וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

רגע לפני שהיום מתחיל ואתם צוללים לעומס בעבודה או בלימודים, קבלו חמישה דברים שאתם ממש צריכים לדעת היום

ליל המיקרופונים

יצחק שמיר. GettyImages
יצחק שמיר/GettyImages

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 25 שנה התרחש אחד העימותים המפורסמים בתולדות מפלגת הליכוד בפרט, ובפוליטיקה הישראלית בכלל. האירוע היה ישיבת מרכז הסיעה, וברקע עמדה מחאתו של שר התעשייה והמסחר אריאל שרון נגד תכניתו המדינית של ראש הממשלה יצחק שמיר. כבר בתחילת הישיבה הודיע שרון על התפטרותו, וכששמיר ביקש בסיום דבריו מכל מי שתומך בו להרים את ידו הושתק לפתע המיקרופון שבו דיבר, ובמקביל שרון קרא אל תוך מיקרופון אחר: "מי בעד חיסול הטרור, שירים את ידו!". ידיים רבות הורמו לתמיכה בכל אחד מהם, אך מה שזכור יותר מכל מאותו ערב ידוע לשמצה הוא הרגע המביך שבו ראש הממשלה ניסה ללא הצלחה להתגבר על ההמולה תוך קריאות "מי בעדי, מי בעדי?", למיקרופון הדומם שלו.

סופו של טרוריסט

עימאד מורנייה. רויטרס
עימאד מורנייה/רויטרס

אתם צריכים לדעת שהיום לפני שש שנים חוסל עימאד מורנייה. פעיל הטרור הלבנוני נחשב לרמטכ"ל של חיזבאללה ולמספר שתיים בארגון אחרי חסן נסראללה, ודורג במשך שנים ארוכות בצמרת רשימות המבוקשים של ישראל ושל ארצות הברית. ב-12 בפברואר 2008 הוא נהרג בדמשק, אחרי שעל פי הדיווחים הותקן מטען במשענת המושב שברכבו. בשבוע שעבר פורסם ב"וושינגטון פוסט" תחקיר שטען שה-CIA היה שותף לחיסול מורנייה, שתכנן והוציא לפועל עשרות פיגועים נגד מטרות ישראליות, ובין היתר היה אחראי גם לפיצוץ שגרירות ארצות הברית בביירות ב-1983. לפני פחות מחודש חוסל בנו, ג'יהאד מורנייה, ששימש כמפקד בכיר בחיזבאללה.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

נפסלים או ממשיכים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתם צריכים לדעת שהיום תחל ועדת הבחירות המרכזית לדון בשבע בקשות לפסילת רשימות ומועמדים המעוניינים להתמודד בבחירות לכנסת ה-20. אם תחליט הועדה, המורכבת מנציגי הסיעות בכנסת ה-19 ובראשה עומד השופט סלים ג'ובראן, לפסול מועמד מסוים, יועבר הנושא לביקורת שיפוטית של בית המשפט העליון, בהרכב של תשעה שופטים. במרכז תשומת הלב תעמוד הבקשה לפסול את ח"כ חנין זועבי, שבמחנה הציוני התלבטו בימים האחרונים האם לתמוך בפסילתה. בקשות פסילה הוגשו גם כנגד ברוך מרזל, ונגד הרשימה הערבית המשותפת, ישראל ביתנו, עלה ירוק, העבודה, התנועה ומרצ.

כבוד לשאראס

שרונאס יאסיקביצ'יוס שחקן ברצלונה. Jose Louis Suralles, GettyImages
שרונאס יאסיקביצ'יוס שחקן ברצלונה/GettyImages, Jose Louis Suralles

אתם צריכים לדעת שהיום ייערך טקס הוקרה מיוחד לשרונאס יאסיקביצ'יוס, בו יוכתר רשמית כאחד מאגדות היורוליג. ליגת הכדורסל הבכירה באירופה תכבד את שאראס, שפרש ממשחק הקיץ ומשמש כיום כעוזר מאמן בז'לגיריס קובנה, כשתעניק לו גביע ותקרין סרטון חגיגי שמסכם את הקריירה המופלאה שלו לפני משחקה הביתי של קבוצתו מול ריאל מדריד. הרכז המלהיב, שזכור בארץ מהשנתיים בהן לבש את מדי מכבי תל אביב והוליך אותה לשתי זכיות ביורוליג, זכה באליפות אירופה פעמיים נוספות (ב-2003 עם ברצלונה וב-2009 עם פנאתנייקוס), הותיר אחריו מעריצים בכל מקום בו עבר, ובנימוקים לבחירתו נכתב שמדובר ב-"אחד מכוכבי הכדורסל הכי מלהיבים של המאה ה-21".

מטעמי הקקאו

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהיום ייפתח פסטיבל "שוקולנד" בתל אביב, במסגרתו יפורסמו בשלושת הימים הקרובים שלל מתחמי שוקולד במתחם התחנה בנווה צדק. במסגרת האירוע יציגו עשרות שוקולטיירים מקצועיים את תוצרתם, יערכו סדנאות שוקולד לילדים וסדנאות שוקולד שף למבוגרים. עוד ברשימת האטרקציות של הפסטיבל: תערוכת מיצגים ותמונות אומנותיות משוקולד, מכירת גאדג'טים מעולם השוקולד, מתחם גורמה בלגי ייחודי וחגיגות שוקולד לולנטיינס דיי, הלא הוא חג האהבה בעולם המערבי, שחל ביום שבת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully