וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

רגע לפני שהיום מתחיל ואתם צוללים לעומס בעבודה או בלימודים, קבלו חמישה דברים שאתם ממש צריכים לדעת היום

גלישה בטוחה

פייסבוק. AP
פייסבוק/AP

אתם צריכים לדעת שהיום מציינים ביותר ממאה מדינות את היום הלאומי לגלישה בטוחה ברשת.

יותר מ-90% מבני הנוער מדווחים כי הם משתמשים ברשת האינטרנט ו-91% מהם חברים ברשת חברתית ומקדישים לה מדי יום כמעט ארבע שעות. בגלל חשיבות הנושא החליטו בארץ לקיים פעילויות בנושא כל השבוע כשהשנה הנושא המרכזי הוא "מובילים יוזמה לגלישה בטוחה".

פעם נהגו להזהיר את הילדים שלא לדבר עם זרים או להתפתות לקחת מהם ממתקים, גם במרחב הוירטואלי טמונות לא מעט סכנות ובמשך השנה שומעים לא אחת על נערים שנפלו קורבן לפדופילים או לבריונות ברשת. השנה התלמידים ילמדו את הסכנות הצפויות ברשת, נורמות התנהגות ראויות וגם כלים להתמודדות עם אירועי פגיעה במרחב הקיברנטי. גם הצוותים החינוכיים וההורים יזכו לפעילויות להגברת המודעות.

שלום עכשיו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 32 שנה נרצח פעיל "שלום עכשיו" אמיל גרינצוויג במהלך הפגנה מול משרד ראש הממשלה בירושלים. ההפגנה התקיימה בדרישה למלא את מסקנות ועדת כהן, שחקרה את הטבח במחנות הפליטים סברה ושתילה במלחמת לבנון הראשונה וכללה אמירות קשות נגד ראש הממשלה מנחם בגין ושר הבטחון אריאל שרון. המשתתפים בהפגנה יצאו לכיוון משרד רה"מ שם התקיימה ישיבת הממשלה ובמהלכה נזרק רימון רסס שהביא למותו של גרינצוויג ולפציעתם של עוד תשעה. כמה חודשים מאוחר יותר נתפס הרוצח, יונה אברושמי ונידון למאסר עולם. הוא טען שהושפע מהסתה שהיתה לדבריו באותה עת כנגד אנשי "שלום עכשיו" וראה במפגינים בוגדים. נסיונותיו לזכות לשחרור מוקדם נדחו והוא סיים לרצות את מאסרו בשנת 2011.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

האדם מול המכונה

שחקן שח גארי קספארוב. Alberto Saiz, AP
שחקן שח גארי קספארוב/AP, Alberto Saiz

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 19 שנה ניצח לראשונה המחשב "כחול עמוק" את מי שהיה אלוף העולם בשחמט, גארי קספרוב. קספרוב היה ילד פלא שהשתתף בתחרויות שחמט בינלאומיות כבר כשהיה בן 13. עשר שנים מאוחר יותר התיישב מי שהספיק לנצח את טובי המוחות מול מוח אחר, כזה שפותח במעבדות IBM . מאה שנות משחקי שחמט הוזנו לזכרונו של "כחול עמוק" אולם גם הן לא הספיקו כדי להתמודד מול היכולת של קספרוב להשתמש בשכל הישר ולשנות מהלכים אסטרטגיים באמצע המשחק. מה שעשה לבסוף את העבודה היה היכולת לחשב מאתיים מיליון מהלכים בשנייה אחת וזה מה שגרם למחשב להביס את היכולות האנושיות של קספרוב. גאון השחמט גילה רגשות אנושיים כשהתקשה להשלים עם ההפסד ודרש משחק גומלין אולם IBM סירבה ופירקה את המחשב. אגב, קספרוב הביס את "כחול עמוק" בהמשך אבל שנה לאחר מכן המחשב הצליח שוב לנצח את קספרוב, הפעם בסדרה של שישה משחקים.

כמו גפילטע פיש במים

מארק ספיץ שחיין לשעבר. Keystone, GettyImages
מארק ספיץ שחיין לשעבר/GettyImages, Keystone

אתם צריכים לדעת שהשחיין מארק ספיץ חוגג היום יום הולדת 65 . ספיץ היהודי-אמריקאי הוא בעל 11 מדליות אולימפיות, מהן תשע מדליות זהב ושיאן עולם בחמישה משחים אישיים שונים. באולימפיאדת מינכן זכה האיש והשפם בשבע מדליות וזהב והחזיק בשיא "הספורטאי שזכה בכמות המדליות הגדולה ביותר באולימפיאדה אחת" עד לאולימפיאדת בייג'ין ב-2008 שבה קטף ממנו את התואר הקולגה שלו, מייקל פלפס שצלח את הבריכה והשיג 8 מדליות זהב. ספיץ זכה גם לתארים מכובדים ולמדליות בשתי מכביות בשנות השישים ובהמשך, לאחר שפרש מספורט זכה להדליק את הלפיד ב-1985 ועשרים שנה לאחר מכן נשא את הדגל של המשלחת האמריקנית.

הקטנות יישארו בחוץ?

גיא סאלם שוער מכבי יבנה. ניב אהרונסון
גיא סאלם שוער מכבי יבנה/ניב אהרונסון

הסיבוב הראשון מבין שניים בשלב רבע הגמר בגביע המדינה בכדורגל ייצא הערב לדרך עם שלושה מתוך ארבעה מפגשים. מכבי יבנה מהליגה הלאומית תארח את הפועל באר שבע, הפועל עפולה, אף היא מהליגה השנייה, תארח את מכבי פתח תקוה ובמפגש על טהרת הליגה הלאומית יתמודדו הפועל כפר סבא ומכבי אחי נצרת. מחר תושלם תמונת המשחקים עם ההתמודדות המסקרנת בין עירוני קרית שמונה למכבי תל אביב. זוהי הפעם הראשונה לאחר יותר מ-20 שנה שמשחקי גביע נערכים בשיטת בית וחוץ, ובקבוצות הקטנות היו שהאשימו את ההתאחדות לכדורגל בכך שהיא עושה הכול על מנת לנשל אותן כבר ברבע הגמר, על מנת להבטיח מפגשים בין הגדולות בחצי הגמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully