וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסופה מתגברת: שלג בגליל, קריסות עצים והפסקות חשמל

הסערה, מלווה ברוחות של עד 80 קמ"ש, ממטירה גשמים כבדים, ויש חשש להצפות. ילדה בת 7 נפצעה מקריסת עץ בבני ברק. שדה דב נסגר לטיסות. עד כה, טיפלו צוותי מד"א ב-384 בני אדם

צילום: המועצה האזורית גולן, חטיבת דוברות המשטרה, מד"א; עריכה: מתן חדד

אחרי האובך, הגיע הגשם: משעות הצהריים (רביעי) יורדים גשמים כבדים בצפון הארץ ובמרכזה, מלווים ברוחות עזות מאוד, בברד ובסופות רעמים. בחרמון, בצפון רמת הגולן ובגליל העליון החל לרדת שלג. בהתאם להיערמות יוחלט במשטרת התנועה אם לחסום צירים באזורים הללו. בשאר הארץ יש חשש להצפות ולשיטפונות. בדרום עדיין אביך מאוד ומתחוללות שם סופות חול. הטמפרטורות ירדו במידה ניכרת, ובשעות הערב, אף ייתכן שלג קל בפסגות הרי המרכז.

בעקבות הרוחות העזות קרס בשעות הערב עמוד על עץ ברחוב הרב שפירא בבני ברק. כתוצאה מכך, שברה את רגלה ילדה בת 7. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לה טיפול רפואי ופינו אותה לבית החולים שיבא שבתל השומר.

עוד בוואלה חדשות:
עובדי כיל שרפו את תעודות החבר בליכוד: "נטשו אותנו"
הערכה: כוח צה"ל אחראי להרג שני המבריחים בגבול מצרים
כך מקדמות קופות חולים את טבע על חשבון נשים הרות

קריסת עץ בפתח תקווה. פברואר 2015. דוברות המשטרה, חטיבת דובר המשטרה
עץ שקרס בפתח תקווה, היום/חטיבת דובר המשטרה, דוברות המשטרה

הרוחות החזקות יימשכו בשעות הקרובות בעוצמות של 60-40 קמ"ש, עם משבים שיכולים להגיע גם ל-70 ול-80 קמ"ש. רשויות החירום ערוכות בכוחות גדולים שפרוסים ברחבי הארץ מחשש למפגעים שונים כתוצאה ממזג האוויר החריג. מוקדי החירום של המשטרה תוגברו, ויחידות המתנדבים העוסקות בחילוץ נערכו בהתאם.

מאגף התנועה של המשטרה נמסר כי ציבור הנהגים מתבקש להתאים את הנסיעה לתנאי הדרך, להדליק אורות, להאט את מהירות הנסיעה ולשמור מרחק, להימנע מנסיעה בכבישים מוצפים ולהימנע מעצירות פתע. כמו כן, המשטרה מזהירה מנהיגה בקרבת מאגרי מים, בהם קיימת סכנת נפילה, היסחפות וטביעה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
שלג במג'דל שאמס. פברואר 2015. חמד אלמקת, מערכת וואלה! NEWS
שלג במג'דל שמס/מערכת וואלה! NEWS, חמד אלמקת

הבוקר, בשל תנאי הראות הקשים, נסגרו שדה התעופה באילת ושדה התעופה דב הוז בתל אביב להמראות ולנחיתות. עם זאת, שדה התעופה באילת נפתח מחדש בצהריים. מרשות שדות התעופה נמסר כי ציבור הטסים מתבקש לפנות לחברות התעופה ישראייר וארקיע לקבל פרטים על טיסתם המתוכננת. כמו כן, השדה בעובדה ייפתח כשדה חלופי אם תחול החמרה מחודשת במזג האוויר בדרום. גם בנתב"ג עשויים להירשם עיכובים נוכח תנאי מזג האוויר. ציבור הטסים מתבקש לבדוק בלוח הטיסות את מועד טיסתו המעודכן.

מחברת החשמל נמסר כי בשל מזג האוויר הסוער ישנן כמה הפסקות חשמל נקודתיות באשדוד וסביבתה ובאזור צפון תל אביב. לטענת החברה, חשמל מוחזר ללקוחות בטווח זמן של עד שעתיים.

החל מאתמול ועד היום אחר הצהריים טיפלו צוותי מד"א ברחבי הארץ ב-384 בני אדם שסבלו מבעיות בנשימה והחמרה של מחלות לב כרוניות, מתוכם 354 מבוגרים ו-30 ילדים. כמות המטופלים הגדולה ביותר הייתה בתל אביב, שם טיפלו הצוותים ביותר מ-50 בני אדם. נוסף על כך, הוזנקו צוותי מד"א לטפל בעשרות מקרים, שבהם נפגעו באורח קל עוברי אורח כתוצאה מחפצים - ענפים, שלטי חוצות, עמודי תאורה, תמרורים, סככות ועוד - שנעקרו ועפו ברוח.

עמוד תאורה שנעקר מהרוח, נפל ופגע ברכב, ברח' ציון פינת בן גוריון ברמת-גן.פברואר 2015. דוברות מד"א, מד"א
עמוד תאורה שקרס ברמת גן/מד"א, דוברות מד"א

כבר אתמול לקראת שעות הערב הסופה נתנה את אותותיה. בחיפה, עגורן התמוטט באתר בנייה הסמוך לכביש אוסקר שינדלר, וחסם את שני הנתיבים בעלייה מרמות יצחק לצומת דניה. הבוקר הכביש נפתח לתנועה בשני הכיוונים. בחלק אחר של העיר, גבר כבן 40 נפצע באורח קל מתמרור שנעקר ממקומו ועף עקב הרוחות העזות ופגע בו. צוות מד"א פינה אותו לבית החולים רמב"ם בעיר כשהוא סובל מחבלת ראש.

עמוד חשמל שקרס ברחוב הדפנה בקריית ביאליק גרם לשריפה ולנזק לרכב. ככל הנראה, הקריסה גרמה גם לפיצוץ בלון גז. כוחות כיבוי שהוזעקו למקום כיבו את האש, ולא דווח על נפגעים. כמו כן, כביש 977 באצבע הגליל נסגר הבוקר לזמן קצר לתנועה בשני הכיוונים בין להבות הבשן לכפר בלום לאחר שעצים קרסו מהרוחות העזות.

הפסקות חשמל נרשמו ברחבי הקריות, וכוחות הכיבוי הוזעקו לחילוץ אזרחים רבים שנתקעו במעליות. ברחוב האצטדיון בקריית חיים כבל חשמל שנקרע פגע בכלי רכב והצית אותו. לא דווח על נפגעים. חברת החשמל הוזעקה לטיפול בכבל הקרוע, כמו גם בתקלות נוספות בקווי מתח גבוה בחיפה, בקריות, בעוספיה וביקנעם.

(עדכון ראשון: 15:16)

קריסת עץ ברמת גן. פברואר 2015. מזי חנובר, מערכת וואלה! NEWS
עץ שקרס ברמת גן/מערכת וואלה! NEWS, מזי חנובר
ברד בנתניה. פברואר 2015. חלי דגן-חדד, מערכת וואלה! NEWS
ברד בנתניה/מערכת וואלה! NEWS, חלי דגן-חדד
קריסת עץ בגבעת המורה. פברואר 2015. ולדיסלב מרזליקין, מערכת וואלה! NEWS
עץ שקרס בגבעת המורה שבצפון/מערכת וואלה! NEWS, ולדיסלב מרזליקין
סערה בנמל תל אביב. פברואר 2015. מאור לזר,
סוער בנמל תל אביב/מאור לזר
אובך בעמק יזרעאל. פברואר 2015. מרינה פורמן-לוי, מערכת וואלה! NEWS
אובך בעמק יזרעאל/מערכת וואלה! NEWS, מרינה פורמן-לוי
שלג במג'דל שאמס. פברואר 2015. חמד אלמקת, מערכת וואלה! NEWS
מג'דל שמס/מערכת וואלה! NEWS, חמד אלמקת
סערה בנמל תל אביב. פברואר 2015. מאור לזר,
ים גועש בתל אביב/מאור לזר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully