וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלגיה: 12 שנות מאסר לראש ארגון שהכשיר צעירים עבור דאעש

11.2.2015 / 18:28

בית משפט בעיר אנטוורפן הטיל את העונש הכבד על פואד בלאקסם, מנהיג קבוצת "שריעה לבלגיה", שמאמנת צעירים הנשלחים ללחימה במזרח התיכון. עוד 45 איש נשפטו, אך רק שבעה מהם נכחו

חבר בארגון שריעה לבלגיה בדרך למשפט נגד הארגון באנטוורפן, בלגיה, 11 בפברואר 2015. רויטרס
אחד מחברי ארגון "שריעה לבלגיה" בדרכו למשפט, היום/רויטרס

בית משפט בעיר אנטוורפן בבלגיה גזר היום (רביעי) 12 שנות מאסר על מנהיג ארגון "שריעה לבלגיה", פואד בלאקסם, וקבע כי מדובר בארגון טרור שבמצע שטיפת מוח לגברים צעירים במטרה שיחברו לקבוצות ג'יהאד במזרח התיכון. במשפט הגדול ביותר נגד פעילי טרור בבלגיה נשפטו עוד 45 בני אדם, אך רק שבעה מהם נכחו. היתר ככל הנראה נמצאים בבלגיה.

"זה ברור שבלאקסם הכין אנשים צעירים, הן מבחינה פיזית והן מבחינה פסיכולוגית, למלחמה", אמר השופט בפסיקתו וטען כי בלאקסם בן ה-32 הוא הכוח המניע את הארגון, על אף שהוא עצמו לא לחם בסוריה. לדברי השופט, הצעירים לא הצטרפו רק לארגון ג'בהת א-נוסרה ולארגון "המדינה האיסלאמית", אלא גם לארגוני טרור בתימן. בתחילה סירב בלאקסם לעמוד במהלך הקראת גזר הדין, אך לאחר ששני ששוטרים הפצירו בו, הוא קם על רגליו עם חיוך גדול. הוא יערער על עונשו בערכאה גבוהה יותר בבריסל הבירה.

השופט פירט כיצד הארגון משבח את המאבק המזוין וקורא להחלת חוקי השריעה באמצעים אלימים. "החוק לא קובע שאפשר להגדיר ארגון טרור ככזה רק לאחר שפעולות טרור כבר יצאו לפועל", אמר השופט. "הם רק צריכים להתכוון לבצע פיגועים כאלו". מרבית התביעה התבססה על עדותו של ג'ג'ואן בונטינק בן ה-20, חבר הארגון, שעלה לכותרות לאחר שאביו טס לסוריה כדי לשכנעו לחזור לבלגיה. על בונטיק נגזרו 40 חודשי מאסר על תנאי בלבד, אחרי שהתביעה ביקשה להטיל עליו ארבע שנים מאחורי הסורגים. העונש הקל נקבע לאחר שסיפק ראיות מפלילות נגד חבריו לשעבר.

המשפט נערך על רקע פשיטה שביצעה משטרת בלגיה בחודש שעבר, אז סוכלה תכנית לפגוע בכוחות הביטחון במדינה. השלטונות מאמינים כי כ-350 אזרחים עזבו את המדינה והצטרפו ללחימה בסוריה – האחוז הגבוה ביותר מקרב מדינות מערב אירופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully