וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוגברה האבטחה סביב שגרירות ישראל באורוגוואי

ההוראה הועברה ממשרד החוץ המקומי בשל שתי תקריות, שהגבירו את החשש ממאמץ איראני מתמשך לאיסוף מודיעין על יעדים יהודיים וישראליים. דיפלומט איראני עזב את המדינה אחרי שנחשד במעורבות בריגול

מרכז הסחר העולמי שבו שוכנת שגרירות ישראל – מונטווידאו, אורוגוואי, ינואר 2015. רויטרס
מתחם "מרכז הסחר העולמי" שבו שוכנת שגרירות ישראל במונטווידאו, בחודש שעבר/רויטרס

משטרת אורוגוואי הגבירה את האבטחה סביב שגרירות ישראל במונטווידאו וסביב המוסדות היהודים במדינה - כך מדווחים היום (שלישי) כלי התקשורת במדינה. הבקשה הועברה משר החוץ, לואיס אלמגרו, למשרד הפנים, אחר סדרת תקריות, שהגבירו את החשש ממאמץ איראני מתמשך לאסוף מודיעין על השגרירות.

ב-8 בינואר פוצץ מטען חבלה מחוץ למתחם "מרכז הסחר העולמי" שבו שוכנת השגרירות. חבלני המשטרה שהוזעקו למקום נטרלו את המטען, שהתפוצץ חלקית, ופינו את יושבי הבניין. לפי הערכת המשטרה המקומית, הפיצוץ הקטן נועד לבחון את ערנות מערך האבטחה הישראלי והמקומי.

בימים האחרונים אישרו הרשויות באורוגוואי כי דיפלומט איראני בכיר, שנחשד במעורבות בפיצוץ, עזב את המדינה. בכלי התקשורת המקומיים זוהה האיש כאחמד סבתגולד, יועץ בשגרירות האירנאית במונטווידאו.

אלא שבאורווגואי טוענים שהדיפלומט האיראני אינו קשור לפיצוץ המטען, אלא נחשד במעורבות בתקרית קודמת, שבה הושארה מזוודה חשודה סמוך למתחם השגרירות ב-24 בנובמבר. לפי הדיווחים המקומיים, ישראל העבירה לרשויות בארגנטינה סרטון ממצלמת אבטחה, המתעד את מכוניתו הדיפלומטית של סבתגולד נעה באזור בזמן שבו הונחה המזוודה.

הדיפלומט האיראני עזב את אורוגוואי ב-7 בדצמבר. שר החוץ של אורוגוואי אלמגרו צפוי להעיד ביום בחמישי בבית המחוקקים בעקבות פיצוץ המטען, ולדון גם בעזיבת הדיפלומט האיראני את המדינה וביחסי אורווגואי-איראן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully