וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסון הקונקורדיה: הקברניט נידון ל-16 שנות מאסר

11.2.2015 / 21:25

פרנצ'סקו סקטינו, רב החובל של ספינת הפאר האיטלקית שהתהפכה ב-2012 ועליה אלפי נוסעים, הורשע בהריגתם 32 בני אדם, בגרימת הטביעה ובנטישת הספינה. הוא צפוי לערער על עונשו

פרנצ'סקו סקטינו, קברניט הספינה האיטלקית קוסטה קונקורדיה, במהלך הקראת גזר דינו בבית משפט בגורסטו, איטליה, 11 בפברואר 2015. רויטרס
הקברניט פרנצ'סקו סקטינו, היום/רויטרס

פרנצ'סקו סקטינו, קברניט הספינה האיטלקית קוסטה קונקורדיה, שעלתה על שרטון בתחילת 2012 והתהפכה כשעליה אלפי נוסעים, יישלח ל-16 שנות מאסר – כך קבע הערב (רביעי) בית משפט באיטליה. התביעה ביקשה להשית עליו 26 שנות מאסר, אך בית המשפט הסתפק בעשר שנים פחות.

סקטינו הורשע בהריגת 32 מנוסעי הספינה, בגרימה להתהפכות הספינה אחרי שסטה ממסלול ההפלגה ובנטישתה. סקטינו צפוי לערער על עונשו בהליך שעשוי להימשך שנים רבות ועד אז לא ייכנס מאחורי סורג ובריח. הוא ובעלי "קוסטה קרוסייר" יצטרכו לשלם 30 אלף אירו פיצויים לכל אחד מהנוסעים כמו גם מיליוני אירו לממשלת איטליה, למחוז טוסקנה ולאי ג'יליו עבור הנזק הסביתי שנגרם.

צפו: עיר הרפאים בשרידי הספינה האיטלקית הטרופה

הספינה קוסטה קונקורדיה אחרי שהונפה מהמצופים שיוצבה עליהם - איטליה, 14 ביולי 2014. GettyImages
הספינה לאחר שיוצבה בחודש יולי/GettyImages

בחודש יולי אשתקד יוצבה הספינה בהצלחה בעזרת מצופי ענק. היא נגררה אל נמל גנואה, שם פורקה לחתיכות.
לפני כשנה וחצי הונחה הספינה על משטח תת-קרקעי, באחד המבצעים ההנדסיים הסבוכים והיקרים בהיסטוריה. מנהלי המבצע חששו כל העת כי הספינה תתפרק לשניים, והעבודות ההנדסיות נדחו כמה פעמים בשל מזג אוויר סוער.

חברת הספנות "קוסטה קרוסייר", שבבעלותה הייתה הספינה המפוארת, מעריכה כי העלות הכוללת של מבצע החילוץ נאמדת בשני מיליארד דולר. מאות צוללים ומהנדסים השתתפו במבצע הארוך לייצוב הספינה, שגודלה הכולל פי שניים מזה של הטיטאניק, ומשקלה כ-115 אלף טונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully