הסרטן שחגגה בר מצווה מוקדמת לבנה אריאל בן ה-11 יחד עם בעלה עופר, 11 בפברואר 2015. קרדיט: שלומי גבאי,
"לא מוותרת". ימית עם בעלה עופר/קרדיט: שלומי גבאי

"כיף לראות את כולם, את כל החברים, את כל המשפחה האהובה", סיכמה ימית. "כל הילדים שלי כאן מסביבי. זה מה שאני רציתי, אבל במיוחד רציתי לשמח את אוריאל. בשביל זה אנחנו פה. הלילה הזה אני ב'היי', שהקטן הזה שלי שהוא בסך הכול בן שש, ישמח וירקוד ויעשה בלגאן. הלילה הזה אין עצב. בערב כשאני אחזור לבית החולים נתחיל עוד פעם את הטיפולים ומה שצריך לעשות, אבל הלילה הזה הוא כולו שמחה וזה מה שחשוב לי".

"כיף לי להיות עם אימא ולראות אותה שמחה", אמר אתמול חתן השמחה אוריאל. "לדעתי זאת בר מצווה מיוחדת, אפילו שקצת חבל שזאת לא בר מצווה אמתית. אני מאוד מתרגש ונהנה להיות עם כל המשפחה". לבסוף הביע אוריאל משאלה משל עצמו: "הלוואי שיהיה כל יום ככה, והלוואי שאימא תחלים".

לפניות לכתבת עדי חשמונאי: adihashmonai@walla.com

ימית קרנט חולת הסרטן שחגגה בר מצווה מוקדמת לבנה אריאל בן ה-11, 11 בפברואר 2015. קרדיט: שלומי גבאי,
"הלילה הזה כולו שמחה". ימית, אתמול/קרדיט: שלומי גבאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully